Čini se kako su omiljeni američki trgovački lanci odjeće J.Crew, Gap i Abercrombie & Fitch u ozbiljnoj nevolji kada je u pitanju privlačenje kupaca. Popularni brendovi koji uspješno prate i razvijaju modne trendove, kao što su Zara i H&M, nadmašili su ih i preoteli dobar dio kupaca zahvaljujući uvijek svježim poslovnim i dizajnerskim odlukama, pa su ovi američki brendovi krenuli u borbu za preživljavanje
Mali promet u brojnim trgovinama odjećom u trgovačkim centrima i niske cijene konkurentnih brendova koji i do nekoliko puta u sezoni izbacuje nove kolekcije, kao što je primjerice Zara čija politika nalaže da odjeća u svega dva tjedna od faze dizajna stiže na police dućana, rezultirali su opadanjem prometa i financijskim gubicima brojnih poznatih maloprodajnih lanaca odjeće.
Američki brend The Limited, u vlasništvu tvrtke Sun Capital Partners, najavio je zatvaranje svih 250 trgovina i tisuće radnih mjesta. Najava stiže nakon teške blagdanske sezone za one koji ostaju, uključujući i Gap, J.Crew, te Abercrombie & Fitch, koje su ponudile velike popuste, te raznorazne promocije i prije početka zimskog sniženja.
Tvrtka Gap koja je, osim Gapa, vlasnik i modnih brendova Banana Republic, Old Navy i Athleta, zabilježila značajan pad prodaje u devet od 11 kvartala, a pokazalo se kako je problem u slabom imidžu brenda. Old Navy jedina je svijetla točka kompanije, pokazavši znakove oporavka u prvoj polovici fiskalne 2016. godine, nakon odlaska Stefana Larssona s mjesta izvršnog direktora, koji je prešao u Ralph Lauren. Internetska prodaja Gapa od 2004. do 2015. godine jedva je porasla s 15,9 na 16,2 milijarde dolara.
Tvrtka Abercrombie & Fitch koja je, osim istoimenog brenda, vlasnik i brendova Abercrombie & Kids i Hollister, također je zabilježila vidljiv pad u 14 od zadnjih 15 kvartala. Dolaskom Mikea Jeffriesa ,novog izvršnog direktora krajem 2014. godine koji će i sam uskoro biti zamijenjen, plan je bio izmijeniti identitet brenda kako bi privukli stariju publiku, no imidž razodjevenih muških prodavača po kojem je Abercrombie & Fitch poznat još od 90-ih, pokazao se teškim za izmijeniti u očima potrošača.
J.Crew čiji su brendovi J.Crew i Madewell još je jedan američki lanac odjeće koji se nalazi na rubu ponora s dugom od dvije milijarde dolara, uključujući i oko 500 milijuna dolara u obveznicama koje tvrtka mora isplatiti do 2019. godine, a neka od nagađanja su i da bi J.Crew mogao prodati Madewell.
Unatoč naporima da izmijene politiku i unaprijede prodaju, Gap, J.Crew i Abercrombie & Fitch muči niz problema zaslužnih za poražavajuće poslovne rezultate, kao što su smanjena posjećenost u trgovačkim centrima, prijetnja koju predstavljaju Amazon i slične online stranice, te niža cjenovna potražnja kupaca.
Rješenje njihovih problema krije se u činjenici da kupci traže osobni stil oblačenja. Gap koji je angažirao Rebekku Bay, zaslužnu za uspješan razvoj H&M-ovog sestrinskog brenda Cos, čini se nije uspio ostvariti svoju viziju.
Izvršni direktor Mickey Drexler najavio je prekretnicu u fokusu tvrtke J.Crew, te usmjeravanje na eklektične high fashion komade, a njihova najava proljetne kolekcije koja, umjesto modela, uključuje prijatelje brenda, odlično je primljena od strane modne industrije.
Ipak, promjene u profitu tek se moraju pokazati, a nagađa se kako Mickey Drexler također planira pojačati naglasak na sportsku odjeću i obuću koja bi do 2020. godine mogla donijeti profit od 83 milijarde dolara, nakon što je J.Crew u jesen izbacio sportsku kolekciju u suradnji s New Balanceom.
Cijena je kupcima postala važnija nego ikad. Pokazalo se kako kupce motiviraju sniženja i promocije, te ih je lako odbiti, stoga brendovi uvijek iznova moraju biti domišljati i kreativni. Kupci općenito manje novca troše na odjeću, pogotovo mladi koji radije troše na elektroniku i sticanje iskustva.
Analitički stručnjak za maloprodaju Jan Rogers Kniffen, izjavio je kako predviđa zatvaranje 400 od 1,100 američkih trgovačkih centara, a samo će 250 od tih preživjelih napredovati. Tvrtka Gap je u svibnju zatvorila 75 trgovina, dok je Abercrombie & Fitch u protekle dvije godine zatvorio čak 200 trgovina.
Dok megapopularna španjolska Zara obnavlja svoje kolekcije u manje od mjesec dana, većina preostalih brendova ih izmjenjuje svakih 10 mjeseci, što ukazuje na potrebu mijenjanja poslovne strategije. Marketinška strategija nije toliko bitna koliko osluškivanje potreba kupca, što dokazuje i činjenica da Zara troši ukupno 0,3 posto novca na oglašavanje, usmjeravajući se pritom na uslugu, te prepoznatljiv stil i proizvod.
S obzirom na Zarinu ogromnu popularnost među kupcima, koja iz godine u godinu bilježi porast, čini se kako bi ovi američki brendovi, te mnogi drugi koji se bore za opstanak na tržištu, mogli ponešto naučiti od ovog španjolskog modnog diva.