PAD VRIJEDNOSTI

Zašto su cijene luksuznih brendova sve niže?

24.10.2012 u 09:57

Bionic
Reading

Nakon što su cijene slavnog brenda Mulberry pale za čak 25 posto, kultni britanski modni brend zabilježio je pad vrijednosti od čak 230 milijuna funti, a prodaja na Dalekom istoku koja je izgledala obećavajuće potpuno je podbacila

Mulberry, luksuzni britanski modni brend, čije torbice se nerijetko mogu vidjeti na ramenima brojnih poznatih dama, pretrpio je veliki pad cijene, a samim time i zarade. Tako je taj slavni modni brend pretrpio gubitak od 230 milijuna funti nakon što su cijene dionica te tvrtke pale za 25 posto, a tržišna vrijednost Mulberryja u posljednjih šest mjeseci dvostruko se smanjila.

Pad cijena dionica Mulberryja uslijedio je nakon što je taj slavni brend započeo s prodajom u prekooceanski zemljama, osobito na Dalekom istoku, koja je potpuno podbacila, a analitičari očekuju kako će Mulberry u odnosu na 2011. ostvariti gubitak od 36 milijuna dolara.

Murberry zajedno s još jednim poznatim modnim imenom, Burberryjem, posljednjih nekoliko godina nizao je same poslovne uspjehe, međutim recesija i globalna kriza odrazile su se i na njih. Naime, uslijed krize svi luksuzni brendovi se nalaze u problemima, a o ozbiljnosti situacije govori i podatak kako i sama Kina teško ostvaruje gospodarski rast. Snižavanjem cijena luksuznih brendova, pojavljuje se i trend srednje klase koja si napokon može priuštiti odjeću koja im je do tada bila jednostavno preskupa.

Mulberry je svoju popularnost podigao i suradnjom sa slavnim damama, Alexom Chung i Lanom Del Rey prema kojima su i dvije najpopularnije torbice ovog brenda dobile svoja imena.

Torbica Alexa Chung postala je must-have moderni klasik, a njezina standardna verzija prodaje se diljem svijeta po cijeni od 785 funti, odnosno oko 7.270 kuna, a model Oak Ostrich prodaje se po cijeni od 3.750 funti, odnosno oko 34.780 kuna.

Mulberry je veliki uspjeh ostvario i s predimenzioniranom torbicom koja nosi ime pjevačice Lane Del Ray, a samo neki od celebrityja koji su taj model morali imati su ormaru su Sienna Miller i Jennifer Lawrence.

Uslijed svih događanja, iz Mulberryja poručuju kako će rast prihoda do kraja fiskalne godine biti ispod tržišni očekivanja. 'Kao rezultat svega, u kombinaciji s međunarodnom maloprodajnom ekspanzijom, očekujemo da će ostvarena dobit biti niža od one ostvarene prošle godine', poručuju iz Mulberryja. Najviša cijena dionica slavnoga brenda bila je na razini od 25 funti, a analitičari joj cijenu sada postavljaju na razini od oko 11 funti.

Usprkos padu profita, Mulberry je još uvijek jedna od rijetkih tvrtki koja svoje proizvode proizvodi u matičnoj Velikoj Britaniji, a kako najavljuju, planiraju i otvaranje još jedne tvornice u Somersetu kako bi udvostručili proizvodnju.