MUKOTRPAN POSAO

Za repliku najpoznatije vjenčanice svih vremena bilo je potrebno gotovo jednako kao i za original: 600 sati rada, 100 metara čipke i vojska ljudi

13.11.2020 u 10:49

Bionic
Reading

David Emanuel bio je jedan od dizajnera koji su surađivali na kultnoj vjenčanici princeze Diane. Trenutak kada je glumicu Emmu Corrin ugledao u ulozi pokojne princeze podsjetio ga je na dan koji će pamtiti do kraja života, dan kada je Lady Di prošetala do oltara u vjenčanici s njegovim potpisom

Srijeda 29. srpnja 1981. - dan kada su novopečena britanska princeza Diana i princ Charles izgovorili 'sudbonosno da' proglašen je državnim praznikom. Par se vjenčao u katedrali sv. Pavla u Londonu, a televizijski prijenos vjenčanja uživo pratilo je 75 milijuna ljudi u 74 zemlje svijeta. Bilo je to vjenčanje stoljeća koje se ne zaboravlja.

Vjenčanje tada 20-godišnje Diane Spencer i britanskog prijestolonasljednika, princa Charlesa, cijeli svijet je budno pratio te trenutak kada se ispred crkve pojavila princeza i nova modna ikona te je u veličanstvenoj vjenčanici koračala prema oltaru u svom najvažnijem danu u životu.

Priča o raskošnoj vjenčanici, koja se procjenjuje na preko 800 tisuća kuna, sa sedam i pol metara dugačkim velom ponovno je dospjela u žižu javnosti zahvaljujući novoj sezoni 'Kruni', serije koja prati zapetljane odnose britanske kraljevske obitelji.

Za dizajnera Davida Emanuela kraljevsko vjenčanje bio je trenutak koji je obilježio njegovu karijeru, a ponovno vidjeti Dianu u vjenčanici, makar i u seriji, zaista je poseban osjećaj. 'Kao da gledam duha. Toliko sjećanja mi je prošlo kroz glavu', rekao je Emanuel.

Četvrta sezona 'Krune', u kojoj princezu Dianu utjelovljuje glumica Emma Corrin, bit će premijerno dostupna na Netflixu u nedjelju.

Prošlo je sad već 40 godina otkako su David Emanuel i njegova supruga upoznali princezu Dianu. Bilo je važno da skice vjenčanice ne isplivaju u javnost, stoga su ih, nakon što su ih pokazali Diani, odmah poderali, a sav potreban materijal držali su zaključan u sefu u svom studiju. Za Dianu su čak smislili pseudonim Debra kako bi bili sigurni da njihovi drugi klijenti neće saznati tajnu na kojoj su vrijedno radili mjesecima.

Emanuela je pozvao Netflixa da radi kao konzultant. U suradnji s kostimografkinjom Amy Roberts i njezinim timom replicirao je vjenčanicu koju je nekoć nosila pokojna Lady Di.

'Dao sam im pregršt savjeta: dodavanje mreže u rukave, dodavanje šljokica u veo, odabrao sam odgovarajuću nijansu tkanine...', otkrio je slavni dizajner te dodaje kako je haljina replicirana do najsitnijeg detalja.

Glumica Emma Corrin otkrila je kako je soba odjednom utihnula kada je prvi put izašla u vjenčanici na kojoj je radila vojska krojačica, stilista i asistenata. Bilo je potrebno ukupno 600 sati rada, što je jednako desetotjednom radu od 12 sati na dan.

'Kreiranje vjenčanice potpuno je obuzelo naše živote. Bilo je to sve o čemu smo mislili, pričali i sanjali od trenutka kada nas je angažirala princeza', rekao je David Emanuel, prisjetivši se euforije koja ga je obuzela dok je radio na vjenčanici.

Kako bi replika bila savršena, ekipa 'Krune' poslužila se fotografijama, videozapisima i novinskim člancima koji su im bili inspiracija. Svaki lik iz serije ima svoju ploču s referencama, a budući da je Diana bila jedna od najfotografiranijih žena na svijetu, imala je mnoštvo referenci. Gledao se svaki detalj: kosa, kape, dijademe, rukavice, ogrlice, naušnice i cipele. Imali su slike vjenčanice iz svih kutova.

Ispod svake ploče nalaze se stalci s odjećom za svakog člana glumačke ekipe. 'Dianina garderoba je ogromna, s više od 40 ili 50 odjevnih kombinacija', otkrio je Emanuel.

Prava nijansa bijele

Kostimografe je uhvatila panika kad je Emanuel posjetio studio jer su stare fotografije otežavale točno utvrđivanje boje vjenčanice. 'Prošao sam kroz uzorke i rekao im da to nije krem ni bijela. Bila je to ljupka nijansa slonovače, što je laskalo njezinoj blijedoj puti', otkrio je dizajner.

Emanuel je za princezinu vjenčanicu nabavio tkaninu s farme svile Lullingstone iz Dorseta, čiji je vlasnik napisao da nudi svoje usluge.

'Sve prethodne kraljevske mladenke bile su odjevene u britansku tkaninu, a mi smo se željeli držati tradicije pa smo im odgovorili i rekli da bi trebali početi hraniti svoje svilene gliste jer će nam trebati tone tkanine. Zatim su odveli svilenu pređu tkalcu u Suffolku te su, kako bi stvarna boja ostala tajna, zamolili da tkaju i bijelu, kao i slonovaču. Ostalo nam je užasno puno bijelog svilenog tafta koji nam nije trebao. Gledajući unazad, smiješno je koliko smo daleko išli', komentirao je Emanuel.

Sto metara čipke

Kostimografi su naručili 100 metara čipke od Rogera Watsona, iste obiteljske tvrtke u Nottinghamu koja je 1981. godine isporučila izvorni materijal. Tvrtka je proizvodila čipku za struk, rub i podstavu Dianine haljine, kao i haljine njezinih djeveruša.

Detalji su nadahnuti Spencerovim grbom. Nažalost, čovjek koji je radio na Dianinoj haljini preminuo je, ali njegov je sin radio na materijalu za repliku. 'Rekao sam im da na čipku na stezniku stave puno bisera i šljokica. Diana je to izričito zahtijevala. Nikada neću zaboraviti kako je blistala', dodao je dizajner.

Modni dodaci

Osim što pedantno izrađuju kostime, kostimografi 'Krune' traže modne dodatke gdje god stignu. 'Tkanine, odjeću, gumbe, nakit i modne dodatke donosimo s raznih mjesta, od prodavača, sajmova tkanina i trgovina do kostimografskih kuća i tržnica, antikvarijata i auto rasprodaja', otkrila je pomoćnica kostimografa Sidonie Roberts.

Jedna second hand trgovina u Parizu donijela im je bogatstvo odjeće, a postoji i francuska trgovina tkaninama koja skladišti vintage materijale Fendija, Hermesa i Versacea - što je neophodno za zaljubljenicu u modu, Dianu. Vjeruje se da su Dianine cipele za vjenčanje, koje je dizajnirao Emanuel, a ukrasio ih je slavni postolar Clive Shilton s 540 šljokica i 130 bisera, polovne.

Isto je i s njihovom verzijom blistave tijare Spencer, koja je obiteljsko nasljeđe te je izrađena od dijamanata u srebrnoj i zlatnoj boji.

Četiri mjeseca i pet probi vjenčanica

Kostimografima je trebalo četiri mjeseca da naprave repliku. U stvarnom životu vremenski okvir bio je gotovo identičan: šest mjeseci od originalnih skica do dana vjenčanja. Kad je buduća mladenka stigla na prvu probu u siječnju 1981., struk joj je iznosio 74 centimetara, no do velikog dana iznosio je 60 centimetara. Promjena je to koja je dizajnerima išla na živce, no bila je to posljedica Dianinog poremećaja u prehrani. Na veliki dan Dianu su ušili u haljinu kako ne bi klizila.

Bilo je potrebno 10 ljudi da se odjene glumica

Zbog silne veličine i težine haljine Emmi je na setu pomagalo odjenuti haljinu deset ljudi. Diana je imala samo dva pomoćnika.

'Elizabeth je bila u drugoj spavaćoj sobi u Clarence Houseu, pokušavajući održati djeveruše mirnima, a Diana je bila u drugoj sobi dok smo je uvlačili u haljinu', kaže David. 'Bila je spremna, s postavljenom tijarom i velom, a ja sam joj šapnuo: 'Jeste li provjerili udicu na podsuknji?' Pogledala me i rekla: 'Ne sjećam se.' Imao sam viziju kako korača i kako joj podsuknja klizi pa sam to mogao saznati samo na jedan način: spustio sam se na koljena i ušao pod njezinu ogromnu suknju. U tom me trenutku Diana pitala: 'Davide, jesi li upoznao Kraljicu majku?' Crven poput cikle, skočio sam na noge da se pozdravim s kraljicom koja mi je uputila vrlo neobičan pogled', ispričao je Emanuel.

Mirisne soli u slučaju da se Diana onesvijesti

Dianin je veo bio napravljen od 140 m dugog tila. To je ujedno bio najkompleksniji dio njezina vjenčanog looka.

'Na sebi je imalo tisuće šljokica koje su se prelijevale na svjetlu i učinile da izgleda blistavo. Rekao sam kostimografima - puno sreće s tim; to je bio zaista posao odrađen s ljubavlju', rekao je Emanuel.

Bilo je i nekoliko završnih detalja koji nikada nisu ugledali svjetlo dana; svilena vrećica napunjena mirisnim solima i tabletama šećera u slučaju da se Diana osjeća slabo, kao i svileni kišobran obrubljen čipkom, u slučaju kiše.

'Nitko ih nije vidio, ali znali smo da su tamo', kaže Emanuel. 'Cijeli je svijet to promatrao, ali bilo je toliko toga što smo samo mi znali. 'Bit će čarobno ponovno iznova gledati haljinu, ali ništa neće sasvim povratiti čaroliju tog dana', zaključio je Emanuel.