Psiholog Nathan DeWall je na temelju rock i pop hitova osluhnuo duh vremena
Nathan DeWall sa Sveučilišta Kentucky u SAD-u proučio je tekstove deset najpopularnijih pjesama za određenu godinu između 1980. i 2007, uzimajući pritom u obzir samo američke top-ljestvice.
Zaključio je da su pjesme s vremenom postale narcisoidnije, manje društvene i neprijateljske. Riječi kao što su 'ja', 'mene', 'mrziti' i 'ubiti' sve su češće i izvan rap-scene, dok su 'mi', 'nas', 'ljubav' i 'sladak' sve rjeđe. Ta se spoznaja poklapa s rezultatima novije sociološke studije, prema kojoj su američki studenti 2009. mnogo narcisoidniji nego što su bili 1982. godine.
Drugo je istraživanje pokazalo da je osjećaj društvene izolacije između 1985. i 2004. godine porastao za 250 posto. Nije stoga čudo što danas uspjeh imaju pop-pjesme s hladnim i bezosjećajnim tekstovima.
Beyoncé tako pjeva: 'Neću proliti ni suzu, lako ću te zamijeniti', dok je prije 30 godina jedna od uspješnica još bila 'Endless Love' s tekstom: 'Dva srca koja zajedno kucaju.'
Znanstvenici smatraju da je očito dovoljno poslušati pjesme na radiju kako bi se spoznalo stanje duha određenog naraštaja.
Tekst je preuzet iz novog broja časopisa GEO