Upitate li prosječnog čovjeka što želi od automobila, opisat će vam otprilike Škodu Rapid. Oku ugodan, jednostavan i ne prevelik automobil koji je dovoljno praktičan da 'proguta' četvero putnika i njihovu prtljagu, a istovremeno dovoljno malen da mu nije problem pronaći parkiralište u urbanim sredinama
Jednako važni su pouzdanost i cijena, a čini se da je Rapid odlično zaigrao na svim navedenim terenima. Doduše, za pouzdanost ćemo morati pričekati koju godinu, no prema svemu sudeći, automobil ovdje ne bi trebao podbaciti.
Mehanika je provjerena, Česi su opet upregnuli kreativne vještine i od postojećih dijelova VAG koncerna napravili novi model, baš kao što su to učinili i s Roomsterom i Yetijem. Sprijeda se tako našao VW Golfov ovjes, a straga Polov te pod poklopcem pogonska linija iz Fabije. Rezultat? Začuđujuće impresivan.
Straga će i dvometraši pronaći mjesta za koljena i glavu, dok će prtljažnik smjestiti 550 litara obujma. Rapid je i pregledan te sazdan od robusnih i na dodir ugodnih materijala. Prvi dojam je, dakle odličan, a ukoliko niste previše sitničavi, i ostali će biti.
Mi smo ipak primijetili da bi izolacija buke mogla biti i bolja, da bi ovjes mogao uvjerljivije upijati neravnine te da bi automobil mogao manje plivati kroz zavoje i naginjati podupravljanju.
Sve ovo ne znači da se Rapide vozi loše, već samo da po pitanju vozne dinamike neće biti po ukusu onih koji odabiru zavojte dionice prije autoceste. Šteta jer je servoupravljač zadovoljavajuće direktan i ugodno leži u ruci, turbobenzinac reagira na gas gotovo poput atmosferskog motora, a ručni šesterostupanjski mjenjač je precizan i s ne predugim hodovima, dok su mu prijenosni omjeri prilagođeniji štedljivoj vožnji.
Podvučemo li crtu, teško se oteti dojmu da je Rapid vrlo dobar automobil koji je mogao biti i bolji, međutim tada bi se previše približio terenu kojim suvereno vlada Octavija. Ovako je Škoda ispunila još jednu nišu držeći se one 'vuk sit, a koza cijela'. Hoće li joj se to isplatiti, saznat ćemo kad u prodaju krene nova generacija njihovog najpopularnijeg modela.
Proizvođač: Škoda
Model: Rapid 1.2 TSI
Vrsta motora: 1.2, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.197 cm3
Snaga (kW/KS): 77/105 @ 5.000 o/min
Okretni moment (Nm): 175 @ 1.500 - 4.100 o/min
Potrošnja (l/100 km): 6,3/8,5/7,4
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,4 s
Maksimalna brzina: 195 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.483/1.706/1.461
Cijena do registracije: 113.550 kuna