Renault Clio RS 200 EDC
Izvor: tportal.hr / Autor: tportal
Renault Clio RS 200 EDC
Izvor: tportal.hr / Autor: tportal
Doista nije lako napraviti nasljednika uspješnog sportskog automobila. Uvijek će postojati određena grupa entuzijasta koja će kukati zbog nekog unapređenja. Stoga je najbolje rješenje, rekli bismo, evoluciji modela pristupiti postepeno. Mic po mic. U Renaultu se ne slažu
Nakon što je njihov Clio RS stvorio pravu malu vojsku poklonika dinamične vožnje, Francuzi su odlučili da je došlo vrijeme da njihov huligan, u nedostatku bolje riječi - odraste. Izbacili su ručni mjenjač, dodali par vrata više te pod poklopac umjesto zvonkog atmosferca koji se vrtio do besvijesti, no oko kojeg se valjalo namučiti, ugurali manji 1.6-litreni turbopunjeni motor koji puca od okretnog momenta na svaki pritisak papučice gasa već od minimalnih okretaja.
Rezultat je praktičniji i univerzalniji Clio RS nego ikad prije koji bi se trebao svidjeti širem krugu kupaca.
Dvojakost karaktera najbolje se osjeti u gradskoj vožnji gdje je čak i s podvozjem Cup koja dolazi s 27 posto krućim oprugama sprijeda i 20 posto straga te tri milimetra nižim odstojanjem od tla, Clio RS, s obzirom na klasu, i dalje zadovoljavajuće udoban automobil. Francuski kompakt prekrcan je elektronikom pa na mahove više djeluje kao simulacija sportskog automobila. Moguće je predefinirati sijaset postavki kontrola trakcije i ESP-a, kao i brzine izmjena automatiziranog mjenjača s dvije spojke te odaziva gasa i krutosti upravljača.
Zgodan je detalj i takozvani 'launch control' koji svakome omogućuje da postigne najbrži mogući sprint s mjesta. Sve ovo upakirano je u vizualno atraktivan paket koji na mahove djeluje i zvuči agresivnije no što Clio RS zapravo jest. No ne dajte se zavarati, ako skrenete na zavojitu otvorenu cestu, Renaultov paprenjak vrlo brzo će pokazati genetske sličnost sa svojim prethodnicima.
Furiozna ubrzanja i međuubrzanja, kao i odlično ležanje te predvidljive putanje uz tek blagu sklonost predupravljanju i nešto raniju aktivaciju elektronskih dadilja ono je što smo očekivali i dobili. No moramo priznati da bismo na mjestu automatiziranog mjenjača radije vidjeli ručni. Skinulo bi to koju desetinku u performansama, no uvjereni smo isto tako i povećalo doživljaj za upravljačem i osmijeh na licu. Kočnice su jedna od najboljih komponenata testiranog automobila, a moramo priznati da nas je ugodno iznenadio i veoma direktan elektronski servo upravljač koji odlično leži u ruci.
Clio RS automobil je koji sada sve zadaće obavlja bolje, troši manje goriva, emitira manje CO2, nudi više mjesta za putnike i njihovu prtljagu i općenito je civiliziraniji nego ikad prije. Također je i brži, pa doista ne znamo zašto nam se po mislima još uvijek mota njegov prethodnilk.
Proizvođač: Renault
Model: Renault Clio RS 200 EDC
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.618 cm3
Snaga (kW/KS): 147/200 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 240 @ 1.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 6,7/7,8/9,5
Ubrzanje (0-100 km/h): 6,7
Maksimalna brzina: 230 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.090/1.732/1.429
Cijena do registracije: 206.000 (osnovni model 187.400 kuna)