TEST

Seat Ibiza ST 1.6 TDI - karavan Lamborghinijevog dizajnera

08.11.2010 u 14:48

Bionic
Reading

Produživanje malih automobila nikad nije bilo odveć popularno među dizajnerima. Obično se osnovne kompaktne izvedbe odlikuju svojevrsnom vizualnom dinamikom i estetikom, a onda tržište nametne karavanski prtljažnik, pa su mnogi mali karavani u prošlosti izgledali nezgrapno i ružno

Gradski kompakti, kako im ime i govori, napravljeni su za gradsku i prigradsku vožnju, a ne odlazak na more ili kampiranje s pet osoba. Upravo zato pokušaj izrade malog automobila s maksimalno velikim prtljažnikom, dizajnerima teško pada.

S obzirom na zahtjeve klase, Ibiza ST izgleda sjajno, ovisno o tome iz kojeg kuta je gledate. Seatov kompaktni karavan dizajnirala je ista ruka kao i Lamborghini Murcielago, što se ponajviše ogleda u izgledu prednjeg kraja. Ista ta ruka uspjela je oblikovati 18 centimetara duži automobil u odnosu na kompakt. Jedino što upada u oči jest veći prevjes, no nakošeno stražnje staklo donekle spašava dojam, koji ne govori da se iskoristio apsolutno svaki centimetar površine. Kod Seata je dizajn bio uvijek važan, a nasreću, tako je ostalo i u slučaju Ibize ST. Ipak, prtljažnik je profitirao od dodatnih centimetara te je narastao za 138 litara u odnosu na hatcback izdanje Ibize.

Unutrašnjost je prenesena iz standardne Ibize. Osim 'plastičnosti' nekih dijelova, zasmetao nas je nedostatak pretinaca na središnjem dijelu automobila. Šteta, jer je za njihov smještaj bilo mjesta između ručne kočnice i mjenjača. Ergonomija sprijeda i straga odlična je, a na raspolaganju je dobra razina dodatne opreme. Od nedostataka moramo spomenuti ozbiljan problem u vidu kompliciranog audio uređaja koji zahtijeva mnogo strpljenja i koncentracije čak i za jednostavne radnje poput promjene radiostanica. Druga kritika ide u prilog preklapanju stražnjih sjedala. Naime, ako ih želite preklopiti, morate staviti prednja sjedala daleko naprijed, pa ako ste viši od 175 centimetara, imate ozbiljan problem s upravljanjem Ibizom ST. Nažalost, kod gotovo svih automobila ove klase naići ćete na ovaj problem. Centimetri su centimetri i konstruktori idu do krajnjih granica uzimajući ih i s prednje klupe.

Kratica ST dolazi od riječi Sport Tourer. Dakle i kod ovog modela Seat želi zadržati sportsku notu. Ipak, očito je da kod baznog modela vlasnik teško može uživati u putanjama na staroj riječkoj cesti dok se s pospanom ženom, razdražljivom djecom i punim prtljažnikom lagano giba prema moru, no elementi ovjesa, preciznog mjenjača i snažnog motora mogu dati dobar razlog i za to.

Ugrađeni motor spada u novu generaciju Volkswagenove TDI tehnologije. 1.6-litarski common-rail dizelaš razvija 105 KS te se performansama gotovo poklapa sa starim 1.9-litarskim motorom. Takav je i u vožnji. Manja kubikaža nadoknađena je inovacijama, tako da je i emisija i potrošnja primjetno manja. Naravno, u granicama ekonomične vožnje. Ibizu ST s ovim motorom možete držati u granicama od četiri i pol litre na otvorenoj cesti do sedam i pol litara življe gradske vožnje.

Ovjes je prilagođen karavanskoj varijanti. Dodatno mu je povećana nosivost, odlikuje se udobnošću i ako je moguće, glasamo upravo za ovakvu postavu. U ponudi je, naime, još i sportska izvedba s kojom dolaze i veći naplatci i niskoprofilne gume, zbog kojih se gubi putnička udobnost, naročito na stražnjoj klupi, pa je bolje držati se baznog kompromisa.

U odnosu na kompakt, ST možda djeluje malo nezgrapno. Oni koji su naviknuli na izvrstan Seatov dizajn mogu naći mnogo zamjerki, no ako se uzmu u obzir zahtjevi klase i konkurencija, nije teško zaključiti da je Ibiza ST zapravo najljepši kompaktni karavan na tržištu, u koji ćete uspješno i udobno smjestiti četveročlanu obitelj s prtljagom.

Proizvođač: Seat
Model: Ibiza 1.6 TDI
Vrsta motora: 1,6, četiri cilindara, dizel
Obujam: 1.199 cm3
Snaga (kW/KS): 77/105 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 250 @ 1.500 - 2.500 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,0/7,5/6,2
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,9
Maksimalna brzina: 188 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.227/1.693/1.445
Cijena testnog modela do registracije: 112.700 kuna