Hrvatska premijera dokumentarca 'Freddie Mercury: The Great Pretender' obilježila je, uz prikazivanje nešto starijeg filma o Šabanu Bajramoviću, srijedu na Starigrad Paklenica Film Festivalu
Dva su generalna problema s programskim dijelom ovogodišnjeg SPFF-a – jedan je stavljanje svih filmova u praktički isti termin, na tri različite lokacije, što znači da morate doslovno birati između udarnih cjelovečernjih naslova, bez načina da propušteno nadoknadite u reprizi. Drugi je juriš starih filmova – tako smo se jučer podsjetili davno odgledanog 'Šabana', izvrsnog kratkog dokumentarnog filma Miloša Stojanovića o Šabanu Bajramoviću, legendi romske glazbe koja glasom lomi čaše, a suludim osobnim anegdotama zabavlja kameru, dok smo propustili 'Toše – The Hardest Thing', priču o pokojnoj makedonskoj superzvijezdi koja se dvije godine nakon premijere u Paklenici ponovo progurala na isti festival, samo sada u sklopu posebnog slovenskog tjedna.
Što je ostalo? Dokumentrac o Freddieju Mercuryju
Sada kada je Sacha Baron Cohen napustio igranu biografiju legendarnog pjevača grupe Queen, a usto i objasnio da je razlog odlaska insistiranje ostatka benda na PG-13 razini prikazivanja događaja (čitaj: cenzuri blago rečeno 'hedonističkog' dijela Freddiejeve osobnosti), dobro je pogledati dokumentarac koji se ne boji istine: seksa, droge i rock and rolla.
Prije svega rock and rolla, jer iako se kopa po mračnijim stranama života pod reflektorima (javnosti i disco kluba), ne treba očekivati pretjeranu žestinu i tabloidnu prljavštinu – 'Freddie Mercury: The Great Pretender' u osnovi proširuje, da ne kažem 'popunjava rupe' koje su ostale iza prošlog uratka istog tima, uspješnog BBC-jevog dokumentarca 'Queen: Days Of Our Lives', prikazanog na prošlom SPFF-u.
Drugim riječima, 'Days Of Our Lives' je bio o grupi – 'The Great Pretender' se fokusira samo na frontmena, što ne znači nužno više odrastanja i obiteljskih priča (koje su bile pokrivene u prethodnom, 'širem dijelu' sage), već naglasak na glazbenoj solo karijeri.
Srećom, priča o solo danima bolja je i zanimljivija od samih pjesama nastalih u toj fazi, a tu su i rariteti iz privatne arhive, kao i dugo, ali začudo ne i jako uspavljujuće poglavlje o suradnji s Montserrat Caballé i materijalizaciji dugogodišnje opsesije operom.