Neke od najčešće korištenih lifestyle pojmova današnjice čuli su gotovi svi, no mnogi istovremeno ne znaju koje je pravo značenje tih riječi, niti kako su one nastale. Izabrali smo top 10 aktualnih lifestyle pojmova za koje ste sigurno čuli i pojasnili njihova značenja
Mnogobrojne engleske riječi kao što su selfie ili clutch torbica toliko su se uvriježili u hrvatskom jeziku da ih se više niti ne trudimo prevoditi, a redovito ih koristimo i u komunikaciji. Nekima se od njih služimo iako im zapravo niti ne znamo značenje. Sigurno ste bezbroj puta čuli za pojmove kao što su contouring lica ili statement nakit, ali ne znate kako bi ih objasnili.
Izdvojili smo nekoliko trendi lifestyle pojmova koje morate znati:
1. Hygge
Već smo ranije pisali o skandinavskom pojmu hygge, koji se izgovara hu-ga i predstavlja danski koncept življenja. Osim što uključuje mnoštvo svijeća, drvenih predmeta, mekanih pokrivača i jastuka kada je interijer u pitanju, hygge obuhvaća i način razmišljala i odijevanja.
Hygge podrazumijeva uživanje u blagodatima života, daleko od stresa i obaveza, a sama riječ hygge u prijevodu znači udobnost. Sukladno značenju, pobornike hygge stila najčešće ćete vidjeti u predimenzioniranoj udobnoj odjeći poput pletenih vesti i vunenih čarapa, a ovaj je skandinavski trend ozbiljno pokorio i modnu industriju.
Želite li živjeti poput pravog hyggeljupca, važno je kvalitetno provesti svaki slobodni trenutak vremena, a ako vam još uvijek nije jasno što hygge označava, zamislite situaciju u kojoj sjedite na kauču, odjeveni u najdraži bakin džemper i najmekše vunene čarape, te pokriveni dekom i okruženi udobnim jastucima čitate omiljeni ljubavni roman dok uživate u toploj čokoladi i pucketanju vatre u kaminu.
2. Lagom
Nakon što je hygge doživio bum u 2016. godini, ove je godine aktualan nešto ekonomičniji lifestyle trend. Švedski koncept pod nazivom lagom označava životnu umjerenost, a potražite li ga u urbanom rječniku, pronaći ćete opis – 'ni previše ni premalo'.Ovaj novi stil življenja poziva na praktičnost, funkcionalnost, umjerenost i održivost, bez pretjerivanja u svemu što radite.
Lagom teži minimalizmu u uređenju prostora, a slično je i na svim drugim područjima na koja se odnosi. Cilj lagoma je živjeti u praktično dizajniranom domu, ugodnom za oko, ali bez suviše detalja, biti ekološki osviješteni i nastojati štedjeti prirodne energente, te pronaći životnu ravnotežu u svemu što radimo.
3. Balayage
Iako balayage predstavlja matematičku disciplinu, što mnogi vrlo vjerojatno ne znaju, mi ipak mislimo na drugo značenje te riječi koja predstavlja tehniku izrade pramenova. Balayage je posljednjih godina postao toliko popularan da teško a da ne poznajete nekoga s tom frizurom.
Začetnik balayagea je talijanski frizer Rossano Ferretti koji brine o uvijek savršenoj frizuri Kate Middleton, a ovom tehnikom posvjetljivanja pramenova postiže se prirodniji i svježiji izgled kose.
4. Bronde
Nedavno smo pisali o tom hibridnom beauty pojmu nastalom miksom riječi brown i blonde, odnosno smeđe i plave boje za kosu. Vidite li na ulici djevojku za koju niste sigurni je li plavuša ili brineta, onda je riječ o bronde boji. Najčešće se dobiva klasičnom balayage tehnikom, a ovaj je beauty trend popularizirala proslavljenja manekenka i model godine Gigi Hadid, zahvaljujući kojoj stručnjaci tvrde da će bronde dominirati 2017. godinom.
Potražite li riječ bronde u rječniku, pronaći ćete drugačiji odgovor koji se ne odnosi na beauty trendove. U urbanom rječniku bronde se negativno definira kao bruneta s karakterom, ponašanjem i inteligencijom plavuše s primjerom tinejđerice iz serije Moderna obitelj, no ovo stereotipno objašnjenje ne odnosi se bronde frizuru.
5. Statement
Riječ statement u modnim se krugovima najčešće upotrebljava uz nakit ili neki modni dodatak. Iako smo taj pojam čuli nebrojeno puta, što su zapravo statement komadi?
Statement komadi su drugačiji, upečatljivi modni dodaci koji podižu i najdosadniju odjevnu kombinaciju, a često kada govorimo o statement ogrlicama mislimo na masivne, upečatljive ogrlice. Statement komadi stvoreni su da istaknu osobu koja ih nosi, te da izazovu 'vau' efekt.
6. Vintage
Vintage moda predstavlja drugačiji stil odjevanja, suprotstavljen ukalupljenoj masovnoj modi koju viđamo na ulicama, a sukladno tome vintage odjeća predstavlja komade koji se mogu pronaći u 'second hand' trgovinama ili specijaliziranim dućanima za vintage odjeću koji u Hrvatskoj teško da se mogu pronaći, a često se koji dobar vintage komad može upecati i na tržnicama (Camden Market poznata je Londonska tržnica sa starinama i vintage odjećom) ili sajmovima popu zagrebačkog Hrelića.
Obzirom da je riječ većinom o rabljenim modnim krpicama, vintage se najčešće povezuje sa stilom 50-ih i 60-ih godina, no to nije pravilo vintage mode.
Ruby Lane definira vintage predmete kao predmete koji predstavljaju razdoblje u kojem su proizvedeni. Vintage može značiti da je predmet iz određenog doba, kao na primjer 'Vintage 1950', no ujedno može značiti da on predstavlja najbolje od kvalitete ili kvalitetu koju povezujemo s određenim razdobljem.
Jednostavno rečeno to bi trebao biti predmet koji prikazuje najbolje od najboljeg pripadnom razdoblju u kojem je nastao, a Ruby Lane predlaže i kako bi se termin vintage trebao koristiti kao referenca za predmete starije od 20 godina.
7. Haute Couture
Haute couture je francuski izraz za visoku modu čiji se razvoj prati na modnim pistama i koja uglavnom nije funkcionalna za razliku od Prêt-à-porter mode koja označava gotovu, odmah nosivu modu.
Haute couture služi kao plodno tlo za nadahnuće modnoj industriji, a njena primarna svrha je promocija modne kuće. Razlika je također i u produkcijskoj količini. Prêt-à-porter se proizvodi u standardnim veličinama i dostupna je u prodavaonicama odjeće, dok se Haute couture proizvodi u limitiranim količinama po mjeri naručitelja u ograničenom vremenskom roku.
Ova inačica služi i kao inspiracija za proizvodnju i kreaciju nove mode a prezentira se na velikim modnim pistama Pariza, Milana i Londona te biva rijetko prodana. Osnivač Haute couturea i prve velike modne kuće uopće je Englez Charles Worth 1857. godine. On je voštane figure zamijenio menekenkama kako bi na inventivan i svjež način promovirao svoje ekstremno skupe kreacije.
U prvoj polovici 20. stoljeća uspostavljeni su i značajni vitalni medijski sistemi koji doprinose širenju mode. To su časopisi kao što je Vogue (1892.) ili Gazette du Bon Ton (1912. – 1925.). Za značajan utjecaj na razvoj Haute couturea tijekom 20. stoljeća zaslužni su Coco Chanel, Yves Saint Laurent i Christian Dior. Zbog njih, međunarodni centar Haute couturea postaje Pariz.
Postoje veoma strogi standardi za uspostavljanje Haute couture modne kuće koji otežavaju njegovanje ove vrste odjevne kulture. Naime, centralni studio mora biti smješten Parizu te mora zapošljavati minimalno 20 zaposlenih s punim radnim vremenom, a kolekcija mora biti prezentirana u Parizu dva puta godišnje. Dizajner mora kreirati 50 različitih modela od kojih svi moraju biti unikati. Standardi se provjeravaju svake godine, a dizajner se mora iznova prijavljivati svake godine.
8. Contouring
Contouring ili konturiranje je tehnika naglašavanja crta lica (može i tijela), odnosno strukture kostiju uz pomoć šminke. Ako mislite da sve ljepotice na Instagramu imaju operiran nos ili napumpane jagodice, onda bi plastični kirurzi bili najbogatiji ljudi na planeti. Tajna njihova uskog nosa i naglašenih jagodica krije se u konturiranju.
Kao što i sama riječ kaže, cilj ove tehnike je na licu iscrtati konture odnosno linije uz pomoć toplih smeđih nijansi rumenila koje će vizualno suziti ili naglasiti željene dijelove lica. Uz pomoć kista šminka se nanosi na obraze ispod jagodične kosti, s bočne strane nosa, na predio sljepoočnice, bradu i čelo kako bi se vizualno suzilo lice, a nakon toga se dodaje highlighter na vrhove obraza i vrh nosa.
Konturiranje se prvi puta pojavilo u razdoblju između 1500. i 1600. godine, kada su glumci na lice nanosili kredu i čađu kako bi publika lakše mogla iščitavati njihove ekspresije lica.
9. Highlighter
Highlighter je zapravo posvjetljivač ili sjajni puder koji se nanosi na lice da bi se koži dalo sjaj i svjež izgled, a može se pronaći u nekoliko nijansi, ovisno o tipu kože.
Nanosi se na vrhove obraza sve do sljepoočnicu, te iznad usne kako bi dali make up-u završni dodir, a našem licu zdraviji izgled. Djelujete li umorno unatoč make up-u, onda je highlighter odlično rješenje. U samo nekoliko poteza prstom ili kistom lice će izgledati svježe i odmorno.
Highlighter je zapravo vrlo sličan shimmeru, te daje jednak šljokičasti sjaj zahvaljujući svjetlucavim česticama. Highlighter se često nanosi i na područje ispod očiju jer reflektira svjetlo i čini podošnjake manje vidljivima. Imate li blijedu put, preporučuju se roskaste nijanse, a za tamniju ili maslinastu put možete koristiti brončane i zlatne nijanse.
10. Niche parfemi
Ono što je vintage odjeća kao suprotnost uličnim lancima mode, to su i niche parfemi kao potpuna suprotnost masovnoj proizvodnji parfema u svijetu. Proizvode se isključivo zbog svoje posebnosti, a ono po čemu se razlikuju od drugih parfema je kreativnost, umjetnost, originalnost, personalizirani pristup, limitirana količina i prodajno mjesto.
Sve parfemske kuće imaju osobu zaduženu za prepoznavanje i odabir mirisa u niche parfemu, takvi se parfemi ne mogu pronaći na polici s ostalim parfemima masovne proizvodnje, a svakako ih nikad nećete pronaći u trgovačkim lancima ili ga vidjeti na reklami.
Kuće koje proizvode niche parfeme prepoznatljive su po esencijama koje koriste, pa tako Les Parfums de Rosine koristi isključivo miris ruže, a Profumi di Pantelleria miris otoka, dok Eau d'Italie miris zemlje. Dizajnerica Rei Kawakubo dizajnirala je za kuću Comme des Garçons kreirala liniju parfema inspiriranu svjetskim religijama pod nazivom Incense, a parfem Bond No.9 dobio je najveću parfemsku posvetu za 30-ak mirisnih varijanti kojima se pokušao dočarati najuzbudljiviji grad na svijetu, New York.
Jedan od najskupljih niche parfema na svijetu je L'Eau d'Hadrien koji je još prije 30 godina dizajnirala pijanistica i manekenka Annick Goutal. Parfem je osim po najkvalitetnijim prirodnim sastojcima prepoznatljiv i po originalnom dizajnu – ženski mirisi uvijek su u okruglim, a muški mirisi u četvrtastim bočicama.