VEĆI OD PRETHODNIKA

Pogledajte kako će izgledati novi najmanji BMW

06.06.2011 u 09:47

Bionic
Reading

Da proizvođači ne mogu dočekati otvaranje salona kako bi nam pokazali novi model, poznato nam je otprije. No u BMW-u su ove godine, čini se, posebno nestrpljivi

Do rujanske izložbe u Frankfurtu ostalo je još više od tri mjeseca, a mi već znamo kako će izgledati iduća generacija serije 1. Nakon što su minulog vikenda, prve fotke automobila osvanule na internetu, u BMW-u su odlučili izbaciti sve karte iz ruke te detaljno predstaviti automobil.

Prvo što upada u oči jest dizajn automobila. Suzdržat ćemo se od komentara dok ga ne vidimo uživo, no sve je izglednije to da bi dizajnerski izričaj koji njeguje Adrian van Hooydonk mogao biti okarakteriziran u podjednakoj mjeri kontroverznim kao onaj Chrisa Banglea.

Nova serija 1, kodnog imena F20, dijelit će platformu s nadolazećom serijom 3 što znači da je u odnosu na prethodnicu značajno porasla u dimenzijama. Novi automobil čak je 85 mm duži i 17 mm širi, neizmijenjene visine, no sa 30 mm dužim međuosovinskim razmakom (4.324/1.765/1.421 dužina, širina i visina u milimetrima). I prtljažnik je porastao za 30 litara na 360 litara.

Što se pak interijera tiče, on je, standardno za BMW, vozački orijentiran. Pažnju privlači novi dizajn kola upravljača i kontrolnih uređaja, a Bavarci ističu kako su materijali kvalitetniji, a oprema bogatija. Serija 1 će se, naime, nuditi i s opcionalnim iDrive multimedijalno-kontrolnim sustavom.

Najveće novosti, ipak, nalaze se pod poklopcem. Serija 1 nudit će se isključivo s četverocilindrašima, a osnovu će činiti 1.6-litreni TwinPower turbopunjeni benzinac s direktnim ubrizgavanjem koji će razvijati 136 i 170 KS, a fanovi dizelaša moći će birati između tri verzije dvolitrene common-rail jedinice sa 116, 143 i 184 KS.

Najpotentniji model, koji ćemo dočekati nešto kasnije, pogonit će dvolitreni turbobenzinac sa 240 KS. Šesterobrzinski ručni mjenjač dio je standardne opreme, a osmerobrzinska automatika bit će dostupna uz nadoplatu.

Cijene, kao i datum početka isporuke zasad nisu definirane, no serija 1 će se u početku nuditi isključivo u izvedbi s pet vrata, a na kraju bismo trebali dočekati i trovratnu inačicu, kupe i kabriolet, kao i GT karavansku verziju.