Mnogo prašine podigla je odluka Slovenske Vlade da od 1. prosinca ove godine počne primjenjivati novi cjenik vinjeta za vozila težine do 3.500 kg čija visina iznad prve osovine prelazi visinu od 130 centimetra
Vlasnici ovih vozila ubuduće će tjednu vinjetu plaćati 40 eura, mjesečnu 80 eura, a godišnju 220 eura, umjesto dosadašnjih 15, 30 i 110 eura.
No koji automobili spadaju u nepoželjnu kategoriju?
Do ovog podatka teško se dolazilo budući da ga proizvođači u tehničkim podacima o vozilu ne navode, a nema ga ni u prometnim dozvolama pa ne preostaje drugo doli postupiti po DARS-ovom zahtjevu - zasukati rukave i s metrom i libelom u rukama samostalno izmjeriti vlastiti automobil.
DARS navodi da se vrijednost 'visine vozila iznad prve osovine' koja automobil smješta u posebnu kategoriju mjeri na ravnoj površini i neopterećenom vozilu kao 'razdaljina između podloge i najviše točke vozila u ravnini koja prolazi pravokutno kroz simetralu osi prednjih kotača'.
Slovenci su priložili i ilustraciju kako izmjeriti traženu visinu, a prema njihovim napucima, novinari 24ur.com proveli su istraživanje koje je pokazalo da većina vlasnika osobnih automobila ne treba brinuti.
Vlasnici automobila A, B i C segmenta poput Ford Fieste, Renault Clia, Volkswagen Golfa i ostalih, kao i vlasnici monovolumena poput Renault Scenica, Citroena C8 ili pak kombija poput Volkswagen Caddya i Ranualt Kangooa plaćat će vinjete kao i dosad.
Vlasnici gospodarskih vozila i velikih kombija poput Ford Transita i Volkswagen Transportera plaćat će više cijene, no mogli bi se provući vlansici Mercedes Vita koji je iznad prednje osovine niži od 130 cm.
Gotovo svi SUV-ovi također prolaze ispod 130 cm, jedina iznimka je Audi Q7 koji je vrlo blizu problematičnoj visini te će se za njega najvjerojatnije također morati plaćati skuplja vinjeta.
No kako biste bili sigurni da niste u prekršaju, preporučujemo da sami izmjerite vlastito vozilo prije kupnje slovenske vinjete ili, ako vam se ne žuri, jednostavno zaobiđete slovenske autoceste