rekordno rasprodana

Svi su ludi za ovom majicom: Serija koja je zaludila gledatelje i kritičare lansirala novi modni hit

30.06.2024 u 07:02

Bionic
Reading

Luđački tempo kuhinje ispunjene stresom, iščekivanjem i velikom strasti za pripremom vrhunskih jela samo je dio čari 'The Beara', serije koja je zaludila gledatelje oduševljene nedavnom najavom treće sezone. No osim napete radnje i opako dobrih sendviča, iz vruće kuhinje dolaze jednako vrući modni trendovi koji mijenjaju stil odijevanja i onih muškaraca koje moda, samo na prvi pogled, ne zanima

'The Bear' (Disney+), koji kritičari smatraju najboljom serijom o restoranskom biznisu svih vremena, dobio je treću sezonu, a Jeremy Allen White, koji je vrhunski utjelovio ulogu histeričnog, ali vrhunskog kuhara Carmyja Berzatta, u svojoj zalogajnici, smještenoj na prljavim ulicama suvremenog Chicaga, s nadzemnom željeznicom koja svima bruji nad glavama, nastavlja pripremati opako dobra jela. A to je iz dana u dan činio noseći pregaču preko bijele majice. Iako u trećoj sezoni Carmy ima novu kuhinju i kuharsku uniformu, njegova bijela majica pokrenula je pravu lavinu u modnom svijetu.

Naime, baš onako kako je uloga kuhara Carmyja donijela Jeremyju Allenu Whiteu svjetsku slavu i priznanja, pa su se u njegovim rukama tako našli Zlatni globus, a nakon toga i Emmy, modni izričaj njegova lika transformirao ga je u svojevrstan modni uzor. S vremenom je sve veći broj gledatelja s velikom pažnjom pratio što to Carmy nosi dok žustro priprema sendviče, dobro naprežući oči ne bi li otkrili što se krije ispod pregače. A on se počeo stalno pojavljivati na ekranu u gusto tkanoj, neprozirnoj bijeloj majici, što je mnogima zapelo za oko.

Pozornim gledateljima nije trebalo dugo da otkriju da je bijela majica koju Carmy nosi ispod pregače sve suprotno od obične i lako zamjenjive. Kako su vrlo brzo saznali, on je itekako dobro upućen u modu. Tako u trenutku beznadnog očaja u prvoj sezoni mijenja vrijedan par vintage traperica i jaknu Levi’s Type III iz 1955. (sveti gral za neke kolekcionare trapera) za meso koje će poslužiti gostima. U sljedećoj sezoni kolegi na večeri otvorenja njihova restorana poklanja ni više ni manje nego kuharski kaput Thom Brownea. I nije trebalo dugo da i sam White postane modna senzacija, kao i zaštitno lice Calvina Kleina, a njegov stil na ekranu poželio je kopirati svaki imalo stilski osviješten muškarac.

  • +3
Serija The Bear - druga sezona Izvor: Profimedia / Autor: Supplied by LMK / Landmark / Profimedia

Gledatelji serije 'The Bear' saznali su da su njegove bijele majice proizvod Merz b. Schwanena, njemačkog proizvođača tekstila u obiteljskom vlasništvu, osnovanog 1911. Iako je tvrtka zatvorena 2008., tri godine kasnije, točnije 2011., oživjeli su je novi vlasnici Peter i Gitta Plotnicki.

Majica iz sela u bavarskim Alpama

Bračni par, oboje modni dizajneri, kupili su opremu i ime stare tvrtke nakon što su na buvljaku naletjeli na staru majicu Merz b. Schwanena. 'To je bio komad koji odmah privlači pažnju. Bili smo oduševljeni time što nije imao nikakve bočne šavove', kaže Gitta, 'ali uglavnom se radilo o tkanini. Bila je tako dobra, tako posebna kada smo je dotaknuli.'

Tako su preuzeli poslove Merz b. Schwanena u bavarskim Alpama 2010. godine, a na samom početku bacili su se u potragu za bivšim tvorničkim radnicima u selu jer su znali upravljati stoljetnim kružnim pletaćim strojevima na kojima su se početkom do sredine 20. stoljeća izrađivale majice kratkih rukava na cjevast način, bez bočnih šavova. Ti strojevi obično su stvarali čvršće i gušće tkanine, ali kako su masovna proizvodnja i materijali postajali jeftiniji i brži, mnogi proizvođači odjeće napustili su tu metodu proizvodnje.

'Brzo se proširila vijest da je to dvoje čudnih ljudi iz Berlina došlo raditi u bavarske Alpe, a trebala im je pomoć', kaže Gitta kroz smijeh za Washington Post. Ubrzo su njihovi spori i pedantni strojevi, koje od milja naziva 'slatke starice', ponovno počeli proizvoditi majice.

U ljeto 2022., kada su kostimografkinje serije 'The Bear' Courtney Wheeler i Christina Spiridakis javno potvrdile da su Carmyjeve majice doista marke Merz b. Schwanen, internetska stranica tvrtke srušila se preko noći. Prodalo se sve do zadnjeg odjevnog komada na zalihama. Trenutno su sve pamučne majice teške 245 grama, čija cijena iznosi 79,90 eura, a dolaze, osim u bijeloj, u tamnoplavoj, vintage plavoj i maslinastozelenoj boji, rasprodane na stranicama brenda u svim veličinama.

U to vrijeme serija nije bila dostupna za gledanje u Njemačkoj - ali sada, kada ju je pogledao, Peter kaže da je Carmyjeva sklonost brendu Merz b. Schwanen zapravo savršeno kostimiranje lika. Uostalom, kako ističe, misija i smisao tog chefa stvaranje je nezaboravnih, posebnih, visokokvalitetnih iskustava za druge ljude, a njihove majice idu pod ruku s time. 'To je serija o zanatskom umijeću', kaže.

Ipak, modno osviješteni muškarci ne kupuju ove majice samo zato što su ih vidjeli na Carmyju u 'The Bearu'. Prije vrijedi obrnuto: on ih nosi u seriji jer su modno osviješteni muškarci dugo težili tom stilu.

Merz b. Schwanen - majice Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Trend koji su prigrlili i drugi brendovi

Albert Muzquiz, influencer u području muške odjeće koji je nekoć stažirao kod jednog od osnivača brenda Lady White Co., za Washington Post ističe da je oduvijek postojao apetit za staromodnim teškim majicama - samo što je 'dugo vremena to bio odjevni predmet koji je nosila određena vrsta ekscentričnih muškaraca, onih koji su nosili i tregere ili isključivo japanski traper'. Sam Muzquiz kupuje ih od kasnih 2010-ih, a sada ih cijeni sve veći broj ljudi.

A godinama, kako kaže Muzquiz, modno osviješteni dečki shvaćaju gusto tkane i teške majice kao tajno oružje, pogotovo kako stare. 'Mnogi muškarci osjećaju se podosta nesigurno po pitanju načina na koji one ističu neke stvari na njihovu tijelu', objašnjava Muzquiz. 'Teška i deblja majica poništava mnoge od njih: spušta se ravno s ramena, nije jako rastezljiva, ne prianja uz tijelo na čudne načine i nije prozirna', ističe.

No teška majica kratkih rukava također je gotovo savršen odjevni predmet za vladajući modni trenutak, predstavljajući simbol potrošačkog etosa koji štuje prošlo stoljeće, brine se o održivosti i daje prednost osobnom izražavanju kroz modu umjesto pukog slijeđenja trendova.

Popularnost gusto tkanih majica kratkih rukava kod kupaca munjevito je porasla u ljeto 2022., baš kada se White kao glavni lik FX-ove serije počeo pojavljivati u modelu Merz b. Schwanena, a taj trend ubrzo je zahvatio i druge vrhunske brendove, piše Washington Post.

U Independenceu, butiku muške odjeće u užurbanom Division Streetu, prodavači na brzinu, već napamet, znaju težinu određene majice. Hodajući po tom prostoru - privlačnom skrovištu s otkrivenim ciglama i stolovima od starog drva - vlasnik George Vlagos i direktor trgovine Pat Klacza objašnjavaju da je najtežu majicu u trgovini izradila francuska marka Arpenteur, a teži gotovo 230 grama. One vrhunskih američkih marki, kao što su Dehen 1920, Velva Sheen i Lady White Co., imaju oko 170 grama. Za usporedbu, tanka majica od žerseja srednje veličine obično je teška oko 115 grama.

U posljednjih nekoliko godina Independenceova prodaja ovih majica dramatično je porasla. Izdržljive, čvrste, boxy kroja i uz to neprozirne te kratkih rukava, kakve proizvodi Lady White Co., postale su praktički neizbježan stil u buticima i trgovačkim lancima na svim cjenovnim razinama. Rezultat suradnje Lady Whitea s kultnim dizajnerom muške odjeće Evanom Kinorijem prodaje se za oko 97 eura, a sve popularniji brend dotjeranih baznih komada Buck Mason za svoj najprodavaniji model, Field-Spec Cotton Heavy Tee, postavio je cijenu od 51 eura. 'Uvijek se rasproda', kaže za taj model glavni kreativni direktor Buck Masona, Kyle Fitzgibbons. Istovremeno, Los Angeles Apparel prodaje svoju pamučnu majicu s okruglim izrezom te težinom od 170 grama za nešto više od 22 eura.

Debela pamučna majica Field-Spec Buck Masona temelji se na stilovima iz 20. stoljeća. Nakon što je američka mornarica nosila majice kao funkcionalnu odjeću, a zatim ih popularizirala među civilima nakon Drugog svjetskog rata, proizvođači vojne i sportske opreme počeli su eksperimentirati različitim debljinama pamučnog materijala. 'Analiziramo puno stvari koje su proizvedene u SAD-u 1930-ih, 1940-ih, sve do 1950-ih, puno pamučnih nogometnih dresova i takvih stvari', kaže Fitzgibbons.

Naglasak na vintage odjeći posljednjih godina također je privukao muške kupce takvim vrstama majica. 'Trenutačno je prisutan veliki pokret kupnje vintagea', kaže Klacza iz Independencea.

I dok se mnogi distanciraju od maloprodajne brze mode, zavladao je stav 'kupuj pametno, zadrži zauvijek', zbog čega se velik broj kupaca priklonio debljim modelima, izbjegavajući prozračne stilove. 'Teške stvari, gusto tkane, općenito odaju dojam da su visoke kvalitete i da će dugo trajati', kaže Fitzgibbons iz Buck Masona. 'Mislim da je nešto od toga posljedica brzine koja se događa u ostatku industrije.'

Vlagos, Klaczin kolega iz Independencea, vjeruje da je taj trend proizišao iz ranih 2010-ih, kada je muška odjeća preuzimala određene stilove od radnika iz prošlih razdoblja, poput željezničara iz 19. stoljeća. 'Osjećam se kao da smo se udaljili od toga, ali i dalje je naglasak na trajnosti', kaže. Neke od majica Velva Sheena u njegovoj redovnoj rotaciji, dodaje Vlagos, starije su od 15 godina.

I, naravno, prisutna je individualnost u ovim čvrstim majicama, unatoč tome što su često omiljene zbog svoje suptilnosti i zamjenjivosti. To posebno vrijedi za one izrađene na kružnim pletaćim strojevima, a koje se često (iako ne uvijek) izrađuju sporo, u malim količinama, s povremenim nesavršenostima zahvaljujući staroj opremi koju je teško popraviti.

To ih čini savršenim izborom u vrijeme u kojem je odijevanje s osobnim potpisom sve poželjnije. 'Savršeno nesavršeno, na neki način', kaže Peter Plotnicki.