Bombardirani čudesnim haljinama, odijelima i modnim dodacima koje nam pod nos stavljaju poznati, ni ne slutimo da su to besplatni dizajnerski primjerci, koje oni sami nikad ne bi kupili
Poznate svjetske zvijezde na svakom nam uglu podvale neku modnu novotariju kakvu poželimo i sami imati u kolekciji misleći da je to novi modni hit. Zapravo, kao što je iskreno priznala Beyonce Knowles, većinu toga dobiju besplatno, prošeću gradom i stvore sliku vrućeg modnog trenda.
Beyonce je to dočarala na primjeru svojih dizajnerskih torbica koje dobije, osvrnuvši se na posljednju, od krokodilske kože, s kojom su je uhvatili paparazzi te je obišla svijet.
'Svakog mjeseca obasipaju me s najmanje 15 torbica', iskreno je priznala slavna pjevačica Beyonce, 'evo, Armani mi je poslao ovu ogromnu krokodilsku torbicu koja je u medijima opisivana kao vrući hit. A zapravo mogu samo zamišljati koliko bi ta stvar mogla koštati. Zacijelo bi bila toliko skupa da toliko novca za nju čak ni ja nikad ne bih dala', rekla je.
Kako dodaje, u obilasku dućana zna naići na torbicu koja je obori s nogu. 'Koliko god me nešto privuče, za mene postoje granice: jednostavno odustanem od primjerice torbi Hermes Birkin jer mislim da su preskupe', kaže pjevačica. Budući da se mnogi, osobito mladi ugledaju na njezin stil, to znači da modni hit često stvori od neke gratis torbice, a ne od torbice kakva se njoj najviše sviđa.
To zasigurno nije nešto što bi luksuzni brandovi koji Beyonce šalju glamuroznu odjeću i druge stvari voljeli čuti, no tako jest. Modne kuće svake godine osiguravaju budžet za tzv. sijanje sjemena, odnosno za besplatne stvari koje će slati slavnima. Taj je budžet enorman, a rezultati su neizvjesni.
Ako svaki PR ima listu 100 slavnih ljudi na svijetu kojima će slati besplatne stvari i ako je samo jedna od njih fotkana s reklamnim primjerkom, to se računa kao postignut cilj i sjeme je urodilo plodom. To se možda i ne čini jeftino za pridobivanje javne pozornosti, ali ako vam se vrati 4,5 milijardi dolara godišnje kao Louisu Vuittonu, vjerojatno im to nije neki problem.
Lista 'sijača' razlikuje se od zemlje do zemlje i od branda do branda, no velike kuće Fendi, Gucci, Versace i slične su mnogo probirljivije pri izboru osoba kojima će slati besplatne stvari nego neki manji europski brandovi.
Samo je desetak žena na svijetu koje se pojavljuju na naslovnicama magazina i koje mogu diktirati modne trendove i one su san svakog 'sijača', a to su: Kate Moss, Sienna Miller, Nicole Kidman, Madonna, Gwyneth Paltrow, Cameron Diaz, Scarlett Johansson, Sarah Jessica Parker, Beyonce Knowles i u posljednje vrijeme Agyness Deyn
Top 'sijačice' su vrlo snažne u svijetu mode i kada je britanski dizajner Christopher Bailey napravio zlatnu šljokičastu haljinu za Siennu Miller na prošlogodišnjem Met Ballu u New Yorku, plasiran je kompletan izgled, ne samo haljina. Odjednom su se šljokice pojavila posvuda.
Top zvijezde se često uopće ne mogu nositi s količinom stvari koje dobiju. Gwyneth Paltrow je izjavila da priređuje partyje kod kuće i zove sve svoje prijateljice da si izaberu što god žele od besplatnih stvari koje dobiva. Zamislite koliko onda tek prima Kate Moss, ikona stila.
Zanimljiva je i činjenica da 'sijači' itekako paze na to koji dio ženskog tijela će biti najviše fotografiran. Sve što se nosi na gornjoj polovini tijela među 'sijačima' je daleko popularnije.
Glumice imaju čak 30 do 40 posto veći učinak na javnost nego modeli. Kada Cameron Diaz nosi haljinu ili Nicole Kidman torbicu, to je neusporedivo efektnije nego da su na supermodelu Nataliji Vodianovoj. To je zato što ljudi vjeruju da modelima netko kreira styling, ali da glumice biraju što će nositi.
I za kraj, kad dizajneri požele da torbica postane 'out', daju je u ruke onima koje bije glas loše odjevenih, koje je pregazilo vrijeme, pa gle čuda...