TEST

Volkswagen Polo 1.2 TSI – vatra i led

17.12.2010 u 10:42

Bionic
Reading

Ako je za vjerovati proizvođačima automobila, rat dimenzijama je završen, kako gabaritima karoserije, tako i volumenom motora. Volkswagen Polo jedan je od izdanaka ove moderne inženjerske škole. Zanimalo nas je čime se može pohvaliti

Ideja koja stoji iza nove inicijative proizvođača jednostavna je. Manji automobili najčešće su lakši od većih, a manji broj kilograma znači i niža potrošnja. Isto vrijedi i za volumen motora – što je motor manji, manje je i žedan. No što je sa snagom i performansama, sigurno se pitate. Proizvođači su ovom problemu nastojali doskočiti modernom tehnologijom – direktnim ubrizgavanjem, varijabilnim radom ventila i turbopunjačima.

Sve to odlično zvuči u teoriji, no što je s praksom?

Novi Polo nije ništa manji od prethodnika, zapravo je veći, no svejedno je, zahvaljujući korištenju lakših materijala, lakši za osamdeset kilograma. Građen na novoj platformi koju dijeli sa Škodom Fabijom, Seat Ibizom i Audijem A1, Polo je ujedno i krući i robusniji te mnogo bolji vozački stroj. U Volkswagenu nas žele uvjeriti da je 1,2-litreni turbopunjeni benzinac sa 105 KS sposoban zamijeniti 1,6-litreni motor iste snage. Bili smo skeptični dok nismo stisnuli papučicu gasa.

Ovaj motor je življi, agresivniji, elastičniji i učinkovitiji od motora koji zamjenjuje i to je veoma lako uočljivo u svakom zadatku koji pred njega stavite. Razvoj snage je linearan, a famozni efekt turbo-rupe praktički se i ne osjeti. Da stvar bude bolja, u Volkswagenu su ovaj motor odlučili upariti s ručnim šesterostupnajskim mjenjačem kratkih hodova i odlično podešenih prijenosnih omjera pa ćete s guštom posezati za ručicom upravljača.

Polov upravljač nešto je lakši u ruci no što bismo voljeli, a nekima bi njemački gradski mališan mogao biti i prekrut, premda je nama odgovarao tvrđi ovjes koji je nudio zadovoljavajući balans između komforne vožnje i vozne dinamike. Sve pohvale možemo izreći i na račun kočnica koje svoj zadatak zaustavljanja 1.150 kilograma teškog automobila odrađuju bez greške.

Ipak, Polo briljira u unutrašnjosti. Četvero odraslih putnika s lakoćom će se smjestiti, dok će prtljažnik ima 280 litara obujma. Kvaliteta korištenih materijala je iznad razine na koju smo navikli u ovoj klasi, premda bi Polu mnogi mogli zamjeriti proračunat i hladnjikav dizajn.

Maleni Volkswagen oduševio je i na Euro NCAP-ovim testovima, što je bilo očekivano s obzirom da su Fabia i Ibiza također ostvarile upečatljiv rezultat. Polo je na testovima sigurnosti zaradio pet zvjezdica - 90 posto za odrasle, 86 posto za najmlađe i 41 posto za prolaznike - te 71 posto za razinu sigurnosne opremljenosti koja uključuje ABS i četiri zračna jastuka. ESP je, nažalost, dostupan tek uz nadoplatu.

Proizvođač: Volkswagen
Model: Polo 1.2 TSI
Vrsta motora: 1.2, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.197 cm3
Snaga (kW/KS): 77/105 @ 5.000 o/min
Okretni moment (Nm): 175 @ 1.550 - 4.100 o/min
Potrošnja (l/100 km): 4,7/7,1/5,8
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,7
Maksimalna brzina: 190 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.970/1.682/1.485
Cijena do registracije: 115.340 kn