TEST

Toyota Verso 1.8 Valvematic – ugodno iznenađenje

16.01.2010 u 09:00

Bionic
Reading

Na testu smo već imali najsnažnije dizelsko izdanje Versa, a ovaj put u kombinaciji s benzinskim 1,8-litrenim četverocilindrašem dobili smo priliku isprobati kontinuirano varijabilni automatski mjenjač

Toyota je u posljednjoj inkarnaciji odlučila odbaciti naziv Corolla u imenu Verso. Nikako bez razloga jer, dok je prethodna generacija bila građena na platformi Corolle, nova je građena na Aurisovoj. Doduše prilagođenoj, no svejedno priznat ćete da Verso, pa čak i Corolla Verso, zvuči puno bolje od Auris Verso.

Verso nije izgubio samo dio imena, Toyotin monovolumen otresao se i pretjerano konzervativnog dizajna. Novi Verso možda nećemo nazvati predvodnikom novog vala avangardno dizajniranih automobila, no rešetka hladnjaka i prednja maska po uzoru one bratskog modela Avensisa te nešto oblije linije i omotana stražnja svjetla s diskretnim spojlerom na poklopcu prtljažnika svakako neće ostaviti dojam uštogljenog vozila. Doduše, od imidža obiteljskog vozila s bit će malo teže pobjeći.

Japanci su posao redizajniranja shvatili vrlo ozbiljno, što se jasno očituje i u unutrašnjosti. Komponente i korišteni materijali su na visokoj razini, no zato ćemo Toyoti zamjeriti pomicanje kontrolne ploče na središnji dio armature. Smatramo da su informacije o brzini, obrtajima motora i potrošnji te temperaturi rashladnih tekućina vozačev prioritet, pa je i logičan njihov smještaj iznad upravljača. Zato nemamo zamjerki na ponudu prostora i zapravo je teško povjerovati da je Verso građen na Aurisovoj platformi. Verso može smjestiti sedmero putnika, premda će oni u trećem redu morati biti djeca ili odrasle osobe izuzetno niskog rasta. Čak i sa svih sedam sjedala prtljažnik nudi 250 litara obujma, dok s preklopljenom stražnjom klupom zapremina raste na 450 litara, a sa zadnja dva reda preklopljena na potencijalno više nego iskoristivih 1.700 litara. Voluminoznost će najbolje znati cijeniti putnici kojima neće uzmanjkati prostora za noge ramena i glave čak i ako su dvometraši, a i praktičnih pretinaca ima više no dovoljno.

Da je riječ o Aurisovoj platformi, vrlo brzo postaje jasno u vožnji. Verso, naime, ima McPhersonovu arhitekturu ovjesa sprijeda i torzijsku osovinu straga. Ipak, japanski su inženjeri odradili zadovoljavajući posao s dostupnim pa Verso ne valja previše kroz zavoje, a i udobnost je na visokoj razini. Pohvale možemo izreći i na račun pogonskog sklopa. 1,8-litreni benzinac razvija 147 KS i 180 Nm okretnog momenta, a na prednje ih kotače prenosi putem automatskog mjenjača s kontinuirano varijabilnim prijenosom. U praksi ovaj sklop funkcionira odlično bez ikakvih trzaja i s uvijek idealnim 'stupnjem prijenosa' te za što nižu potrošnju optimalnim obrtajima. Ipak, za uvjerljivije performanse motor je potrebno držati iznad 4.500 okretaja u minuti. Naravno, vozač ima i odabir ručne izmjene koja se može vršiti putem ručice mjenjača ili polugica smještenih iza kola upravljača.

Za razliku od prethodnika, novi Verso odlikuje i primjetno direktniji električni servo upravljač, što će znati cijeniti vozači koji između autoputa i zavojite otvorene ceste biraju potonju. I kočnice odlično obavljaju posao zaustavljanja gotovo tonu i pol teškog vozila, a stabilnosti svakako doprinosi i pohvalno nisko težište za ovako visok automobil.

Iz nama nepoznatog razloga Verso još uvijek nije odradio testove sigurnosti, no s obzirom da je prethodnik na Euro NCAP-u zaslužio pet zvjezdica za sigurnost odraslih i četiri za sigurnost najmlađih putnika, ne sumnjamo da će i novi sa standardnom opremom u obliku sedam zračnih jastuka, ABS-a i ESP-a isto odraditi s visokim ocjenama.

Proizvođač: Toyota
Model: Verso 1.8 Valvetronic
Vrsta motora: 1.8, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.798 cm3
Snaga (kW/KS): 108/147 @ 6.400 o/min
Okretni moment (Nm): 180 @ 4.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,8/8,9/7,3
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,1
Maksimalna brzina: 185 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.440/1.790/1.620
Cijena do registracije: 208.926 kn