Skandalozna modna kampanja kuće Balenciaga, čije kreacije rado nose mnoge slavne ljepotice, uključujući Kim Kardashian, sestre Jenner, Bellu Hadid i Nicole Kidman, prouzročila je niz problema za poznati brend iza kojeg stoji kreativni direktor Demna Gvasalia
Ovaj rođeni Gruzijac preuzeo je brend 2015., a njegove su kreacije i modne kampanje redovito podizale veliku medijsku prašinu.
Premda se brend ispričao zbog kampanje u kojoj su djeca korištena na neprimjeren način, mnogi čekaju reakciju samog Gvasalije, a on je na svom profilu na Instagramu objavio ispriku.
Za to vrijeme društvene mreže 'gore' pa su na TikToku objavljena brojna videa u kojima korisnici uništavaju odjeću s potpisom Balenciage te se sve glasnije poziva na potpuni bojkot njihovih proizvoda.
Dok se brend bori objasniti tko je kriv za ovaj skandal, stigla je i vijest da Gvasalia neće primiti nagradu Business of Fashion.
BoF mu je dodijelio nagradu Global VOICES, čast koja je prethodno dodijeljena pokojnom dizajneru Virgilu Ablohu, no poništavanjem ove nagrade jasno su dali do znanja što misle o spomenutoj kampanji.
Pozvali su i Gvasaliju da se oglasi oko skandala, no on se nije odazvao.
'U BoF-u najviše cijenimo sigurnost djece. Kao i mnogi, tražimo istinu o tome kako su se djeca pojavila s proizvodima inspiriranim BDSM opremom na fotografijama Balenciagine kampanje, što je u potpunosti u suprotnosti s našim vrijednostima. Kao rezultat toga, ove godine Demni nećemo dodijeliti nagradu Global VOICES. Unatoč tome, zamolili smo vodstvo Balenciage da dođe u VOICES kako bi preuzeli odgovornost za objavljivanje tih fotografija i ponudili objašnjenje', poručili su iz BoF-a.
Podsjetimo, sve je započelo blagdanskom reklamnom kampanjom brenda koja prikazuje djecu s torbama medvjedićima u BDSM opremi, a zatim se pojavila slika iz kampanje Proljeće '23, koja prikazuje presudu SCOTUS-a o dječjoj pornografiji.
DailyMail zatim je otkrio da knjiga na stolu na fotografiji s Isabelle Hubert pripada kontroverznom belgijskom umjetniku čiji rad između ostaloga prikazuje kastriranu djecu.
Iz Balenciage su preuzeli krivnju za kampanju koja prikazuje djecu, ali su pokušali okriviti produkcijsku tvrtku za sudski spis o dječjoj pornografiji.
U međuvremenu se o kampanji oglasila i Kim Kardashian te je rekla da će razmotriti nastavak suradnje s brendom.