Nakon mjeseci igranja skrivača Lamborghini je konačno skinuo poplun sa svojeg najnovijeg superautomobila, nasljednika Murcielaga koji se neće zvati Jota, već Aventador
Premda biste na prvi pogled mogli pomisliti da vas Aventador podsjeća na Gallarda, u Lamborghiniju tvrde da novi automobil s prethodnikom i manjim modelom Gallardom, osim nekoliko šarafa i matica, ne dijeli apsolutno ništa.
Riječ je o dosad najsofisticiranijem proizvodu iz Sant' Agate, a Talijani su se ponajviše fokusirali na performanse osnaživanjem motora i snižavanjem mase. Ugljična vlakna opsežno su korištena, pa tako putnička monocoque ćelija teži 147,5 kilograma, dok će jezičac vage za kompletnu šasiju pokazati masu od tek 229,5 kilograma. Cijeli automobil teži 1575 kilograma, pet posto manje od Murcielaga.
Srce sustava je uzdužno postavljeni 6,5-litreni V12 koji razvija 700 KS pri 8.250 o/min i 690 Nm pri 5.500 o/min te ih na sva četiri kotača prenosi preko spojke Haldex četvrte generacije i sedmerostupanjskog automatskog mjenjača iz Graziano Trasmissioni Groupa, kojem za izmjenu stupnjeva treba tek 50 milisekundi. Naravno, tu je i diferencijal s ograničenim proklizavanjem, a integralni sustav podešen je da bi veći dio okretnog momenta prenosio na stražnju osovinu.
Prosječna potrošnja u europskom ciklusu, prema Lamborghinijevim podacima, iznosi 11 litara na otvorenoj cesti i oko 27 litara u gradu.
Aventador će se s ubrzanjem do stotke obračunati za svega 2,9 sekundi te će pojuriti sve do 350 km/h, a može biti vaš za 'svega' 255.000 eura bez poreza i ostalih davanja. Lamborghini planira započeti s isporukom već ovog ljeta te godišnje proizvesti između 700 i 800 primjeraka.