CALVIN HARRIS

'18 Months'

07.12.2012 u 12:26

Bionic
Reading

Calvin svira, a Kelis, Rihanna, Ne-Yo i Dizzee Rascal drže se mikrofona – David Guetta je 'out', upoznajte novog kralja urbanog plesnjaka

Ako itko ove godine nije imao problem sa sastavljanjem svog novog albuma, onda je to Calvin Harris, čovjek koji je samo trebao okupiti vlastite ljetne audio-blockbustere na jedno mjesto te tako stvoriti kompilaciju osobnih tekućih hitova. Koji osim toga funkcioniraju i kao tuđi hitovi, ali zajedno i kao cjeloviti studijski album redom sastavljen od... pa, od starih i potencijalno novih hitova koji nadilaze sve granice žanra pa kombiniraju R&B, hip hop i pop s houseom, electrom i technom u novu varijaciju koktela koji već nekoliko godina garantira uspjehe na top ljestvicama.

Rezultat je LP čiji materijal jednako moćno odzvanja iz klubova, automobila i mobitela na partyjima od Zrća do Ibize – David Guetta lagano je već spustio zastor na manijakalnu dominaciju globalnim plesnjakom pa dok taj francuski DJ i producent ubrzano korača prema izlazu, na ulazu s ponosno uzdignutim rukama stoji Calvin Harris, škotski DJ i producent, čiji je proslavljeni, kultur-transformirajući recept, iako identičan u samoj srži (R&B i hip hop vokali susreću eurodance), ipak mrvicu 'alternativniji' od Guettinog, barem kada govorimo o samom soundu, koji jest disco, ali disco katkad začinjen nešto prljavijim retro-electrom i euforičnim klupskim ritmovima. Recept koji je na ovom albumu poprilično popustio pod naletom popa, ali i uspio zahvaljujući pronalasku zajedničkog jezika između radiofonije i kasnonoćnog rejvanja.

Na dobrobit svih, kako samog Harrisa, 28-godišnjeg talenta čiji je ovo treći album u hitovima i nagradama ispunjenoj petogodišnjoj karijeri (ujedno i instant-No 1 na britanskim top ljestvicama), tako i svih onih kojima je marljivo producirao hitove, s obje strane oceana. Ovako, kada oni nisu razasuti po klubovima i radijskim postajama u formi singlova, pomalo zvuče kao ponavljanje istog recepta, formule i zvuka koji je Harrisa i katapultirao u prvu ligu – glavna mana albuma upravo jest ta što se materijal kao cjelina pretvara u tepih ponavljanja, vječnu utrku za izvlačenjem i zadnjeg atoma zanimljivosti iz vreće napunjene sličnim, ako ne i istim trikovima.

No sve to manje je važno ako '18 Months' doživljavate više kao dinamičnu zbirku rasplesanih veselica, nego kao spektakularni primjerak tradicionalne long-play forme - tako već na samom startu albuma slušamo 'Bounce' s Kelis na vokalu, savršen uvod u party ostatak, gdje se naguravaju briljantan Rihannin ljetni hit 'We Found Love', odličan Ne-Yo s 'Let's Go', post-grime-disco 'Here 2 China' s Dizzeejem Rascalom, kao i ekstatična himna klupskog hedonizma 'Drinking From The Bottle' s Tiniejem Tempahom na vokalu i sa stihovima 'I know this crazy life can be a bitter pill to swallow / So forget about tomorrow / Tonight, we're drinking from the bottle', koji se svaki put rascvatu u hiperemocionalnu party tektoniku savršenog popratnog beata. Ako je mjerilo uspjeha klupske skladbe njezina funkcionalnost, sposobnost da tisuće ljudi, makar i na koju minutu, preseli u eskapistički svijet zen-euforije, onda 'Drinking From The Bottle' apsolutno ispunjava svoju funkciju, savršeno pomirivši liriku i tuc-tuc u jedan i više nego pošteni soundtracksubotnjih izlazaka.

Što zapravo cijeli '18 Months' i jest – ljeto traje puno kraće, ali vikenda se u tih 18 mjeseci može nanizati i više nego dovoljno, a Harrisov novi album itekako je dobar soundtrackza taj niz. Sve dok ga dozirate s oprezom.

Ocjena: 7,5 / 10

Izdavač: Columbia