žene vole isabel marant

Počela je dizajnirati da bi imala što odjenuti, a onda je pariški luksuz pretvorila u unosan posao

10.06.2023 u 20:53

Bionic
Reading

Francuska dizajnerica preobrazila je glamuroznu modnu scenu Pariza 90-ih boemskom, udobnom i cool estetikom, a ta je formula još uvijek privlačna ženama svih dobi. Dizajnirati je počela iz puke želje da može odjenuti ono što joj se sviđa, a usput je pretvorila pariški luksuz u posao vrijedan 500 milijuna eura

Isabel Marant nosi izblijedjele sive traperice, ugurane u svoje kultne čizme sa stožastom petom, i odgovarajući sivi pleteni pulover s oversized traper jaknom preko njega (sve su to proizvodi njezina brenda, jer ako se svaki dan možete odjenuti od glave do pete u Isabel Marant, zašto ne biste?) te svojom srebrnom kosom, ležerno skupljenom u punđu, personificira pariški cool stil koji definira njezin dizajn. 'Uvijek me inspirira moj način nošenja odjeće', objašnjava. Marant donosi jedinstvenu energiju koja se čini kao da je netko upravo pojačao glazbu u prostoriji.

Francuski dizajnerski brend izuzetno dobro se oporavio od pandemije, s prodajom koja se prošle godine približila vrtoglavih 300 milijuna eura. Sada tvrtka postavlja planove za svoju sljedeću fazu rasta, debitirajući s novim logotipom koji signalizira znatno veće ambicije.

Brend je zahvatila snažna turbulencija na početku pandemije, ali se snažno oporavio tijekom 2022. zahvaljujući raznolikoj ponudi proizvoda i lokacijskoj rasprostranjenosti. Sama Marant kao ključ rasta vidi ravnotežu između širenja svoje mreže trgovina i dobro odabranog veleprodajnog kanala.

Početkom godine predstavljen je novi identitet, uz osvježen logotip i ažuriran dizajn pakiranja. Za to je bio zadužen Peter Miles, britanski umjetnički direktor iz New Yorka, koji je u prošlosti radio s poznatim brendovima, od Marca Jacobsa i Celine do Proenza Schoulera.

A veće se promjene odvijaju iza kulisa. Marant, koji je od 2016. u većinskom vlasništvu privatne investicijske tvrtke Montefiore sa sjedištem u Parizu, više ne predstavlja brend koji je ponekad teško pronaći, a koji modni insajderi vole zbog prepoznatljivog nonšalantnog pariškog stila.

Početkom godine privukao je pažnju modnog svijeta torbom Oskan Moon te je proglašena hit stilom. Velika je to razlika u odnosu na razdoblje u početku pandemije, kad je osjetno posrnuo te se kao mali brend na tržištu kojim dominira nekoliko divova borio s nizom problema koji su stigli pojavom covida. Situacija je bila takva da je Montefiore čak pokušao prodati ga prije godinu dana.

Marant i izvršna direktorica brenda Anouck Duranteau-Loeper kažu da su dosegli novu razinu zrelosti u proteklih pet godina nakon što je doveli parišku privatnu investicijsku tvrtku Montefiore kao većinskog ulagača u cilju ubrzanja rasta 2016. godine. Sada svojim kupcima i industriji žele signalizirati da su spremni igrati na višoj razini. Novi proizvodi, nove trgovine i novi logo dio su tog velikog plana.

Međutim ostvarivanje sljedeće faze rasta neće biti lako. Nedavni niz uspjeha predvođen je neviđenim procvatom luksuzne potrošnje. Sada je ključno izvršenje sljedeće faze jer industrija ulazi u razdoblje neizvjesnosti. Isabel Marant pozicionirana je na pristupačnom kraju luksuznog segmenta i ostaje relativno mali brend, s prodajom što predstavlja samo djelić milijardi koje su ostvarili najveći igrači u kategoriji luksuznih brendova. To čini brend znatno ranjivijim ako gospodarska kriza natjera kupce srednje klase da stegnu remen i manje troše.

Ipak, poslovanje je 2022. bilo bolje od očekivanog, kako u pogledu prodajnih brojki, tako i u pogledu rasta zarade, rekao je Guillaume Leglise, potpredsjednik i viši analitičar u tvrtki za kreditni rejting i istraživanje Moody’s Investor Service. U siječnju prošle godine Moody's je povisio kreditni rejting brenda na B2, sa stabilnim izgledima. To je još uvijek ispod razine ulaganja, ali ukazuje na to da su mu financijski izgledi bolji nego prije dvije ili tri godine.

'Pozicioniranje robne marke je dobro orijentirano i ima vrlo dobar odjek kod kupaca unatoč svim trenutnim izazovima', rekao je Leglise. 'Brojke pokazuju da je brend vrlo uspješan', dodaje.

Kako je sve počelo?

Zamislite Pariz ranih 80-ih: profinjen pogled na istaknute krojačke kohabitacije, nespojive s rastućim pokretom punka. 16-godišnja Marant i njezin tadašnji dečko i budući kolega Christophe Lemaire uranjaju u raznoliku klupsku scenu vladajućeg desetljeća.

'Jedne večeri bio je rockabilly, dan kasnije punk ili novi val, a drugog dana ragamuffin – nije bilo prepreka između tih grupa', prisjeća se dizajnerica. Ubrzo je par osjetio inspiraciju da zajedno kreiraju odjeću za sebe i svoje prijatelje.

'Počeli smo raditi to iz zabave, više kako bismo stvorili svoj izgled', kaže Marant. 'Na kraju smo prodali puno toga i rekli sami sebi: 'Oh, može se zaraditi novac i od zabave - vau, super.' Onda smo počeli otkrivati modu.'

Pokret protiv mode, predvođen dizajnerima kao što su Vivienne Westwood, Yohji Yamamoto i Comme des Garçons, bujao je i odgovarao njezinoj buntovnoj prirodi. Odrasla u bogatom pariškom predgrađu Neuilly-sur-Seine, Marant je šokirala prijatelje i susjede inzistirajući na ponovnom osmišljavanju odbačenih odjevnih komada svojih roditelja, uključujući nošenje očeve stare halje kao haljine i papuča u školu. 'Ponekad nisu bili dovoljno otvoreni da prihvate moj izgled', kaže s osmijehom. Činjenica da se današnje chic Parižanke ne mogu zasititi njezine glavne i difuzijske linije, Isabel Marant Étoile, bez sumnje bi zabavila mladu Marant.

'Imala sam lijepo djetinjstvo, ispunjeno ljubavlju. Nije me odgojila majka. Otišla je kad sam imala samo pet godina, pa sam živjela s ocem i maćehom. Ali viđala sam mamu svaki drugi vikend i moji roditelji su se odlično slagali. Često smo zajedno odlazili na odmor. To nije bio problem', kaže i dodaje: 'Mama je bila supercool. Bile su to 80-e, nosila je puno Kenza. Sve te bluze, cvijeće, boje... Puno crvenog. Volim crvenu zbog nje.'

'Bila sam pravi tomboy, a moja maćeha je pak bila poput modela Saint Laurenta. Ona je atraktivna crna žena s Kariba. Tako chic. Ali uvijek mi je išlo na živce to što bi se tako dugo šminkala i spremala', iskrena je.

'Igranje odjećom bio je moj način da natjeram ljude da me primijete. Nisam bila lijepo dijete. Moj je otac imao divne svilene paisley haljine u boji iz Bloomingdale'sa. Nosila sam ih u školu s papučama od tartana i svi su mislili da sam čudna. Iako je glavni razlog bio taj što sam jednostavno imala vrlo preciznu ideju o tome što želim odjenuti.

Moj plan je bio jednostavno stvoriti stvari koje želim nositi i tako podijeliti svoju ljubav prema ručno rađenim predmetima. Modu nazivamo industrijom, ali iza svega što radimo i stvaramo stoji ljudsko biće', ističe Marant.

No ova izvorna pariška dizajnerica u rukavu krije više od jednog iznenađenja. 'Nakon glazbe, moja velika strast je varenje. Počela sam se baviti modom preko male kolekcije nakita od mesinga. Zatim sam počela variti namještaj da na njemu izložim svoju odjeću. Sada je moj sin Tala uzeo sav moj alat. Smiješno je to - on radi točno ono što sam ja radila kao dijete. Pretvorio je svoju spavaću sobu u radionicu i po cijele dane izrađuje lude stvari', kaže za Guardian.

Najveća tajna modnih znalaca

Nakon buđenja njezine strasti za dizajnom, Marant je nastavila studirati u pariškoj modnoj školi Studio Berçot. Ondje joj je osnivačica i ravnateljica škole, Marie Rucki, dala neke važne savjete kojih se i danas drži: ne pokušavajte natjerati ljude da nose stvari koje sami ne biste nosili. Znajući da nikad ne želi raditi ni za koga drugog, 1994. pokrenula je svoju konfekcijsku marku i predstavila na Tjednu mode u Parizu kolekciju za proljeće/ljeto 1995., koristeći svoje prijateljice kao modele. Godine 1998. otvorila je prvu trgovinu u Rue de Charonne, blizu četvrti Bastille u istočnom Parizu.

Tada je francuska prijestolnica bila poznata po svojoj ultraglamuroznoj estetici, predvođenoj slavnim francuskim kućama kao što su Saint Laurent i Christian Dior, ali DNK Isabel Marant je inherentno boemski, udoban i cool. 'Moj cilj u modi uvijek je bio takav da mogu reći: 'OK, što ću danas obući?', a zatim otvoriti ormar i znati da imam pravu odjeću. Nekako sam osjećala da nema puno ljudi koji dizajniraju u tom smislu', kaže.

'Radi se o onome u čemu se stvarno dobro osjećate, radi se o tome kako nosite stvari i mislim da je meni, kao ženi, to prilično jednostavno jer stvarno mogu shvatiti što tražimo', dodaje. Njezin butik postao je najveća tajna modnih insajdera i poznavatelja modne scene, a međunarodni urednici hrlili su ondje kupovati u pauzama između revija.

Unatoč tome, Marant smireno kaže: 'Ne smatram se slavnom dizajnericom, ali upoznaješ ljude i oni misle da si neka vrsta boga. Bude to malo neugodno.'

  • +15
Isabel Marant, jesen/zima 2023./2024. Izvor: Profimedia / Autor: Photo: Filippo Fior / Gorunway.c / ShowBit / Profimedia

Put pokušaja i pogrešaka

Kako sama Marant kaže, ona uvijek radi na tri kolekcije odjednom. 'Pokušavam usporiti', kaže ona, 'ali čini se da se to nikada neće dogoditi.' Unatoč zauzetosti, opuštena je i smije se. Smota cigaretu, a onda počne govoriti i zaboravi je zapaliti. Tijekom odrastanja, kaže, nikada nije željela biti modna dizajnerica. To nikad nije bio njezin san. Zato i jest tako opuštena. 'Nikada nisam bila stvarno zaljubljena u svijet mode i svu njegovu dramu. Nisam to nikada bila ja', kaže.

Od početka je stoga bilo jasno što predstavlja. Svoju odjeću opisuje 'iskrenom i nepatvorenom', što se i čini najprikladnijim izborom riječi za opis onoga što radi. 'Moja snaga sam ja, moja perspektiva kao žene. Sve polazi od mog stajališta i onoga što bih danas željela odjenuti', kaže. 'To je uvijek predvodilo sve ostalo. Htjela sam kreirati odjevni predmet u koji ću odjenuti sebe samu. Sve što radim potječe iz pitanja bih li nešto obukla, a to je jako važno, jer odjeća koju napravim mora postati vaša. Odjeća odgovara načinu života. Neću odjenuti nešto lijepo ako nije udobno, ako to ne mogu nositi cijeli dan, ako ne mogu raditi u tome. Odjeća vam mora omogućiti da živite, a ne sprječavati vas da živite.'

Marant nije dizajnerica samo u teoriji. Ona nije umjetnička direktorica koja dođe u studio, kaže 'da' ili 'ne' nekoj košulji ili paru hlača, a zatim brzo ode. Odjeća se razvija putem pokušaja i pogrešaka, procesa otkrivanja i razotkrivanja te pogrešnih početaka. 'Počnete dizajnirati kolekciju i bojite se te bijele prazne stranice, a onda je odjednom nekako završite', kaže.

'Francuskinja' i 'pariška djevojka' predstavljaju njezin modus operandi. Započela je karijeru kao tinejdžerka krojačica prije nego što je radila u francuskim modnim institucijama poput Chloé i Martine Sitbon. Njezina istoimena linija stekla je stalnu popularnost u industriji - uz nagrade za dizajn, prepune modne piste, kopije jeftinijih brendova te niz obožavateljica i it djevojaka, kao što su Anja Rubik i Halle Berry, koje su njezinu boho cool liniju katapultirale u mainstream.

'Zbog Kate Moss sam shvatila što jedna osoba može učiniti za moju odjeću', kaže. 'Nosila je moj džemper i u tren oka on postaje hit – svi ga žele. Ne uspijevamo ga zadržati na zalihama. A ono je samo običan džemper, no kada ga nosi Kate Moss, to čini veliku razliku.'

'Isprva sam mislila da je pomama za džemperima pomalo glupa', priznaje. 'Ali što sam više razmišljala o tome, to sam više shvaćala da postoji mnogo žena koje nisu tako samouvjerene ili im stiliziranje ne dolazi tako prirodno. Dakle, ako Kate Moss ili Hailey Bieber imaju takav učinak s našom odjećom - ako mogu utjecati na brojne žene da se osjećaju kao nevjerojatne djevojke, mislim da je to fantastično, jer moda je radost', ističe.

Rast robne marke

Marant je stvorila mjesto za sebe u modnom svijetu modernim, ali nosivim dizajnom koji je utjelovio cool estetiku francuskih djevojaka. Tijekom 2000-ih i ranih 2010-ih stekla je veliku popularnost među kupcima zahvaljujući dotjeranim trenirkama od žerseja, wedge tenisicama i rock-chic boemskim haljinama. To je potaknulo ubrzan rast tada nezavisne modne marke. Mnogi trgovci u svoju su ponudu uključili njezine komade, kao i sestrinsku marku Isabel Marant Etoile. A njezina suradnja s H&M-om iz 2013., koja je spojila visoku i pristupačnu modu, bila je ultimativni hit.

Godinama je Marant bila zadovoljna prolazeći pomalo ispod radara, a u ranim danima dio privlačnosti brenda među modnim znalcima ležala je upravo u tome da ga nije bilo baš lako pronaći izvan matičnog tržišta. No ubrzo je prostor koji je zauzimao Marant postao prenatrpan. Igrači brze mode oponašali su estetiku francuskih djevojaka, jeftinija francuska imena, kao što su Sandro i Zadig i Voltaire, proširila su se izvan matičnog tržišta, a na sceni su se pojavile DTC robne marke kao što su Sezane i Rouje.

Marant predstavlja jak brend u smislu kreiranja vjernosti kupaca. To je robna marka za obožavatelje, dakle ona koja može stvoriti vrlo jaku lojalnost, a da nije nužno igrač s predznakom čistog luksuza.

Godine 2016. Marant je prodala 51 posto udjela u svojoj tvrtki Montefioreu, primivši tako novčanu injekciju, ali dobivši i strateškog partnera sa stručnim znanjem koji će joj pomoći u rastu poslovanja. Pandemija je nakratko omela planove za rast, s padom prodaje od 13 posto u 2020. Prošle godine Montefiore je istraživao mogućnost izlaska iz tvrtke nakon pet godina. Međutim, unatoč snažnom interesu različitih strana, ti planovi su odloženi zbog neizvjesnog tržišta nakon izbijanja rata u Ukrajini, rekao je predsjednik Montefiorea Eric Bismuth. No tvrtka je 'vrlo fleksibilna u pogledu vremena' po pitanju potencijalnog budućeg izlaska iz poslovanja, rekao je Bismuth. Ali Marant se vratio brže nego što je itko očekivao.

'To je vrlo impresivno jer Marant nije vrhunski luksuzni brend, pa ne postoji iracionalan osjećaj da ga se kupuje', rekla je Celia Friedman, direktorica odjela za luksuz u tvrtki za strateško savjetovanje Publicis Sapient. 'Ali je jak u smislu naklonosti kupaca. To je marka obožavatelja, tako da može stvoriti jaku lojalnost iako nije predstavnik čistog luksuza.'

Joga, organska hrana i odmor

Možda je svoj modni put započela pobunom protiv dominantnog pariškog stila u mladosti, no ne može se poreći da da Marant sada predstavlja određenu viziju pariškog stila i modne institucije grada.

Ipak, nikada nije izgubila osjećaj ljudskosti koji je vodi. 'Uvijek sam voljela Pariz', kaže ona. 'Pariz je ono što jesam. Normalno je biti buntovan, jer tako učiš o tome tko si. Kultura Pariza hranila me čak i dok sam se kao tinejdžerica bunila protiv te vrste Yves Saint Laurentove vizije Pariza. Nikad nisam imala ambiciju postati takva dizajnerica. Nisam ni sanjala da ću biti poznata. To nikad nije bila poanta. Željela sam ostati u pozadini. Čak i danas, ako me i želite smatrati velikim imenom u modi, živim vrlo normalan život. Imam iste prijatelje koje sam uvijek imala, radim iste stvari koje sam uvijek radila. Moda nije sve u mom životu.'

Kaže da joj polazište za svaku kolekciju uključuje određeni stav i nejasnu siluetu te da je pod jakim utjecajem glazbe koju sluša. 'Puno boje, nešto vrlo svijetlo, vrlo sretno, vrlo živo. Radim s puno kože i puno golih nogu', objašnjava Marant, čije su traperice s visokim strukom zaštitni znak brenda, a njezine kolekcije redom nose Irina, Amber, Gigi i ostale poznate dame.

Njezina smirenost i šarm danas su donekle razumljivi – s 26 godina iskustva iza sebe, svoju je rutinu na Tjednu mode svela na umjetnost. Otkako je 2017. dodala mušku odjeću u svoju modnu jednadžbu, dizajnira najmanje osam kolekcija godišnje. 'Radim na tri kolekcije bez prestanka, uvijek. Često sebe i dizajnere općenito uspoređujem s vrhunskim sportašima jer znate onu fantaziju o dizajnerima – da je sve to seks, droga i rock ’n’ roll? To su joga, organska hrana i odmor. Ne mogu biti bolesna nijedan dan jer ako me nema i jedan dan, to je katastrofa.'

Radi od osam ujutro do ponoći, pet dana u tjednu. Kako bi se isključila i ostala zdrava, nametnula je strogo pravilo neradnog vikenda. Tada ona, suprug, dizajner torbi Jérôme Dreyfuss, i njihov sada već 20-godišnji sin Tal odlaze u rustikalnu seosku kolibu u Fontainebleauu, 40 milja jugoistočno od središta Pariza, te žive bez struje i tekuće vode. 'Puno se bavim vrtlarstvom. Moram reći da mi to pomaže razbistriti glavu - raduje me vidjeti pravi rezultat onoga što smo radili. Puno šećem šumom. Ljeti plivam.' I često ugošćuju prijatelje za koje, u pravilu, sama kuha. 'Vrlo sam dobra u kuhanju, posebice u pripremanju jela za 20 ljudi u pet minuta. Ne volim trošiti sate na to. Vrlo sam učinkovita', kaže.

Isabel Marant je više cool nego što mislite

Moda se također odnosi na skupljanje i prikupljanje, a Marant će biti oduševljena ako kupite njezine rabljene stvari. 'Mislim da je preprodaja stvarno sjajna, vrlo pametna… Kupovina donosi puno sreće i to potpuno razumijem, ali ne morate nužno kupovati novo. Uvijek me više veseli ulazak u vintage dućan', ističe.

Naime potrošnja u modnom svijetu toliko je porasla posljednjih desetljeća da se moramo zapitati - kada je dosta? A upravo to pitanje u posljednje vrijeme snažno zaokuplja dizajnericu, pa je u Njemačkoj prošle godine pokrenula internetsku trgovinu koja kupuje i prodaje vintage komade njezinog brenda.

'Projekt je nastao kao odgovor na potrebu. Svi mi – uključujući moj tim – imamo previše toga u ormaru. Komadi su to koje više ne nosimo, ali ih nikad ne bismo bacili. Fascinira me i ideja da usrećim nekog drugog svojom modom, koju si možda ne bi mogao ili htio priuštiti', kaže.

A što je s mlađom generacijom? 'Mnogi mladi ljudi sada kategorički odbijaju kupnju nove robe i odabiru samo vintage. Ako ti kupci također vole stil našeg brenda, to je gotovo savršen spoj. Novi duh za Isabel Marant', kaže jednostavno.

Kako osigurati da taj proces bude održiv? 'Modni posao nikada ne može biti održiv. Naravno, mnogo se radi na minimiziranju otiska tvrtke. Bilo to u kompilaciji i izdvajanju materijala ili u bojenju. Ali transport je transport. A to automatski ide ruku pod ruku sa zagađenjem okoliša. Stoga je moja preporuka: jednostavno prestanite konzumirati. Dakle kupujte samo ono što vam stvarno treba. Možda smo to putem zaboravili. Upravo je to i razlog zbog kojeg se uvijek postavljam protiv brze mode. Takva moda je često toliko jeftina da se više ne percipira kao vrijedan predmet. Kupujete proizvode samo zato što su jeftini, a ne zato što vam stvarno trebaju. Kada sam bila mlada, zaljubila bih se u određeni odjevni predmet, poput nečeg s potpisom Margiele ili Comme des Garçons, i ne bih si to odmah mogla priuštiti. Radila bih kao babysitterica dva mjeseca samo da si kupim taj jedan komad.'

Kao zagovornica opuštenosti, Marant utjelovljuje sve ono što predstavlja njezin brend. Njezina odjeća može izgledati opušteno, ali konstrukcija joj je besprijekorna. Nema sumnje, kvaliteta joj je najvažnija. 'Više volim kupiti stvarno dobru stvar nego gomilu malih bezveznih stvari kojih se zasitiš za minutu.' Za ljubitelje Isabel Marant stvaranje vječnog ormara je jednostavan zadatak. Njezina nepogrešiva silueta - oštra ramena, urezani struk, spuštene hlače i boho-glam-rock estetika 80-ih - nikada nije zakazala, postajući sve više prepoznatljiva i sve profinjenija svakom kolekcijom. 'Moji dizajni se lako miješaju iz jedne sezone u drugu jer su iste oči i ista duša koje ih stvaraju. Radim stvari na vrlo iskren način', ističe.

Svoja stajališta iznosi bez ustezanja, poput štikli sa šiljcima. 'Najvažnija stvar koju možemo učiniti je upravljati svojom potrošnjom', napominje ona. 'I nije li to smiješno reći dok stojiš usred trgovine?' kaže Marant, žena koju humor i veselje baš nikada ne napuštaju.

Ona želi kreirati udobnu, ali sofisticiranu odjeću koju žene nikada neće poželjeti baciti te joj je doista stalo do toga kako se osjećaju u njoj, kako im pristaju i laskaju ženstvene konture. Uz svaku mikro i čizmu do koljena tu je predimenzionirano pletivo ili hlače slobodnog kroja za ublažavanje rizičnijih tonova. Ali nije to odjeća samo za supermodele – 54-godišnja Marant opovrgava zastarjela dobna ograničenja. 'Ono što me uzbuđuje je vidjeti koliko je širok raspon ljudi koji nose moju odjeću - ponajviše u smislu godina, jer pokriva one od 15 do 80.'

Strastveno govori o temama koje su važne današnjim ženama, od razlike u plaćama između spolova pa do pokreta Me Too i objektivizacije ženskog spola. 'U mojoj tvrtki to nikada nije bilo dovedeno u pitanje. Nikada ne gledam nečiji spol, nikada ne gledam boju. Tako sam odgajana pa mi je to prirodno', kaže. Rado se odaziva raznim akcijama povodom Dana žena, poput dizajniranja majice u sklopu suradnje s Net-A-Porterom, čiji prihod ide izravno u humanitarne svrhe, točnije za Women for Women International.

Hvali snažne francuske žene koje je beskrajno inspiriraju: feminističku spisateljicu Simone de Beauvoir, političarku i braniteljicu ženskih prava Simone Veil te provokativnu umjetnicu i kiparicu Louise Bourgeois.

Budućnost cool stila Francuskinje

Interne prognoze pokazuju da je brend na dobrom putu da dosegne razinu od 500 milijuna eura u sljedeće četiri godine. No natjecanje za pozornost potrošača samo će se pojačati ako dođe do recesije. Iako su kupci luksuznih proizvoda izoliraniji od gospodarskih turbulencija, oni i ipak postaju znatno pronicljiviji u vremenima ekonomske nesigurnosti, gravitirajući vrhunskim robnim markama velikih modnih imena, što se nerijetko može smatrati boljom investicijom.

Dio uspjeha Isabel Marant leži u činjenici da je brend dobro diversificiran po pitanju svoje veličine, kako u smislu proizvoda, tako i u geografskom smislu. Dobro uravnotežena distribucijska strategija također je pomogla u tome. Brend je narastao od devet trgovina u 2016. na 73 danas, uz veleprodaju. Prema riječima izvršne direktorice brenda Duranteau-Loeper, ta dva kanala u kombinaciji pružaju pristojnu globalnu izloženost, a da pritom ostaju pažljivo odabrani i promišljeno organizirani.

Što se tiče proizvoda, dodavanje kožne galanterije u ponudu i izgradnja drugih dodataka pomogli su potaknuti rast, a ta kategorija sada pokreće 30 posto prodaje. Marant i njezin tim repozicionirali su liniju Etoile kako bi nadopunili, a ne kanibalizirali glavnu prodaju.

U početku je Etoile bio posao sam za sebe, nudeći kupcima put do robne marke po nižoj cijeni, objasnila je Marant. Sada je predstavljen kao ležernija ponuda usmjerena na odijevanje za blagdane i vikende. 'Postoji razlika u cijeni jer postoji razlika u prirodi proizvoda', rekla je Duranteau-Loeper. 'Kupili biste traper Etoile, ali otmjenu svjetlucavu haljinu ili kožu s potpisom Isabel Marant', kaže.

Ubuduće će fokus biti i na razvoju muške odjeće. Plan je proširiti zastupljenost muške odjeće otvaranjem trgovina na lokacijama u ključnim gradovima diljem svijeta, a one će se pridružiti dvjema postojećim u Parizu.

U međuvremenu Isabel Marant ostaje nišna marka u fragmentiranoj industriji, ističe Leglise iz Moody'sa. Za brendove vođene konfekcijom, koja je ukorijenjena u vrlo specifičnoj estetici, ostati relevantan postaje teži zadatak.

'Za ovakvu vrstu brenda... stvarno trebate imati pravu kolekciju u pravo vrijeme, imati pravi proizvod kako biste zadržali privlačnost brenda. Ako počnete pogrešno birati kolekcije, stvari mogu brzo krenuti po zlu', ističe Leglise.

Ipak, prepoznatljiv stil francuskog je ne sais quoi još uvijek ima snažnu privlačnost. Globalni apetit za francuskim luksuzom ne pokazuje znakove usporavanja, a DNK Isabel Marant u većoj mjeri ukorijenjen je u kulturi i ženskom osnaživanju, a ne u specifičnom izgledu, što ključnim komadima daje dugovječnost.

'Cool izgled francuskih djevojaka više ovisi o stilu i energiji nego o specifičnom izgledu', istaknuo je Rickie de Sole, urednik ženske mode i izvršni urednik Nordstroma. 'Trendovi se uvijek mijenjaju, ali želja da se osjećate samouvjereno, bezbrižno te sa sjajnom aureolom uvijek će biti relevantna', zaključuje.

Sama Marant ističe: 'Volim žene, bilo koje vrste žena. Kad me pitaju 'Tko je tvoja muza?' Žene su moje muze.' A žene? One odmah zavole Isabel Marant.