Čak šest i pol milijuna prodanih primjeraka diljem svijeta službeni je rezultat jednog od najuspješnijih Peugeotovih modela – 206-ice. Ne čudi stoga što su Francuzi odlučili produljiti život megapopularnog gradskog kompakta unatoč tome što mu je nasljednik, model 207, sad već neko vrijeme na tržištu
Na testu smo imali Peugeot 206 Plus koji bi izgledom mogao prevariti i zagriženije ljubitelje francuske marke. U Peugeotu su, naime, odlučili posljednji redizajn 206-ice odraditi na način da automobil u mnogočemu nalikuje svom nasljedniku – modelu 207. Zapravo 'nalikovati' je prelaka riječ, točnije bi bilo reći da su Francuzi na 206-icu odlučili prekopirati dizajn 207-ice. To znači da je 206 dobio ušiljenije duže svjetlosno sklopovlje sprijeda kao i karakterističnu 'usnatu' rešetku hladnjaka 207-ice, dok je straga također dobio novi par svjetla i redizajnirani branik. Jedino je bočna linija automobila ostala neizmijenjena, dok su pojedini elementi interijera, kao kontrolna ploča s mjernim instrumentima te dio središnjeg grebena također preuzeti sa 207-ice.
U osnovi, ovo se ne čini tako loše posebice kada se u obzir uzme da 207, tehnički, nije pretjerano napredovao u odnosu na 206. Dva automobila pogoni ista linija pogonskih agregata u paru s istim mjenjačima, a pod poklopcem testnog modela našao se naš stari znanac – 1.4-litreni četverocilindrični benzinac sa 75 KS. Riječ je o provjerenom motoru koji je daleko od posljednjeg krika tehnologije, no zato nudi solidne performanse i potrošnju. Maksimalna snaga dolazi pri 5.500 okretaja u minuti, a skromni okretni moment od 120 Nm dostupan je od 3.400 okretaja. U vožnji se to manifestira kao česta potreba za malo težom nogom na gasu, a situaciji previše ne pomaže ni peterostupanjski, pomalo neprecizan, mjenjač dužih hodova s predugačkim prijenosnim omjerima.
Budući da je 206 Plus isključivo vizualno unaprijeđen, i ovjes automobila ostao je neizmijenjen. Sprijeda pseudo McPherson te straga torzijska štanga nude solidno ležanje automobilu i pohvalnu udobnost na oštećenim prometnicama. 206 Plus poslušan je i predvidljiv u zavoju, a vozačima će se svidjeti i lagani upravljač koji olakšava manevriranje gradskim gužvama.
206 Plus zadržao je identične dimenzije kao standardna 206-ica, dugačak je 3.872 milimetra, širok 1.669 milimetara i visok 1.444 milimetara. Sjedala su relativno udobna ako ste niži rastom, no ne nude najbolje držanje tijela i potporu nogama. Ipak, s vozačkog aspekta najviše smeta previše zbijeno smještanje papučica spojke, kočnice i gasa. 206 Plus iznenađuje prostorom za glave putnika, a prtljažnik u osnovnoj postavi nudi 245 litara obujma, dok će s preklapanjem stražnje klupe maleni francuski automobil biti sposoban prevesti i do 1.130 litara prtljage.
Model 206 na euro NCAP-ovim crash-testovima odradio je solidan posao zasluživši ukupno četiri zvjezdice za sigurnost, a nema razloga da se istim rezultatom ne pohvali i njegov redizajnirani sestrinski model. Standardnu opremu čine dva zračna jastuka i zatezači pojaseva na svim sjedalima kao i ABS, dok su bočni zračni jastuci dio dodatne opreme.
Proizvođač: Peugeot
Model: 206+
Vrsta motora: 1.4, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.360 cm3
Snaga (kW/KS): 55/75 @ 5.500 o/min
Okretni moment (Nm): 120 @ 3.400 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,1/7,8/6,6
Ubrzanje (0-100 km/h): 13,1
Maksimalna brzina: 173 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.872/1.669/1.444
Cijena do registracije: 86.200