Euro NCAP je odradio posljednju tranšu razbijanja automobila u službi sigurnosti, a rezultati su sve samo ne očekivani
Nakon što je godinama služila kao predmet podsmijeha, kineska autoindustrija ozbiljno se prihvatila izazova te Euro NCAP-u servirala dva automobila koja su razinom sigurnosti dostigla razvikaniju zapadnjačku konkurenciju. Roewe MG6 i Geely Emgrand EC7 osvojili su četiri zvjezdice na crash testovima nezavisne europske sigurnosne agencije, čime su se izjednačili s automobilima poput Jeep Grand Cherokeeja, Jaguara XF, Fiat Pande i električne Rebault Fluence ZE.
To, naravno, ne znači da su svi automobili podjednako sigurni, već da unutar svoje kategorije nude sigurnost na razini četiri zvjezdice. Valja također napomenuti da su posljednji rezultati zabilježeni po strožim Euro NCAP pravilima, što će reći da su kineski automobili, po prošlogodišnjem programu, mogli osvojiti i pet zvjezdica.
Euro NCAP-ovi tehničari Jeepu su zamjerili nisku razinu sigurnosti za najmlađe putnike, Renault je zvjezdicu izgubio zbog opasnosti za prolaznike, Fiat zato što na Pandi ESP nije standardni dio opreme, a Jaguar stoga što XF nije osigurao adekvatnu razinu sigurnosti za grudni koš putnika u situacijama bočnog sudara, kao i kod trzajnih povreda vrata.
Chevrolet Malibu, Kia Rio, Mercedes-Benz B-klasa i C-klasa Coupe, Ranger Rover Evoque, Subaru XV, VW buba i Up! zaradili su po pet zvjezdica, s time da su Subaru i buba nadvisili očekivanja po prvi put postigavši 90 postotnu sigurnost za najmlađe putnike.