TEST

Toyota Verso 2.2 D-CAT - brzi monovolumen

24.10.2009 u 08:00

Bionic
Reading

Toyota se odlučila odreći imena Corolla i kad je Corolla Verso u pitanju. Novi obiteljski monovolumen iz Toyote zove se jednostavno – Verso. No promjena imena nije i jedino što je dočekalo novu generaciju popularnog sedmerosjeda

Japanci, neskloni pretjeranom eksperimentiranju, nisu značajnije mijenjali izgled automobila, premda valja priznati da zahvaljujući oštrijem obliku svjetlosnog sklopovlja, oštrijoj masci i položenijem vjetrobranskom staklu Verso više nalikuje konvencionalnom kompaktu no ikad. Interijer je odradio značajnije unapređivanje, pa su tako korišteni materijali kvalitetniji i ugodniji na dodir, ergonomija je također bolja, kao i preglednost uređaja. Doduše, zamjeramo Toyoti smještanje kontrolnih uređaja na središnji dio armature budući da smatramo da su te informacije namijenjene osobi za upravljačem i njihov logični smještaj bio bi ispred vozača. Ipak, to je stvar ukusa. Kao i dosad, Verso nudi doista mnogo prostora za petero putnika. Visoka krovna linija i 2.780 mm međuosovinskog razmaka jamče pregršt prostora za glavu i noge odraslih putnika, no zato će se u treći red sjedala moći smjestiti tek djeca, a s podignuta sva tri reda u prtljažnik će stati 250 litara prtljage. Sklapanje stražnja dva reda, pak, osigurat će više od 1.700 litara iskoristivog obujma, dok će s pet ponuđenih mjesta Verso progutati 440 litara.

Verso je građen na prilagođenoj Aurisovoj platformi, no napredak u voznim karakteristikama je očit. Unatoč tome što straga ima torzijsku osovinu sa stabilizatorima, japanski inženjeri uspjeli su iz arhitekture ovog tipa izvući maksimum. Verso možda neće u svakom vozaču probuditi želju za sportskom vožnjom, no prolasci zavojima na otvorenoj cesti pokazuju dobro ležanje automobila i stabilnost obzirom na visoko težište. Japanci pritom nisu pretjerali i podredili krutost ovjesa sportskom doživljaju vožnje nauštrb udobnosti putnika. U Toyoti znaju da je udobnost obiteljskom monovolumenu od primarnog značaja, pa Verso ne razočarava po tom pitanju ni nakon više stotina kilometara za upravljačem u komadu.

Dodatne pohvale idu i na račun preciznog upravljača te dobrih kočnica. Ipak, potpuno nas je osvojio 177 KS snažan 2.2 D-Cat common-rail dizelaš s direktnim ubrizgavanjem koji Versu omogućava dojmljive vozne osobine. Sprint do stotke traje kraće od deset sekundi, a Verso će gotovo linearnim ubrzanjem pojuriti i do 195 km/h. S obzirom na 340 Nm okretnog momenta, sumnjali smo u to kako će se Versova šasija nositi s ovim motorom, no pokazalo se da su naši strahovi neutemeljeni. Verso vjerno prenosi snagu na podlogu, a zahvaljujući šesterostupanjskom ručnom mjenjaču s nešto dužim prijenosnim omjerima moderni dizelaš je itekako iskoristiv. Šećer na kraju je i rafiniranost i štedljivost motora koji je u kombiniranom ciklusu rijetko nadilazio šest i pol litara goriva na stotinu kilometara.

Prošla generacija Corolle Verso odlično je prošla na Euro NCAP-ovim crash testovima zasluživši pet zvjezdica za sigurnost odraslih i četiri za sigurnost najmlađih putnika. U Toyoti ne sumnjaju da će i novi Verso proći išta lošije. Sedam tračnih jastuka standardni je dio opreme, kao i ABS te najnaprednija verzija Toyotinog ESP-a – VDC+ koji, osim zahvata na kočnicama, pri gubitku kontrole pomaže vozaču i zahvatima na upravljaču. Serijski dio opreme je i Hill start sustav elektronske pomoći pri usponu, što će znati cijeniti svi oni koji nisu vični radu s parkirnom kočnicom.

Proizvođač: Toyota
Model: Verso 2.2 D-CAT
Vrsta motora: 2.2, četiri cilindra, dizel
Obujam: 2.231 cm3
Snaga (kW/KS): 110/177 @ 3.600 o/min
Okretni moment (Nm): 340 @ 2.000-2.800 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,9/8,8/7,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,1
Maksimalna brzina: 195 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.440/1.790/1.620
Cijena do registracije: 270.900 kn