PSIHOLOG I DIZAJNER

Tko je Adam Lippes, trenutno najvruće ime na modnoj sceni

24.01.2025 u 10:27

Bionic
Reading

Novu inauguraciju supruga Donald Trumpa, slavna Slovenka obilježila je mornarsko plavim izdanjem za koji su se pobrinula dva, relativno nepoznata dizajnera sa njujorškom adresom

'Tradicija predsjedničke inauguracije utjelovljuje ljepotu američke demokracije i danas smo imali čast odjenuti našu prvu damu, gospođu Melaniju Trump. Njezinu odjeću kreirali su neki od najboljih američkih majstora i jako sam ponosan što takav rad pokazujem svijetu', napisao je Lippes na dan inauguracije na Instagramu.

Gospođa Trump, rodom iz Slovenije, tek je druga imigrantkinja koja je postala prva dama u povijesti SAD-a. (Louisa Adams, rođena u Londonu, supruga predsjednika Johna Quincyja Adamsa bila je prva.)

Tijekom prvog mandata supruga, Melania je uglavnom preferirala komade s potpisom luksuznih europskih kuća, kao što je talijanska Dolce & Gabbana i britanski Alexander McQueen.

I tijekom većeg dijela suprugove nove predsjedničke kampanje, Melania nije odstupala od ove prakse pa se odabir komada s potpisom njujorškog dizajnera Adama Lippesa za inauguraciju posebno ističe.

Melania Trump
  • Melania Trump, Barron Trump i Viktor Knavs
  • Melania Trump, Barron Trump
  • Usha Vance, JD Vance, Melania Trump, Donald Trump
  • Jill Biden, Joe Biden, Melania Trump, Donald Trump
  • Jill Biden, Joe Biden, Melania Trump, Donald Trump
    +10
Melania Trump Izvor: EPA / Autor: Greg Nash / POOL

Velik dio najnovije Trumpove kampanje bio je usmjeren na jačanje američkog gospodarstva. Istoimena marka dizajnera rođenog u New Yorku neovisna je tvrtka stara nešto više od desetljeća, izrazito drugačiji izbor od američkog modnog diva Ralpha Laurena, koji ju je odjenuo za inauguraciju 2017. godine.

Za razliku od međunarodno priznatog Ralpha Laurena, koji je kreirao njezinu blijedoplavu kombinaciju, sada je odabrala kreaciju Adama Lippesa - dizajnera koji je svoj istoimeni brend gradio relativno tiho.

Kao što je bio slučaj s dizajnerima stare garde poput Oscara de la Rente i Caroline Herrere — kao i njihovih sadašnjih kreativnih direktora — Lippes razmišlja dvostranački o odijevanju političkih osoba, nakon što je u prošlosti odijevao Jill Biden.

To što je Trump odabrala kreaciju Ralpha Laurena prije osam godina činilo se kao poziv na jedinstvo – slučajno, Hilary Clinton također je nosila njegove komade na inauguraciji održanoj 2017. godine.

Povijesno gledano, Lauren je rado odijevao osobe iz obje političke opcije. Ipak, stalno je odijevao dr. Jill Biden dok je bila prva dama i ugostio ju je na jednoj od svojih revija prošle godine. Također je prošlog mjeseca postao prvi modni dizajner koji je primio predsjedničku medalju slobode pod Bidenovom administracijom, a na novoj inauguraciji Donalda Trumpa ponovno je odjenuo Jill, kao i bivšeg predsjednika Joeja Bidena.

Lippes, međutim, iako nije poznato ime, bio je glavni dizajner inauguracijskog izdanja Melanije Trump. Prošlog ljeta u New Yorku Melania je primijećena u crno-bijeloj košulja haljini na prugice s potpisom Adama Lippesa, a zajedno s Michaelom Korsom, njegov brend bio je jedan od nekolicine američkih koje je nosila tijekom prvog mandata svog supruga.

Odabir Lippesa sugerira da će Melania nastaviti angažirati modnu zajednicu na svoj način, posebice jer ponovno potvrđuje moć svojeg položaja da podigne neovisne i nove američke brendove, poput svojih prethodnica.

Dizajneri su se pokazali sumnjičavim u pogledu ikakve povezanosti s Trumpovom administracijom kako ne bi pobrkali svoje progresivnije vrijednosti i političke ideale. Ipak, neporecivo je da odijevanje prve dame privlači veliku pozornost i postaje stilska referenca za džepove konzervativnijih kupaca koje opslužuju brendovi poput Lippesa.

Tko je Adam Lippes?

Koliko god malo vjerojatno zvučalo, Lippes je steko diplomu iz psihologije prije nego što se okušao u modi. Njegovi rani dizajnerski dani uključivali su rad u ateljeu Ralpha Laurena, a zatim je prešao na osmogodišnji staž u Oscara de la Rente, gdje se brzo popeo u dizajnerskim redovima.

Posljednjih je mjeseci gradi svoj istoimeni brend, sa prvom fizičkom trgovinom smještenom u Palm Beachu i otvorenom prije nekoliko tjedana. U kolovozu se Marco Probst pridružio tvrtki donoseći dugogodišnje iskustvo koje je stekao u Delvauxu, luksuznom belgijskom proizvođaču ručnih torbi, kao i na izvršnim pozicijama u brendovima Chloé i Hugo Boss.

Zanimljivo, Lippes je odjenuo Jill Biden za jedan od njezinih većih izlazaka kao prve dame, kada su ona i sada već bivši predsjednik Joe Biden imali privatnu audijenciju kod pape Franje u Rimu 2021. Jill Biden također je odjenula jedan od njegovih kompleta za susret s kraljicom Elizabetom II ranije te godine. U 2021. Lippesova godišnja prodaja procijenjena je na više od 20 milijuna dolara.

Nezavisni dizajner poznat je po svom profinjenom i podcijenjenom senzibilitetu te posuđuje iz umjetnosti, arhitekture i dizajna. Njegov dizajn je oštar i sofisticiran, s nagovještajem lakoće: skrojene jakne s trapericama širokih nogavica ili skraćenim kargo hlačama, ženstvene siluete s grčkim draperijama ili senzualnim izrezima te teksturiranim gornjim dijelovima i bluze s detaljima poput bisera i šljokica.

I prije povijesnog trenutka ostvarenom suradnjom s Melanijom Trump i njezinim stilistom Herveom Pierreom, Lippes je zaradio 'pet minuta slave'.

Nakon osmominutnog nastupa u showu Oprah Winfrey 2007. godine, u tjedan dana prodao je robe u vrijednosti od 500.000 dolara. Američka TV ličnost tada je dizajnerovu majicu navela kao jednu od svojih najdražih stvari.

Izvor: Profimedia / Autor: Neven Bučević, Profimedia

Rizik koji se isplati

Prošlog vikenda brend Oscar de la Renta objavio je na društvenim mrežama da je odjenula drugu damu Usha Vance za večeru potpredsjednika i Ivanku Trump za taj poseban događaj. Odjeljak s komentarima na obje objave na Instagramu bio je preplavljen korisnicima i pratiteljima koji su podijelili svoje razočaranje. Ovo služi kao naznaka s čime bi se mogli suočiti drugi brendovi koji se slažu s Trumpovom administracijom - iako se mora reći da se oluja društvenih medija ne mora nužno odraziti na prodajnim brojkama.

Sudeći prema Lippesovom izboru da odjene Prvu damu za tu prigodu, nagrada bi mogla biti veća od rizika, ali vrijeme će pokazati.