Toyoti je trebalo neko vrijeme da zavlada svjetskom automobilskom industrijom, a na putu do broja 1 Japanci su se fokusirali na kvalitetu, tehnologiju i nisku potrošnju. Sada je pak konačno došlo vrijeme za dizajn i njegovo osvježavanje. Avensis je prvi predstavnik nove klase atraktivno dizajniranih Toyota
Kada bismo rekli da karavan izgleda bolje od limuzine, većina ljubitelja automobila isprva bi vjerojatno pomislila da govorimo o Alfi Romeo, no ovoga puta to nije slučaj. Na testu smo imali karavansku inačicu Avensisa koja doista izgleda odlično, primjetno bolje od limuzine usudili bismo se reći.
Automobil odlikuju čiste, napete i dinamične linije. Prvo što upada u oči agresivna je prednja maska s prominentnim svjetlosnim sklopovljem, a jednako atraktivno djeluje povijena krovna linija te elegantno oblikovani stražnji kraj s omotanim stražnjim svjetlima. Novi Avensis miljama je daleko od konzervativnog izgleda prethodne generacije, a ovaj se dojam samo potvrđuje u unutrašnjosti, koja premda nije pretjerano maštovita, ipak izgleda znatno privlačnije od one u prethodnika.
Ergonomija je vrlo dobra, materijali kvalitetni i ugodni na dodir. Doduše, pozicija za upravljačem nije 'najvozačkija' – u Avensisu se sjedi previsoko, a viši vozači teško će naći idealnu poziciju. Zato mjesta ima dovoljno na stražnjoj klupi, dok prtljažnik guta impresivnih 550 litara prtljage s podignutom stražnjom klupom, odnosno 1600 s preklopljenom.
Prethodna generacija Avensisa nije oduševljavala u vozačkom smislu pa su Japanci novu utemeljili na potpuno novoj platformi. Iako je od prethodnika duži tek pet centimetara, novom Avensisu prednja osovina pomaknutija je naprijed, a trag prednjih i stražnjih kotača proširen, što je pridonijelo stabilnosti vozila, no Avensis je još daleko od najboljih vozačkih automobila u klasi.
Zato je udobnost prvoklasna. Ovjes odlično upija sva oštećenja na cesti, sjedala su udobna čak i pri dužim putovanjima, a izolacija buke u unutrašnjosti – na visokoj razini. Pod poklopcem testnog modela našao se 2.0-litreni benzinac s tehnologijom varijabilnog upravljanja ventilima Valvematic. Motor razvija 152 KS te je uparen s kontinuirano varijabilnim mjenjačem koji izmjene odrađuje suptilno i bez trzaja. Izmjene brzina mogu se vršiti i ručno, putem polugica smještenih iza kola upravljača. Za ovako veliki automobil 152 KS djeluje premalo, ali su performanse ipak dobre (devet sekundi do 100 km/h i 200 km/h maksimalne brzine), kao i ekonomičnost (osam litara u kombiniranom ciklusu).
Avensis standardno dolazi sa čak sedam zračnih jastuka, uključujući onaj za koljena. Tu su i aktivni nasloni za glavu, a pohvalna je i standardna ugradnja elektronske kontrole stabilnosti.
Na Euro NCAP-ovim crash testovima Avensis je zaradio 90 posto od ukupnih bodova za zaštitu odraslih, 86 posto za djecu te 53 posto za prolaznike.
Proizvođač: Toyota
Model: Avensis 2.0 Valvematic
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.986 cm3
Snaga (kW/KS): 112/152 @ 6.200 o/min
Okretni moment (Nm): 196 @ 4.000
Potrošnja (l/100 km): 6,7/10,1/8,2
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,1 s
Maksimalna brzina: 200 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.765/1.810/1.480
Cijena do registracije: 240.000 kuna