PETER KNOLL:

'Poriv za spontanim ugađanjem ljudima najvažnija je osobina hotelijera'

04.04.2014 u 08:00

Bionic
Reading

Želja za upoznavanjem novih kultura, za radom u međunarodnom okruženju te za mogućnošću napredovanja u luksuznom hotelijerstvu glavni su razlozi koji su ponukali Petera Knolla da se pridruži najstarijoj europskoj luksuznoj grupaciji hotela. Nakon bogatog iskustva u hotelima diljem svijeta, krajem 2013. godine Knoll preuzima funkciju generalnog direktora prvog luksuznog hrvatskog golf i spa resorta na Jadranu, Kempinski Hotela Adriatic

Kempinski Hotel Adriatic otvorio je svoja vrata u kolovozu 2009. kao prvi hrvatsku luksuzni golf i spa resort s pet zvjezdica. Smješten na moru nedaleko od Umaga, lako je dostupan automobilom iz mnogih europskih metropola.

Zašto ste se odlučili za karijeru u hotelijerstvu?

Moj pradjed je davne 1934. kupio mali obiteljski hotel, takozvani Gasthof u slikovitom njemačkom Schwarzwaldu. Taj je hotel s vremenom postao temeljem našeg obiteljskog poslovanja i identiteta i ove godine ponosno slavimo njegovu osamdesetogodišnjicu. Moj otac, inače kvalificirani kuhar, 1971. godine nastavlja voditi obiteljski posao. Brat i ja odlučili smo krenuti očevim stopama i obojica smo se školovali za kuhara. Moj brat je 2003. preuzeo vođenje obiteljskog hotela, dok ja 1986. nastavljam karijeru u Londonu. Inače, za sebe uvijek kažem da nosim 'hotelijerski gen'. Budući  da volim biti u kontaktu s ljudima, počeo sam raditi na recepciji te nakon toga u odjelu prodaje i marketinga, a 1999. godine dobio sam svoju prvu direktorsku poziciju.

Kempinski Hotel Adriatic raspolaže sa 186 ekskluzivno opremljenih soba i apartmana, dva elegantna restorana, tri bara, Carolea Spa centrom na 3000m2, teretanom, dječjim Kempi Kids Klubom, privatnom kapelicom okruženom mediteranskim vrtom, plažom, brojnim konferencijskim kapacitetima u hotelu i u zasebnom konferencijskom centru smještenom na samoj morskoj obali.U sklopu resorta nalazi se i Golf Club Adriatic, prvo profesionalno natjecateljsko golf igralište s 18 polja u Istri.
Koje osobine krase dobrog hotelijera?
Osoba mora imati usađen takozvani 'poriv za spontanim ugađanjem ljudima'. Isto očekujemo i od svih naših zaposlenika. Najnovija video kampanja Kempinski Hotela temelji se upravo na toj urođenoj predispoziciji. Na primjer, jedan od kraćih video spotova prikazuje mladu ženu koja u slobodno vrijeme čita romane i sluša klasičnu glazbu, uronjena u toplu, opuštajuću kupku. U sljedećoj sceni ta ista mlada žena oblači uniformu sobarice i ponosno se promatra u zrcalu, spremna za nove radne pobjede.

Što vam je prolazilo kroz glavu prije desetak mjeseci, kada ste se odlučili prihvatiti poslovnu ponudu u Istri?
U prošlosti sam stekao značajno iskustvo u zemljama centralne Europe i stoga sam mogućnost dolaska u Hrvatsku prihvatio objeručke. Budući da sam se trajno skućio u Budimpešti, rekao bih da sam ostao u susjedstvu. Kako je odluka o mom preseljenju donesena relativno iznenada, prvi dojam o Hrvatskoj stekao sam putem interneta. U Istru sam prvi puta stigao u srpnju 2013. Iznenadila me nevjerojatna toplina ljudi, njihovo gostoprimstvo, odlično vino, maslinovo ulje i tartufi, te naravno povijest, kultura i prirodna bogatstva ovog raja na zemlji. Na prvi sam se pogled zaljubio u Motovun, Grožnjan, Rovinj, Poreč, Umag.

Peter Knoll novi je direktor Kempinski Hotela Adriatic
Možete li povući paralelu između upravljanja hotelom Kempinski Adriatic i nekog od ostalih hotela koje ste vodili?
U prošlosti sam radio u gradskim hotelima, tako da je dolazak u Kempinski Adriatic za mene sasvim nov teren, ne samo geografski. U operativnom smislu ima dosta podudarnosti, ali je i klijentela hotela potpuno drugačija, kao i način suradnje s lokalnim institucijama. Radeći većinom u metropolama, puno smo surađivali s ambasadama, konzularnim predstavništvima, međunarodnim organizacijama i kompanijama, dok u resortu imam puno više doticaja s gostima hotela, lokalnom zajednicom i neposrednim susjedstvom. U svakom slučaju, radi se o osvježavajućoj i dobrodošloj promjeni koja me podsjetila na davnu 1981. godinu kada sam kao šef kuhinje radio u luksuznom hotelu smještenom usred netaknute njemačke prirode.

Planirate li implementaciju nekih značajnijih promjena u tekućoj godini?
Konstantno radimo na poboljšanju usluge i na njezinoj inovativnosti. Bit će zasigurno i nekih manjih investicija materijalne prirode, ali najvjerojatnije tek na zimu.

Puno ulažete u odjel hrane i pića i u sam 'doživljaj objedovanja'. Kako biste opisali razvoj u tom segmentu?
Ključna odluka bila je zapošljavanje Zorana Čobanova kao istarskog šefa kuhinje, te Daniela Pausea kao njemačkog executive chefa. Kombinacija znanja i vještina ta dva izvanredna profesionalca pokazala se dobitnom. Pause je nastavio s implementacijom visokih Kempinski standarda pripreme namirnica, a Čobanov im je dao uvjerljivu istarsku patinu. Sasvim nov pristup hrani vidljiv je u našem ekskluzivnom istarskom restoranu Kanova, počevši od novog, osebujnog jela s potpisom, 'Istarske new fritaje'. Nadalje, želja nam je da afirmirani gastronomski vodiči kao što je Gault&Millau prepoznaju i nagrade naša nastojanja.

Jeste li vi osobno zahtjevan i kompliciran hotelski gost?
Drago mi je što vam na ovo pitanje jasno i glasno mogu odgovoriti negativno. Jedan od razloga je taj što predobro poznajem tešku stranu ovog posla i stoga sam razvio viši stupanj tolerancije, ali to ne znači da toleriram šlampavost. Ipak, kolegama uvijek volim skrenuti pažnju na eventualne propuste. Konstruktivna kritika je uvijek dobrodošla.

Zašto je po vama Kempinski Hotel Adriatic najbolji hotel u Hrvatskoj?
Na prvi pogled jasno je da je hotel opremljen najkvalitetnijim materijalima i tehnologijom, no ipak tu činjenicu ne bih naveo kao glavni razlog. Ono što naš hotel čini iznimnim jesu naši zaposlenici, njihova gostoljubivost, poduzetnost i profesionalnost. Oni su najvažniji adut ovog hotela i jedan od glavnih razloga povratka naših gostiju.