Desetomjesečno istraživanje američke nacionalne agencije za sigurnost u prometu NHTSA i NASA-e pokazalo je da Toyotini automobili nisu patili ni od kakve elektronske manjkavosti, već su vozači greškom pritiskali papučicu gasa umjesto kočnice
Dvije agencije pročešljale su 280.000 linija Toyotinog softverskog koda da bi ispitale 3.054 pritužbe vezane za nenadanu akceleraciju japanskih vozila. Podsjećamo, zbog tog problema, kao i onog s ljepljivom papučicom gasa, Toyota je prošle godine s globalnog tržišta povukla više od deset milijuna vozila.
Iz NHTSA-e kažu da je jedini problem koji su oni uočili vezan za predebele podne prostirke za koje papučica gasa, teoretski, može zapeti. Ministar prometa Ray LaHood medijima je poručio: 'Ne postoji nikakav elektronski uzrok za neočekivanu akceleraciju Toyotinih vozila. Točka.'
Ovo nije prvi put da se s one strane Bare organizira linč zbog, kako se kasnije pokazalo, krive upotrebe automobilskih komandi. U sličnoj situaciji našao se i Audi s modelom 5.000 davne 1985.