Povratnički album suvremenika Beatlesa i njihovih glavnih konkurenata, The Beach Boysa, četvrto dugosvirajuće ukazanje nevjerojatno uspješnih Maroon 5 i treće nešto manje uspješne Cheryl Cole…
THE BEACH BOYS – THAT'S WHY GOD MADE THE RADIO
TKO/ŠTO/KAKO/KADA Slučaj iznenadnog i neočekivanog povratka Beach Boysa o 50. godišnjici postojanja banda, nije SAMO biološki fenomen, iako je svakako i to – većina momaka aktualne posade je ili već kročila u osmo desetljeće života, ili je tu negdje, a o vječito krhkom mentalnom stanju Briana Wilsona, alfe i omege benda, da se i ne govori. Tu se ipak više radi o pravosudnom fenomenu, jer je količina tužbi i vucaranja po sudovima među članovima benda posljednja tri desetljeća postala već pomalo i groteskna. No, evo ih sad opet, suvremenika Beatlesa (i jedinog američkog odgovora na njih) i Stonesa (od kojih su kao bend čak stariji godinu dana, što ih valjda čini najstarijom rock grupom na svijetu!?) sa svojim 29. albumom u karijeri. I kako zvuče? Pa kao da se pola stoljeća rock povijesti u međuvremenu nije dogodilo i kao da ni oni sami nisu ni dana stariji od slavnih vremena kad su pjevali o surfanju, surfanju, i onda opet malo o surfanju. Srećom, daske za surf su izgleda okačili o klin, ali infantilne teme nisu. No, kad čovjek prebrodi sliku momaka s umjetnim kukovima i zubalima kako pjevaju o plažama, ljetu, muvanju po gradu ili još gore, o proljetnim praznicima, i prepusti se njihovim još uvijek besprijekornim, na kilometar prepoznatljivim slatkastim vokalnim harmonijama i općem ugođaju nostalgičnog barok popa, čitava stvar naprosto ne može ispasti nesimpatična…
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Većina je manje-više OK – takve je pjesmuljke Brian Wilson '60-ih izbacivao na vagone lijevom rukom i na tjednoj bazi, no posebno je zanimljiva završna trilogija ('From There To Back Again', 'Pacific Coast Highway' i 'Summer's Gone'), svojevrsna nostalgična, oproštajna, pastoralna sentiš suita, toliko sanjiva i emotivna da s lakoćom uspije razoružati i najciničnije skeptike dotad spremne otpisati čitavu stvar kao bezobzirnu staračku pohlepu, častohlepu ili štogod još gore…
NAJBOLJE STVARI Osim grand finala, odskaču još i tipične Beach Boys kičerice – 'Shelter', 'That's Why God Made The Radio', 'Isn't It Time' i 'The Private Life Of Bill And Sue'…
DAKLE Comeback uspio, album pristojan, dostojanstvo sačuvano…
OCJENA: 8 / 10
DATUM IZLASKA: 5. lipnja
IZDAVAČ: CAPITOL / DALLAS
MAROON 5 – OVEREXPOSED
TKO/ŠTO/KAKO/KADA Zašto i kako je Amerika (a ubrzo nakon nje i ostatak svijeta) poludjela za Maroon 5, jedan je od većih misterija moderne pop glazbe. Iako se na početku činilo da će ostati čudo jednog hita ('This Love' iz 2004), Adam Levine (također sudac u jednom talent showu – 'The Voice') i njegovi momci nastavljaju nizati hitove i multimilijunske albume s takvom lakoćom da je teško ne diviti im se – lanjski blockbuster 'Moves Like Jagger' s Christinom Aguilerom uspjeli su uvaljati u čak 8,5 milijuna komada, odnosno naplaćenih downloada. I zaista, voljeli ili ne taj iritantni post-teen ljiga pop s Levineovim falset vokalima, umočen u soul, electro, funk, čak i reggae omotač, treba priznati da su Maroon 5 svoj zanat ispekli do savršenstva.
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Ovisi o kutu gledanja – ako ste fan, nećete ovdje naći krivu notu, no ako slučajno niste, nema tih čepova za uši koji vas mogu spasiti.
NAJBOLJE STVARI 'One More Night', 'Ladykiller', 'Doin' Dirt' i naravno, aktualni megahit 'Payphone'…
DAKLE Maroon 5 su face, koga briga što misle dosadni kritičari…
OCJENA: 5 / 10
DATUM IZLASKA: 26. lipnja
IZDAVAČ: A&M / UNIVERSAL MUSIC
TKO/ŠTO/KAKO/KADA Cheryl Cole nikako da svoj renome jedne od najljepših žena svjetskog showbiza, zatim megacelebrity status koji joj je donijela uloga suca u 'X Factoru' (i britanskom i Američkom!), čak i svojedobnu bezrezervnu podršku 'ozbiljnog' rock tiska (naslovnica Q magazina), pretvori u opipljiv diskografski uspjeh. Iako je njen debi iz 2009. '3 Words' još i obećavao, dosad ipak još nije uspjela nadmašiti ono što je postigla s Girls Aloud, a to je bila poveća hrpica zaraznih, šarmantnih trash pop singlova. Stoga je opet angažirala teško nabrojivu armadu razvikanih producentskih i autorskih imena (will.i.am, Calvin Harris, čak i Lana Del Rey…), koja joj je isporučila ne baš uvjerljivu kolekciju predvidljivog, na momente i poprilično bljutavog aktualnog chart r'n'b-a…
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Debelo u korist onog drugog…
NAJBOLJE STVARI 'A Million Lights', 'Call My Name', 'Under The Sun', 'Love Killer'…
DAKLE Čak i kad bismo joj sve oprostili i progledali kroz prste, opet ostaje glavna zamjerka koja ju prati otpočetka solo karijere, a to je da nikako ne uspijeva uteći teškom bremenu auditivne bezličnosti…
OCJENA: 5 / 10
DATUM IZLASKA: 15. lipnja
IZDAVAČ: FASCINATION / UNIVERSAL MUSIC