Problem sa standardnim testovima sigurnosti je taj što su - standardni, pa simuliraju uvijek iste situacije nalijetanja vozila na fiksnu prepreku i bočni udar
Proizvođači automobila posljednjih 30 godina izrađuju automobile s ciljem zadovoljavanja upravo ova dva scenarija. Što onda mislite da se dogodi kad nezavisne agencije za ispitivanje sigurnosti uvedu sasvim novi test?
Totalni fijasko, eto što.
NHTSA je prošle godine predstavila test, u slobodnom prijevodu - nalijetanja na prepreku parcijalnim nalijeganjem. Drugim riječima, umjesto da automobil prepreku frontalno pogodi s 50 posto prednjeg branika, za apsorbiranje udara zaduženo je svega 25 posto površine odbojnika.
To znači da disperzija sile zaobilazi osnovne zone gužvanja i pada direktno na nejaka pleća ovjesa, oplate koja dijeli motor od putničke kabine i A-nosač.
Posljednji testovi pokazuju da je stanje, barem s one strane Atlantika - katastrofalno. NHTSA nije testirala mnogo modela koji se prodaju i kod nas, no recimo samo da se dosad u parcijalnom nalijeganju najboljim pokazao 12-godišnji Volvo XC90 s arhitekturom iz 2002., koji bi Šveđani uskoro trebali zamijeniti novim modelom.
Pogledajte neke od testova u nastavku te nam u komentarima recite što mislite.