Nastavak serije sjajnih albuma Eltona Johna u novom mileniju, album prerada i kolaboracija antologijskog autora Jimmyja Webba, plus drugi album ekstravagntne neo soul dive Janelle Monae
ELTON JOHN – THE DIVING BOARD
TKO/ŠTO/KAKO/KADA Nakon kreativno prilično mršavih (iako komercijalno još uvijek lukrativnih) 90-ih u kojima je veći trag ostavio u Disneyjevim crtićima nego na vlastitim albumima, a centralni događaj tog dijela njegove karijere bila je prerada prastare 'Candle In The Wind' koju je otpjevao na sprovodu Princeze Diane (i kasnije prodao u 33 milijuna – više nego ijedan singl u povijesti!) od Eltona Johna se više nije bogzna što pametno očekivalo. No renesansa je započela 2001. sjajnim 'Songs From The West Coast', a kulminirala 2006. najboljim Eltonovim albumom još tamo od sredine 70-ih, 'The Captain & The Kid'. Nakon odličnog 'kolaboracionističkog' 'The Union' (2010.) sa svojim herojem iz mladosti, zaboravljenim Leonom Russellom, sad se pak više od Eltona ne očekuje ništa manje od izvrsnog. I onda Elton, ozbiljan i ozbiljno ambiciozan kakav već jest, ni ne isporučuje više ništa manje od očekivanog.
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Pune 44 godine nakon diskografskog debija, Elton objavljuje svoj 31. album, a prvi bez sudjelovanja ikog iz njegova vječnog pratećeg banda još tamo od 1979. Kao i na 'The Unionu', glavni Eltonov sudionik (uz tekstopisca Berniea Taupina a bez Russella naravno) je producent T-Bone Burnett koji mu je složio jednu umjereno 'prašnjavu' Americana zvučnu kulisu s diskretnim dodirima bluesa i gospela. Album se najviše oslanja na Eltonov piano i, naravno, glas, ali je fascinantno umijeće kojim ogoljeni, minimalistički aranžmani uspijevaju zvučati tako bogato i slojevito, a ne odmaže ni činjenica da stari majstor opet ima nekoliko jakih pjesama.
NAJBOLJE STVARI 'My Quicksand', 'Can't Stay Alone Tonight', 'Home Again', 'Oceans Away', 'Oscar Wilde Gets Out'...
DAKLE Da bi se bolje valoriziralo Eltona Johna i njegov opus, dovoljno je osvrnuti se oko sebe i pokušati pronaći neku sličnu pojavu na svjetskoj sceni koja se pojavila otpočetka milenija a ima potencijal Eltonove trajnosti. Nigdje nikoga, naravno.
OCJENA: 8/10
DATUM IZLASKA: 16. rujna
IZDAVAČ: MERCURY / UNIVERSAL MUSIC
JIMMY WEBB – STILL WITHIN THE SOUND OF MY VOICE
TKO/ŠTO/KAKO/KADA Jimmy Webb jedna je od onih antologijskih faca koja je puno više sreće u karijeri imala pišući za druge, ili još gore kad bi drugi obradili nešto njegovo, nego s vlastitim (pozamašnim) izvođačkim outputom. No, kao što znamo, autorski talent je jedno, a izvođačka karizma nešto sasvim drugo. Webb je najviše sreće imao s Glenom Campbellom koji je otpjevao neke od njegovih najpoznatijih pjesama ('Galveston', 'Wichita Lineman', 'By The Time I Get To Phoenix'), iako su Webba u skoro pa polustoljetnoj karijeri pjevali gotovo svi – od Sinatre, Elvisa i Casha preko Scotta Walkera do Barbre Streisand i Donne Summer. Posljednjih godina Webb objavljuje albume na kojima mu u prekapanju vlastitog prebogatog back kataloga 'štangu drži' jaka repka slavnih gostiju, a ovaj mu je među takvima daleko najuspjeliji dosad.
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Webbov glas dobro je 'odležao' i ne srami se stati uz bok dokazanim vokalnim veličinama, a i razigrani, bogati light country i soft rock aranžmani klasicima daju novu dimenziju.
NAJBOLJE STVARI 'Moon's A Harsh Mistress' s Joeom Cockerom, 'MacArthur Park' s Brianom Wilsonom, 'If These Walls Could Speak' s Davidom Crosbyem i Grahamom Nashom, 'Still Within The Sound Of My Voice' s Rumer, 'Sleeping In The Daytime' s Lyleom Lovettom...
DAKLE Sjajna posveta opusu jednog od najvećih američkih autora 20. stoljeća.
OCJENA: 9/10
DATUM IZLASKA: 10. rujna
IZDAVAČ: E1 MUSIC / MEMBRAN
JANELLE MONAE – THE ELECTRIC LADY
TKO/ŠTO/KAKO/KADA Svi koji su slušali neobičan debi Janelle Monae, 'The ArchAndroid' iz 2010., ili preklani gledali njezin nastup na prvom Terraneu, znaju koliki se tu potencijal krije. U međuvremenu je omirisala i komercijalni uspjeh gostujući na blockbuster singlu 'We Are Young' benda fun., pa se za svoj drugi album naoružala jakim gostima (Prince, Erykah Badu, Solange...) i krenula hrabro u bitku na teren na kojem dominiraju Beyonce i Rihanna ostajući pritom alkemičarski vješto vjerna samoj sebi.
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Eklektični psihodelični neo soul njezina debija prisutan je i ovdje, ali je obogaćen i sjajnim baroknim dream soulom s tim da potonji prevladava drugom polovicom albuma koja je upravo nevjerojatna i u sjećanje priziva najveće žanrovske face – Wondera, Gayea i Princea. Treba li još uopće i dodati da se radi o koncept albumu o androidima, točnije o Janellinom androidskom (i androginom) alter egu Cindi Merryweather u nekom distopijskom intergalaktičkom svijetu budućnosti.
NAJBOLJE STVARI 'Suite V Electric Overture', 'Ghetto Woman' 'Look Into My Eyes', 'Dorothy Dandridge Eyes' (s Esperanzom Spalding), 'We Were Rock & Roll', 'What An Experience', 'It's Code', 'Primetime' (s Miguelom)...
DAKLE Da je malo srezana u prvoj polovici, 'The Electric Lady' bila bi remek-djelo, ovako je 'samo' izvrsna.
OCJENA: 8,5/10
DATUM IZLASKA: 10. rujna
IZDAVAČ: BAD BOY RECORDS / ATLANTIC / WARNER BROS. / DANCING BEAR