Često se koristi u računalnim igricama te na profilima društvenih stranica. Što je zapravo avatar?
Avatar je 'objekt' koji predstavlja utjelovljenje korisnika ili tzv. alter ego korisnika u dvodimenzionalnom i trodimenzionalnom svijetu.
Korištenje avatara u značenju virtualnih tijela na internetu je pokrenuo Neal Stephenson u svojoj cyberpunk noveli 'Snow Crash' (1992). U njoj se pojam avatar koristi za opis virtualne simulacije ljudskog bića u Metaversu, virtualnoj stvarnosti na internetu. Socijalni status u Metaversu se često temeljio na kvaliteti avatara, pa ako je manifestacija detaljnija, znači da je korisnik iskusni haker ili programer, dok su ostali korisnici imali jednostavnije modele.
Pojam avatar se pojavio 1985, kada je korišten kao ime glavnog lika u seriji igara 'Ultima'. Serija je pokrenuta 1981, ali avatar je predstavljen tek u četvrtom nastavku igre ('Ultima IV'). U igri se pretpostavlja da je korisnik avatar kojemu je bilo moguće prilagoditi izgled po želji korisnika. Kasnije se pojam avatar počeo koristiti i u drugim igrama.
Avatare koriste i razne organizacije kao način interakcije s potrošačima. Takvi avatari se često nazivaju botovi. Jedan od najpoznatijih je Ikeina Anna, koja je dizajnirana da vodi potrošače kroz Ikeinu web stranicu.
U ovoj rubrici svaki tjedan možeš pročitati neku zanimljivost ili otkačenu činjenicu kojom možeš iznenaditi svoje vršnjake, ali i one puno starije!