OMRAŽENI MODEL

Ponovo su u fokusu: Zašto trend skinny traperica nikada neće izumrijeti

14.04.2024 u 20:32

Bionic
Reading

Brendovi ulične mode, od američkog Madewella do Gapa, izvješćuju o sve manjem interesu za uske modele traperica, no gledajući posljednje revije renomiranih brendova, lako se zapitati hoćemo li ponovno svjedočiti velikom bumu omraženih skinny modela na modnoj sceni

Malo je odjevnih predmeta koji danas izazivaju žustre rasprave poput skinny traperica. Početkom nultih godina bile su posvuda i nošene s drugim trendovskim komadima tog doba, poput balerinki, majica peplum kroja i štikli s crvenim potplatom Christiana Louboutina.

Dizajnerski brendovi podjednako su ih prodavali kao i lanci trgovina uličnom modom, no do kraja desetljeća našle su se u nemilosti modnih konzumenata.

Poznato je da su pandemijska vremena natjerala potrošače da prednost daju udobnosti iznad svega, a ovih dana - barem na TikToku - skinny traperice postale su skraćenica za vrlo zastarjeli i 'vrlo milenijski' stil odijevanja. Ilustrirajući tu tvrdnju, Agustina Panzoni, stručnjakinja za trendove u Depopu, otkrila je da je ta platforma zabilježila 'nevjerojatan porast od 1500 posto u pretraživanju širih traperica' od siječnja prošle godine.

  • +13
Palazzo traperice Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Brendovi od Madewella do Gapa izvijestili su o sve manjem interesu za traperice uskog kroja, a kupci se odlučuju za opuštenije verzije. Američki high street brend Pacsun otišao je korak dalje pa je skinny modele u potpunosti povukao iz svojih trgovina, što se čini kao hrabar potez, ali možda nije iznenađujuće s obzirom na to da je njihova prodaja značajno pala u usporedbi s cjelokupnim tržištem trapera - za čak 22 posto.

Sve navedeno, čini se, nije ih spriječilo da postanu jednom od glavnih silueta u nadolazećim kolekcijama danas vodećih brendova u svijetu mode.

Talijanski brend Miu Miu na pistu u Parizu poslao je modele odjevene u omražene skinny traperice s niskim strukom, a s obzirom na to da je riječ o brendu koji posljednjih sezona uvjerljivo drma modnom scenom, lako je prognozirati da ćemo ih u narednim mjesecima sve češće viđati.

Gruzijac Demna Gvasalia, na čelu modne kuće Balenciaga, također je dao svoje viđenje nezaobilaznih traperica u nultim godinama.

Daleko od modnih pista, naravno, skinny traperice još uvijek nalaze kupce. Trgovine poput britanskog Asosa još ih uvijek ističu, a iako je njihova prodaja značajno pala, i dalje predstavlja 30 posto ukupne prodaje ženskih traperica.

Podaci Google Trendsa pokazuju da se diljem svijeta pretraživanje 'skinny traperica' postepeno smanjuje od kraja 2016., a interes za 'hlačama širokih nogavica' počeo je rasti otprilike u isto vrijeme.

Steff Yotka, voditeljica u kanadskoj modnoj trgovini Ssense, vjeruje da je popularnost širih traperica doživjela svoj vrhunac i da smo, htjeli si to priznati ili ne, na putu prema novoj vladavini skinny modela.

'Predimenzionirana odjeća je popularna otkad je Demna [Gvasalia] dizajnirao za Vetements [2019.]. Jednom kada tržište postane zasićeno određenom idejom, modni konzumenti instinktivno žele nešto suprotno. Navedeno se već počinje odražavati na modnim pistama i malo uži traper sada se čini neizbježnim', mišljenja je.

Međutim vlada konsenzus među modnim ekspertima da - unatoč nedavnoj pojavi užih modela na pistama - šire traperice su tu da ostanu, uz omražene skinny modele.

U posljednjih desetak godina napredovali smo do nečeg što je blisko posttrend eri. Monokulturu je teško održati kada su sve informacije poznate čovjeku lako dostupne, pa iako prevladavajuća sklonost možda ide prema širim siluetama, još uvijek postoje modni konzumenti za koje su uske traperice in.