TEST

Toyota Land Cruiser - nezaustavljivi avanturist

26.03.2009 u 09:00

Bionic
Reading

Gotovo šezdeset godina proizvodnje i osam generacija profiliralo je Toyotin Land Cruiser u jedno od ponajboljih terenskih vozila na tržištu. U posljednjoj generaciji Land Cruiser je rafiniran do posljednjeg detalja, a Toyota je u njemu pokušala spojiti cestovnu orijentiranost modernih SUV-ova i terensku nezaustavljivost čistokrvnih terenaca

O kakvom je automobilu riječ i za što je sve sposoban, reći će vam već njegov izgled. Ova mrcina duga gotovo pet metara, široka i visoka gotovo dva metra na prvu će vas natjerati da se zapitate hoće li vam dozvola za upravljanje B kategorijom vozila biti dovoljna. Ono što prvo upada u oči jest funkcionalnost dizajna - široki blatobrani, visoki pragovi, zaštitna podnica, prilazni i odlazni kutovi koji jasno daju do znanja da s ovim automobilom termin 'neprohodan teren' gotovo da i ne postoji. Toyota je ostala vjerna 'body-on-frame' šasiji koja vrhunski funkcionira na terenu, ali ne jednako dobro i na otvorenoj cesti. Spomenuta konstrukcija također se nije iskazala na crash-testovima, no u Toyoti su se potrudili da iz nje izvuku maksimum.

Kao prvo, u potpunosti je dorađen ovjes. Land Cruiser je sprijeda dobio McPherson s dvostrukim poprečnim ramenima, dok je straga ostala četverodijelna kruta torzijska osovina. Tu je i sustav KDSS (Kinetic Dynamic Stabiliser Bars) koji hidraulikom osigurava znatno manje 'plivanja' u zavoju nego što je to bilo slučaj kod prethodne generacije. Land Cruiser uspješno upija sve neravnine na normalnim prometnicama, no njegov dom su bespuća. Sustav DACS mu u suradnji s ESP-om osigurava spuštanje niz najstrmije i najneprohodnije staze kočenjem pojedinačnog kotača, tu je i blokada središnjeg diferencijala koja će ga izvući i iz najgorih situacija. Ipak, ono što oduševljava je monumentalni 4,5-litarski dizelski V8 sa 286 KS koji se prema 2,5 tona Land Cruisera odnosi kao da je riječ o igrariji. Pričepite papučicu gasa i Land Crusier će do stotke dosprintati za svega osam sekundi! Ipak, mnogo više oduševljava mesnatost okretnog momenta (650 Nm) u gotovo čitavom radnom području, što će itekako znati cijeniti svi oni koji automobil često koriste za vuču. Land Cruiseru manjka osjećaja na upravljaču, a kočnice, bez obzira na njihovu dimenziju, teško se nose sa spomenutom masom od 2,5 tona.

Land Cruiser je već u startu izuzetno bogato opremljen. Dovoljno je samo reći da automobil standardno dolazi s čak 14 zračnih jastuka, uključujući one za zaštitu vozačevih koljena (!) i kožom presvučenom unutrašnjošću, a tu je i sustav ulaska u automobil i paljenja motora bez ključa, kamera s displejem za vožnju unatrag i olakšano parkiranje, dvozonski automatski klimatizacijski uređaj itd. Ipak, putnicima na stražnjoj klupi vjerojatno se neće svidjeti ravan pod, žrtva spomenute šasije, zbog koje natkoljenice putnika ne mogu biti u vodoravnom položaju, što itekako zamara na dužim putovanjima. Presretni neće biti ni putnici u trećem redu kojima će manjkati prostora za noge i glave. Zato oduševljava ponuda slobodnog prtljažnog prostora koja od 1.700 litara.

Land Cruiser nije odradio Euro NCAP-ove crash testove, no obzirom na bogatstvo pasivnih i aktivnih elemenata sigurnosti ne sumnjamo da bi, unatoč 'body-on-frame' šasiji, prošao više nego dobro. Standardnu opremu uključuju i aktivni nasloni za glave putnika koji onemogućuju nastanak trzajnih povreda prilikom sudara, a u Toyoti tvrde i da je izmjenama na poklopcu motora i rešetki hladnjaka postignuta veća sigurnost za prolaznike koji bi mogli imati  nesreću da se nađu oči u oči s prednjim krajem Land Cruisera.

Proizvođač: Toyota
Model: Land Cruiser V8
Vrsta motora: 4.5, osam cilindara, dizel
Obujam: 4.461 cm3
Snaga (kW/KS): 210/286 @ 3600 o/min
Okretni moment (Nm): 650 @ 1.600-2.800 o/min
Potrošnja (l/100 km): 10,7/18,9/14,5
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,2 s
Maksimalna brzina: 210 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.950/1.970/1.910
Cijena do registracije: 772.875 kuna