Mazda pokreće posebni servisni program u Europi na određenim modelima Mazde3 i Mazde5 zbog problema sustava servo upravljanja, a u Hrvatskoj bi se to moglo odnositi na stotinjak automobila čiji će vlasnici od listopada biti pozvani na besplatan servis, izvijestili su danas iz tvrtke Mazda Motor Croatia
Riječ je o određenim modelima Mazde3 i Mazde5 opremljenim sustavom hidrauličkog servo upravljanja s električno pokretanom pumpom za ulje.
Iz Mazde ističu da bi problem s tim sustavom mogli imati nekoliko modela proizvedenih u razdoblju od 2. travnja 2007. do 30. studenoga 2008. - prva generacija Mazde3 pogonjena 1,6 litarskim dizelašem ili dvolitarskim benzincem i Mazde5 pogonjene 1,8 ili dvolitarskim benzincem
U Europi se tako radi o 40.260 Mazdi3 i 30.242 Mazde5, a u Hrvatskoj o 82 Mazde3 i 20 Mazdi5, navodi se u priopćenju tvrtke Mazda Motor Croatia.
Vlasnike automobila koji bi mogli biti zahvaćeni problemom sa servo upravlječem Mazda će kontaktirati počevši od listopada, a oni će moći u ovlaštenom Mazdinom servisu pregledati servo upravljački sklop i obaviti potrebne preinake, kaže se u priopćenju.
Preinaka, kako se objašnjava, sadrži čišćenje upravljačkog prijenosa ispiranjem svih vodova za tekućine tekućinom za servo, zamjenu uljne pumpe servo upravljača novom pumpom i ugradnju novog kompleta cijevi servo upravljača. Preinaka je besplatna za kupca i trajat će 90 do 110 minuta, ovisno o modelu, navode iz Mazde Motor Croatia.
Kod vozila obuhvaćenih posebnim servisnim programom zaostale čestice preostale u cijevima servo uređaja nakon proizvodnje dijelova mogu se odvojiti za vrijeme rada vozila i ući u pumpu za ulje, a posljedica može biti izostanak podmazivanja zupčanika. To može rezultirati povećanjem otpora klizanja i većim opterećenjem električnog motora koji pokreće zupčanik hidrauličke pumpe, prebacivanjem sustava u sigurnosni (fail-safe) način rada pri čemu se uključuju svjetlo upozorenja na ploči s instrumentima, objašnjava se u priopćenju.
Pritom se ističe da zahvaljujući sigurnosnom načinu rada sustava upravljača mehaničke komponente sustava upravljača ostaju u potpunosti u funkciji, što, kako se navodi, omogućuje sigurno upravljanje vozilom bez pomoći servo uređaja.
Vozila su u potpunosti ispravna za vožnju i ne postoji nikakav sigurnosni problem, ističu iz Mazde i napominju kako zasad u Europi nije prijavljen ni jedan slučaj koji je izazvao nesreću.
Japanski proizvođač Mazda Motor objavio je u četvrtak da će opozvati približno 288.000 vozila na vodećim inozemnim tržištima uključujući Europu i Australiju zbog mogućih problema sa servo funkcijom.
Time će se ukupna brojka povučenih automobila s inozemnih tržišta popeti na 513.000 jer je Mazda već ranije ovaj tjedan zbog sličnih problema povukla 215.000 vozila s američkog tržišta.