Toyota RAV4 2.0 D-4D
Izvor: Promo fotografije / Autor: tportal
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Izvor: Promo fotografije / Autor: tportal
Tko bi rekao da je RAV4 s nama već gotovo puna dva desetljeća. Toyota njime možda nije izmislila segment kompaktnih SUV-ova, no svakako ga je pomogla oblikovati u ono što on predstavlja danas
Četvrta generacija RAV-a daleko je od svojih korijena. Ovo više nije maleni automobil namijenjen mlađoj populaciji, štoviše već se na prvi pogled stječe dojam da je RAV4 iz generacije u generaciju odrastao zajedno sa svojim inicijalnim kupcima. Oni koji su sredinom 90-ih bili u ranim dvadesetima, danas imaju 40-ak godina, što znači da im treba ozbiljan i nadasve praktičan automobil.
A RAV4 se uistinu uozbiljio.
Za početak porastao je u dimenzijama pa je čak 20 cm duži, 3 cm širi i 2,5 cm niži, a s 2.660 mm međuosovinskog razmaka ujedno nudi i najviše prostora za putnike na stražnjoj klupi u klasi. Prtljažnik ima standardni volumen od 550 litara, no obaranjem stražnje klupe RAV4 se sa 1.700 litara obujma pretvara u gotovo dostavnjak. Nisu samo dimenzije odraz RAV-ove ozbiljnosti. Ona se ponajprije očituje u osjećaju koji pruža putnička kabina. Japanci su se odlučili za konzervativniji dizajn s preglednim površinama i solidnom ergonomijom, a RAV4 je prije svega zamišljen kao udoban automobil koji neće tako često silaziti s asfalta.
Upravo takav dojam automobil i ostavlja na cesti. Upijanje neravnina i oštećenja je besprijekorno, a RAV ima i impresivno akustično izoliranu unutrašnjost, no u trenutku kad siđete s autoceste na zavojite dionice do izražaja dolaze manjkavosti previsokog težišta i mekane šasije. Karoserija automobila dosta se naginje pa je suvišno reći da RAV4 ne voli nagle promjene smjera. Ipak teško je ne ostati impresioniran načinom na koji neovisni ovjes u sprezi s elektronikom drži stvari pod kontrolom.
Testni model bio je opremljen najslabijim dizelašem i pogonom na prednje kotače, pa nismo imali prilike isprobati RAV4 na zahtjevnijim terenima. Ostali smo također uskraćeni za sustav IDDS koji na modelima s pogonom na sve kotače koristi informacije senzora brzine, zakrenutosti upravljača i pritiska papučice gasa kako bi razdijelio okretni moment po osovinama. 124 KS snažni dizelaš dobra je mjera za Toyotin SUV. Nudi dobru potrošnju i solidne performanse, a jednako dobro se osjeća u gradu i na autocesti.
RAV4 možda nije automobil koji će zaluditi mase, no sumnjamo da će ikoga razočarati. Kao i dosadašnji modeli najjače strane su mu praktičnost i kvaliteta, jedini problem je taj što RAV4 više nije usamljen na tržištu. Društvo mu pravi još 19 konkurenata koji su također više-manje uspješno svladali ovu formulu.
Proizvođač: Toyota
Model: RAV4 2.0 D-4D 2WD Limited
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.998 cm3
Snaga (kW/KS): 91/124 @ 3.600 o/min
Okretni moment (Nm): 310 @ 1.600-2.400 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,7/9,0/7,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,5
Maksimalna brzina: 180 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.570/1.845/1.660
Cijena do registracije: 246.000 kuna