Trend koji su Bavarci započeli s X6-icom neće tako skoro u ropotarnicu povijesti. Volkswagenovo iznenađenje na ovogodišnjem autosalonu u Tokiju je koncept Cross Coupe SUV koji, baš kao i njegov uzor iz Münchena, kombinira nedostatke SUV-a (glomaznost i rastrošnost) s onima kupea (nepraktičnost i klaustrofobična unutrašnjost)
Cross Coupe SUV je značajan po tome što je prvi automobil iz VAG koncerna građen na novoj platformi - modularno poprečnoj matrici - ili skraćeno MQB, koja će Nijemcima poslužiti kao osnova za izgradnju čitave palete automobila - od novog Golfa do Audija TT.
Tokijski koncept značajan je i po tome što nam daje uvid u novu pogonsku tehnologiju. Križanca kupea i SUV-a pogoni benzinsko električni sklop sačinjen od motora s direktnim ubrizgavanjem, te para elektromotora smještenih na prednjoj (54 KS/ 40Nm), odnosno stražnjoj osovini (114 KS/ 270 Nm). Zajedničkim snagama trojac isporučuje 265 KS, što je dovoljno za sprint do stotke za sedam sekundi te maksimalnu brzinu od 201 km/h.
Ipak, zanimljivo je kako su Nijemci iskoristili središnji tunel za smještaj litij-ionske baterije, dok su dva elektromotora povezali žičano. Na taj je način postignuto niže težište te električni pogon na sva četiri kotača u kojem, prema potrebi, prednji elektromotor može stražnjem služiti kao generator električne energije. Rezultat je autonomija od 40 kilometara isključivo na električnu energiju, kažu u Volkswagenu.
Nijemci zasad nisu otkrili planove o serijskoj proizvodnji automobila, no ne sumnjamo da će Cross Coupe SUV-u u dogledno vrijeme biti odobreno zeleno svjetlo.