Posljednjih nekoliko sezona tihi luksuz zavladao je modnom scenom te u fokus donio neke sasvim nove brendove. No, luksuz se ne krije samo u cijeni, čine ga kvaliteta izrade i ekskluzivan dizajn, a obožavatelje mode osvojio je Polène, francuski brend koji potpisuje neke od traženijih luksuznih torbica
Naziv trendovska torbica povijesno bi tradicionalno prizvao slike Fendijeve Baguette torbe, Guccijeve Jackie torbice ili Pradine Gallerije, no društveni mediji su posljednjih godina snažno utjecali na demokratizaciju mode omogućujući i drugim brendovima da se uzdignu do istaknutog, gotovo kultnog statusa.
Dovoljno je pogledati Uniqlo kako bi se u punom sjaju vidjela moć koju TikTok ima u stvaranje 'It' komada. Torba za nošenje preko ramena japanskog brenda postala je viralna u aplikaciji ranije ove godine, nakon čega je i zauzela prvo mjesto na željenom Lystovom indeksu najvrućih proizvoda.
A modnu scenu sada je osvojila nova 'it' torba. Zapravo nekoliko njih – i sve ih je napravio brend koji je osnovan prije samo sedam godina. Tako je - torba koju želi svaka trendseterica nije ni Celine ni Bottega Veneta, već Polène.
Polèneove skulpturalne, minimalističke kreacije su poželjne iz svih pravih razloga. Ne samo da su dizajni francuskog brenda istinski jedinstveni i izrađeni od besprijekorne kvalitetne punozrnate goveđe kože, već je svaki komad ručno izrađen u Španjolskoj od strane nekih od najtalentiranijih kožarskih majstora na svijetu. A tu je i pristupačna cijena, održivost i istaknuta kvaliteta – pravi paket kojem je teško odoljeti.
Ludilo na društvenim mrežama
Brend koji stvara vrhunske kožne torbe, osnovala su 2016. dva brata i sestra – Mathieu, Antoine i Elsa Mothay. Kombinirajući minimalizam s kreativnim izričajem, brend dizajnira jedinstvene torbe ponekad neortodoksnog izgleda, ali i suptilnije opcije.
Iako je Poléne daleko od nepoznatog u svijetu mode (ima 1,7 milijuna sljedbenika na Instagramu za početak), njegov je kapital skočio u nebesa početkom 2023. zahvaljujući čistoj, a opet raskošnoj estetici koja je ispunila sve zahtjeve koji se stavljaju pred tihi luksuzni trend. A novi uzlet i rast popularnosti doživio je nedavno nakon porasta pretraživanja na TikToku.
Unatoč činjenici da ovaj francuski brend ima samo 37 tisuća pratitelja na svom profilu, brojke pretraživanja oko brenda na TikToku mnogo su impresivnije. Naime, sakupio je impresivnih 210,8 milijuna pregleda pod hashtagom #Polene i dodatnih 89,3 milijuna pregleda pod izrazom #PoleneBag. S modelima koji se predstavljaju s opcijama preko tijela do oversized torbi, brend je omiljen među poznavateljima mode.
Kao brend na čelu ovogodišnje tihe luksuzne estetike koja ide protiv logotipa, Poléne stvara minimalističke komade lišene istaknutih znakova. Unatoč tome, zahvaljujući jedinstvenim siluetama brenda, često je lako uočiti Poléne primjerak čak i prije nego što ste dovoljno blizu da pročitate sam naziv brenda.
Izrađen imajući na umu dugotrajnost, svaki Poléne komad nastaje u španjolskom gradu Ubrique, koji je poznat po kvalitetnoj kožnoj galanteriji. Zapravo, torbe su toliko popularne da se nerijetko rasprodaju do posljednjeg komada, pa se obožavatelji nerijetko prijavljuju na listu čekanja, što znači da budu obaviješteni o obnavljanju zaliha čim budu dostupne.
Uzimajući u obzir mnoštvo TikTokera koji hvale brend, Polèneova jedinstvena prodajna točka (USP) su njegove oversized i crossbody torbe, koji su najtraženiji proizvodi ovog brenda.
Ipak, ono što ljubitelje mode također snažno privlači je Polèneova pristupačnost. Za modnu marku koja odiše bogatstvom i luksuzom u svom dizajnu i izradi, iznenađenje je činjenica da se većina Polèneovih torbi prodaje za manje od 400 eura.
Naravno, oko 300 eura za torbu nije baš malo za većinu nas (najskuplji mole Nodde košta 380), ali u usporedbi s onim što drugi luksuzni brendovi naplaćuju za manje uzbudljiv dizajn, to svakako daje drugačiju perspektivu. Ukratko, Polène se suprotstavlja trendu kada je u pitanju tihi luksuz. Naime, iako je njegov dizajn oličenje prikrivenog luksuza, a korišteni materijali ekskluzivni i raskošni, ako se dočepate svog primjerka nećete nužno bankrotirati. Uostalom, poznato je da TikTok voli povoljne ponude.
Stoga ni ne čudi da brojni TikTokeri padaju pod euforijom prilikom svakog otpakiranja, otvaranja trgovine i dijeljenja dokaza da je doista teško, ako i ne moguće, razlikovati kvalitetu Polèneove torbe od torbe koja košta pet puta više.
A Polène torba došla je u ruke i stručnjaku za torbice, Tanneru Leathersteinu. U videu s više od 25.500 lajkova i 314 tisuće pregleda Tanner je dekonstruiraro jedan od modela ovog brenda, a režući strane i skidajući diskretnu metalnu šipku na kraju zaključio: 'Za modnu marku, mislim da kupcu pruža veliku vrijednost.' Tanner, čija je misija kako kaže, pomoći ljudima da bolje razumiju i dožive kožu, torbu od 290 eura je rastavio na sastavne dijelove te zaključio kako svaki segment Polène torbe, od korištene kože, do detalja u vidu ručke i kopči odgovara onome što nude i znato skuplji, luksuzni brendovi. Leatherstein je također naveo kako na tržište dolazi sve više brendova poput Polènea koji kupcima, koji se ne obaziru na status, nude isključivo kvalitetu, ljepotu ručne izrade i pri tome predstavljaju snažnu konkurenciju luksuznim brendovima.
Novitet na tržištu torbica
Kada je Polène prvi put lansiran 2016., ljubiteljicama torbi bila su dostupna dva izbora. Postojali su izvrsni luksuzni brendovi s izvanrednim dizajnom i bogatom poviješću, kao i cjenovno pristupačniji koji su bile uvelike inspirirane poznatijim brendovima. U to su vrijeme, priča Mothay, žene, koje su trebale svakodnevnu torbu, mogle su birati između dvije krajnosti. 'Kada smo pokrenuli brend, bilo je sjajnih luksuznih brendova sa sjajnim dizajnom i poviješću, a zatim su tu bili pristupačniji brendovi koji su bili... ne želim reći kopije, ali bili su vrlo inspirirani velikim brendovima. Po nama, nedostajalo je kreativnosti i kvalitete,' kaže.
Sve je počelo posjetom radionici španjolskog Hermèsa 2014., prema riječima Antoinea Mothaya, koji je odlučio – zajedno sa starijim bratom Mathieuom i mlađom sestrom Elsom – da je vrijeme da pokrenu vlastiti brend.
'Stajao sam dva ili tri sata ispred majstora koji mi je objašnjavao sve pojedinosti o tome što je potrebno za savršenu torbu', rekao je za Fashionistu.
Inspiriran onim što je vidio, proveo je gotovo godinu i pol istraživanja, provodeći nekoliko mjeseci u istočnoj Europi i Portugalu, te cijelu godinu u Španjolskoj. Cijeli projekt je mukotrpno izgrađen od nule. Još je impresivnija dob ovog trojca. Najstariji među njima, Mathieu, još nema ni 40 godina.
Poduzetnički duh i savoir faire teče venama obitelji Mothay. Naime, njihov pradjed Léon Legallais pokrenuo je brend Saint James, koji je stvorio legendarnu bluzu s bretonskim prugama, piše Forbes. Omiljen svima, od Picassa i Coco Chanel do Audrey Hepburn i Kurta Cobaina, taj kultni odjevni predmet predstavlja impresivnu ostavština koja nastavlja živjeti i danas.
'Počevši od mog pradjeda, obiteljska je tradicija proizvoditi visokokvalitetne komade koji tako dobro stare', rekao je Mathieu za časopis Afar. Antoine se slaže da njih troje nisu bili potpuno neupućeni kada je riječ o stvaranju vrhunskog modnog proizvoda. 'Saint James proizvode odlikuje visoka kvaliteta. Mislim da nam je to dalo uzor kakvi bi dobri proizvodi trebali biti' rekao je.
Možda ta tradicija objašnjava opsežna istraživanja koja su provedena u izradi sada već kultne siluete, nazvane Numéro 1 (plus činjenica da, unatoč obiteljskom pedigreu, nitko od Mothaya nikada ranije nije radio u modi ili posjedovao vlastitu tvrtku prije pokretanja Polènea).
Nakon osam mjeseci i 25 prototipova različitih dizajna, Numéro 1 - i mini verzija s lančanim remenom i poliranom zlatnom kopčom - njihov je najbolje prodavani model, čisti bestseler. Torba dolazi u predivnim pastelnim nijansama i različitim teksturama, od krokodilske boje u bordo boji do pune teleće kože u suptilnijoj boji pijeska. Rasklapajući se poput nosivog origamija, torba ima vanjski džep (savršen za putovnicu) i tri mala unutarnja pretinca. Sa svojim prepoznatljivim oblikom i uklopljenim oblinama, predstavlja savršenu kombinacija strukture i mekoće, izraza i suptilnosti.
'Stvarno je jednostavna i suptilna, baš kao prava Parižanka', kaže Mathieu.
Svaki je komad u potpunosti izrađen ručno. Zapravo, obrtnici mogu potrošiti i do 18 sati na izradu jedne torbice. Ovaj pažljivi postupak izrade objašnjava zašto nekih modela i boja često nema na zalihama. I premda su sve velike robne kuće - od Le Bon Marchéa do Galeries Lafayette – dale ponudu samo nekoliko mjeseci nakon lansiranja, Polène je odlučio ne surađivati s maloprodavačima trećih strana.
Najnovija 'It torba' opčinila je Grad svjetlosti
Jedne rane rujanske večeri, blok pariške Rue de Richelieu iza Bibliothèque nationale de France bio je tih i poprilično pust, osim reda žena ispred elegantno osvijetljenog ulaza u trgovinu francuskog brenda torbi. Na samom prednjem dijelu, zaštitar je blokirao ulaz i odbio molbe prvih dviju žena u redu s novcem u ruci, a znale su točan model i boju koju žele. Prizor ispred minimalističkog francuskog brenda ostavljao je snažan dojam, baš kao i brojne Parižanke koje nose torbe Polène po cijelome gradu. Bile su posvuda; na ramenima žena koje žurno koračaju ulicama, u metrou, u krilu žene pažnju privlači torbica strukturiranog oblika i teksturirane kože. Nije ju bilo teško primijetiti i u košari bicikla s remenom omotanim oko zgloba ponosne vlasnice. Koji dan kasnije nalazi se i u vinskom baru, mameći pažnju svojim presavijenim prednjim preklopom od meke antilop kože. Šetnja pariškim ulicama pretvorila se u paradu Polène torbi.
Polène torbice, najnovije 'it' torbe prije koju godine osvojile su modne zaljubljenice i od tada ne silaze s trona popularnosti. Za razliku od većine francuskih luksuznih marki, ove torbice nemaju detalj koji bi ih definirao: nema oznake poput Chanela ili uzorka poput Vuittona. Ipak, svejedno je lako prepoznatljiva. Štoviše, proizvodi se u istoj španjolskoj tvornici kao i neki od najprestižnijih brendova - od Saint Laurenta do Hermésa - ali, s cijenom manjom od 400 eura koja predstavlja samo djelić cijene prestižnih, svjetskih brendova.
Francuskinje vole vrlo specifičnu estetiku, koja oscilira između minimalizma i tihog luksuza. Kombiniraju neutralne odjevne komade i klasike iz ormara, s nešto klasičnijim trendovima i, naravno, modnim dodacima koji traju cijeli život. Po pitanju torbica je bitno da su izrađene od kože i da su izrađene ručno. Uzimajući ove premise u obzir, ne iznenađuje da je Polène, sa sjedištem u Parizu, postao neophodan u ormaru svake stilski osviještene Francuskinje.
Slavne obožavateljice
Uz osobnu povezanost s Francuskom, brend je brzo postao glavna stvar u ormarima većine francuskih djevojaka. Bezvremenski i funkcionalni dizajni kao dva osnovna zahtjeva, uz izvanrednu kvalitetu, rezultat najboljeg znanja sa španjolskim pečatom.
Imati princezu od Walesa za obožavateljicu svog dizajna nešto je što priželjkuju brojni brendovi, a Kate Middleton ne može odoljeti Polène torbicama. Nakon što je fotografirana s tamnoplavom verzijom Polène torbe Numéro Sept povodom kraljevskih zaruka u svibnju prošle godine, torbice francuskog brenda nosila je u još nekoliko navrata kasnije.
Vješte oči modnih obožavatelja također su brzo uočili dvije Polène torbe u epizodama Emily u Parizu: torbicu Numéro Huit u mint zelenoj boji u drugoj sezoni i slatku Yké torbu od ratana i kože u trećoj sezoni.
'Nešto poput Kate Middleton koja nosi našu torbu uvelike pomaže da se brendu da kredibilitet. Dućan u Parizu također je puno pomogao. Ali nije da se naš uspjeh dogodio u jednom koraku ili preko noći,' rekao je Mothay. Bilo je potrebno puno više.
Mothay, koji se u posao upustio sa svojim bratom i sestrom, razvio je etos koji je uglavnom ostao nepromijenjen od samih početaka do danas: kožne torbe koje se prodaju po poštenim cijenama razigranih oblika bez gubitka funkcionalnosti. Iako, to nije bio potpuno novi prijedlog u šarolikom svijetu kožnih torbi: Neous, Mansur Gavriel i Senreve - svi oni su također ponudili svoje verzije zaokreta ka istom fenomenu. Baš i kao na samom početku, tako i sada, Polène torbe ručno se izrađuju u Ubriqueu, u Španjolskoj, a najprodavanija je i dalje nano veličina modela Numéro Un, torbe s gornjom ručkom i remenom preko tijela.
Numéro Un dolazi u raznim kombinacijama kože - antilop od teleće kože, s punom teksturom - i nijansama poput šumskozelene ili pješčane. 'Nemamo nijednu boju koja se ne prodaje', kaže suosnivač Mathieu Mothay.
Kupci ovih torbi imaju isti senzibilitet kao i sama torba: bez obzira na godine, njezine obožavateljice obično su minimalistice s osjećajem 'singularnosti', kaže Mothayi. Tijekom vremena brend je preuzeo FashionTok unatoč tome što je do prošle godine imao manje od 10 tisuća pratitelja na vlastitom računu brenda.
Polène butici kao utjelovljenje minimalizma i održivosti
Zahvaljujući referencama tihog luksuza, jedinstvenom dizajnu i bez sumnje cjenovnoj pristupačnosti, FashionTok je poludio za Polène torbama. A apetit za njima, čini se, ne popušta. Prva fizička trgovina otvorena je u Parizu 2020. u četvrti Le Marais. Svoju prvu međunarodnu trgovinu u SAD-u otvorili su u rujnu 2022., nakon što je brend šest godina proizvode prodavao samo online u inozemstvu i u svojoj trgovini u Parizu. Trgovina sa sjedištem u Sohou u New Yorku produžetak je vizualnog identiteta marke, s minimalističkim interijerima koji odražavaju dizajn samih proizvoda. Suosnivač Polènea Antoine Mothay rekao je da se tvrtka usredotočila na stvaranje poželjnog odredišta za potencijalne kupce izvan Pariza.
'Trebalo nam je godinu i pol da pronađemo prostor koji odgovara svim našim zahtjevima. Soho je sjajan jer je u središtu i lako je dostupan, ali za nas nije bio odlučujući čimbenik to što se radi o prometnom području, budući da stvaramo odredišne trgovine,' rekao je Mothay. 'Ono što gledamo je stvarni prostor. Naš cilj je stvoriti dojmljivo maloprodajno okruženje koje je statusno.'
Najnovije otvorenje Polènea u otmjenoj tokijskoj četvrti Omotesando dalo je modnim ljubiteljima iz Azije razloga da se ponadaju da će brend doći i u njihov grad. Prekrasni butik, koji se može pohvaliti organskim, zemljanim interijerima Valériane Lazard i namještajem Kyoto kolektiva Makino Urushi, odaje počast Japanu, ali je i dalje besprijekorno francuski.
Njujorški dućan brenda je prozračan, drvom obložen prostor francuske arhitektice Valeriane Lazard, koja je također dizajnirala lokaciju u Parizu. Sve je lagano, otvoreno i varljivo minimalno, baš poput samih torbi. One su pak smještene na drvenim policama koje se nižu duž zidova, s odabranim stilovima na stalcima u blizini niskih kauča i stolaca. Terarij inspiriran istoimenoim showom Alexandera McQueena iz 1997. dočekuje kupce u samom središtu trgovine.
Čini se da Polèneu nisu potrebni razmetljivi ukrasi niti koža snažne nijanse za podizanje prašine. Do sada nova izdanja torbica nestajala su s polica kako bi stigle u trgovine. Sve dostupne torbe Numéro Dix, primjerice, u potpunosti su se rasprodale tijekom vikenda otvaranja butika u New Yorku.
Mothay ističe kako je iskustveni fokus posebno važan element u njihovoj maloprodaji. Među inovacijama usmjerenim na kupce koje je Polène planirao za trgovinu je polu-robotizirana radionica koja je projektirana za rezanje i izradu malih kožnih proizvoda. Posjetitelji su tako pozvani da se uključe u svaki korak proizvodnje stvarajući proizvod koristeći ostatke kože iz širokog izbora uzoraka. 'Ovo se temelji na poznavanju kupaca i bliskosti s markom, kao i na svim aspektima proizvodnje', rekao je Mothay.
Održivost kao mamac za kupce
Polène je inspiriran prirodom i ekološki je prihvatljiv, a prizeman, prirodan osjećaj provlači se kroz svaki proizvod koji Polène stvara. Izrađena u nježnim, monokromatskim bojama poput vrhnja, mokke ili gljiva, svaka torba ima i impresivne ekološke karakteristike.
Polèneova usredotočenost na kvalitetu i održivost bila je ključna za stjecanje baze kupaca u Sjevernoj Americi. A poput održivih marki kao što su Veja, Pangaia i kozmetička marka Ren, jača svoju popularnost stavljajući održivost u stalni fokus. Brend je u rujnu prošle godine najavio niz inicijativa po pitanju održivosti uključujući iskorištavanje otpadnih materijala i prelazak na brodove s jedrima. Također su naručili od umjetnika, uključujući Jorgea Penadesa, da izrade namještaj za trgovinu koristeći ostatke iz proizvodnog procesa brenda.
S kožom koja potječe isključivo iz španjolskih i talijanskih štavionica koje je certificirala međunarodna Leather Working Group, kupci mogu biti sigurni da njihova torba nije dodatno oštetila okoliš kemijskim onečišćenjem ili zdravlje obrtnika koji ih izrađuje.
No, Polène ide korak dalje te čak uzima neiskorištene materijale i koristi ih za stvaranje kolekcije privjesaka za torbe i privjesaka za ključeve koji su u potpunosti izrađeni od ostataka kože. Sve to je prilično impresivno za relativno novi brend s iznenađujuće razumnim cijenama.
Uz širenje maloprodaje, planiraju proširiti asortiman proizvoda, a također planira uvesti inicijativu upcyclinga u trgovini. Polène se već bacio na izradu nakita, a nekoliko prekrasnih, prirodom nadahnutih komada koji posjeduju svu strukturnu izvrsnost i kvalitetu njihovih torbica već je u ponudi na internetu. Polène ne otkriva podatke o prodaji, ali je podijelio da se svake godine udvostručuje stopu rasta, što ne čudi, ako se u obzir uzme činjenica da se šetnja pariškim ulicama pretvara u paradu Polène torbi, a taj trend se prelijeva i u druge prijestolnice mode.
Kada govori o brendu koji je osnovao s bratom i sestrom, Mothay nikada ne spominje riječi kao što su 'hype' ili 'viralnost', ali ono što često spominje je 'kvaliteta'. 'Svaki dan radimo kako bismo imali puno poželjnosti', kaže. 'Važno je da ljudi koji nose naše torbe budu ponosni.'
Ustrajan je u tome da Polène ide korak po korak, bod po bod kako bi održao tu kvalitetu – bez obzira na popularnost i ludilo koje je izazvao na TikToku. Možda je suosnivač preskroman. S razmjerom Polèneovih ambicija, brend bi lako mogao preći put od kultnog IYKYK (if you know, you know) brenda do prvog izbora pronicljivih minimalista na globalnoj razini. Los Angeles i Tajvan već se natječu za nove vlastite butike, a predstavnik Polènea također potvrđuje da se, uz nakit, nazire i linija cipela.