Jedna lasta ne čini proljeće (ono s mačićima mi je pretužno i morbidno) pa ćemo se tako nadati da ni prvi 'Satirikon' nije pokazatelj onoga što nas čeka u daljnjim epizodama ovog zabavnoglazbenog večernjeg talk-showa koji vodi Tarik Filipović. Jučerašnja, prva prava epizoda (pretpremijernu verziju gledali smo u novogodišnjem programu) bila je, naime, poprilično zbrkana, voditelj je na trenutke bio ukočen, a na trenutke se previše trudio biti 'šeret, lola i bekrija', dok su gosti, točke, plesači pa čak i dijelovi scenografije djelovali dosta... bizarno
Prerano je donositi zaključke o bilo kakvim pravilnostima nakon samo dva slučaja, ali dok sam sinoć gledala 'Satirikon', najnoviji HTV-ov zabavnoglazbeni večernji talk-show, palo mi je na pamet kako je Tarik Filipović već drugi voditelj kviza kojemu je, samo zato što voli šalu & šegu te mu dotične često i uspijevaju između dva kviz-pitanja, palo na pamet da bi baš mogao voditi neki večernji zabavni talk-show, kao Jimmy Fallon, Stephen Colbert ili Conan. Prvi je takav kvizaš, za one koji se ne sjećaju, bio Joško Lokas - i bolje da se što manje ljudi sjeća kako je to završilo.
Ni prva emisija 'Satirikona' nije baš najbolje ispala. Inače simpatičan Filipović, kojemu vođenje kvizova ide jednostavno sjajno, u ulozi se domaćina ovakvoga talk showa baš i nije najbolje snašao. Možda bi ga najbolje bilo opisati jednostavnom riječju nervoza, jer upravo je time zračio. U neprekidnom grču, s grimasama kojima je podvlačio svaku dosjetku kao da nas škakljanjem prisiljava da joj se smijemo, pretjerano nabrijan i izvještačen, činilo se kao i da svoje goste dovodi u nepriliku jer su ga u više od jedne prilike blijedo gledali s izrazom šta-ovaj-sad-hoće-od-mene-milog-ti-Isusa-boga prije nego što im je gledateljima nevidljiva producentska ruka iz pozadine dala znak da se zahihoću.
Interakcija s gostima isto je bila priča za sebe, iako se vidjelo da ekipa 'Satirikona' pokušava pratiti šprancu koju su postavili američki late night showovi - malo zezancije, malo što-ima-novog-kod-tebe, malo anegdota iz života poznatih i slavnih, pa onda angažman gosta u nekoj igri, šegi ili vratolomiji koju je tobože smislio voditelj. To u domaćem kontekstu samo napola dobro funkcionira prije svega zato što, primjerice, u Americi ljudi koji gostuju u takvim showovima imaju agente koji ih pripremaju za takve nastupe jer njima obično nešto promoviraju, a kod nas takva praksa nije niti može biti toliko napredna pa u samoj emisiji špranca zapinje te bi trebalo razmisliti o njezinu labavljenju i prilagođavanju. Dosta je loš bio izveden i moment, također preuzet iz takvih inozemnih emisija, u kojem se već svi gosti okupe u studiju pa onda voditelj malo ćaska s jednim, malo s drugim, malo s trećim, pa malo oni jedan s drugim. Neloša ideja i ovdje se pomalo izgubila u šeprtljavoj izvedbi pa je gledatelja cijela ta ćaskarija zbrda-zdola na kraju toliko zbunila da više nije znao ni kako se zove ni gdje stanuje. Gosti - Sandra Perković, Rambo Amadeus i Ana Jembrek bili su okej, ali očigledno zbunjeni novom situacijom s blagim naznakama histerije.
Poseban bizarluk bila su dva elementa za koje se ne sjećam da potječu iz inozemnih emisija sličnoga tipa pa ću (možda netočno) zaključiti da su odraz nečije tuzemne kreativnosti - ŠTIKLE u studiju i PLESAČI! Plesači i plesačice, najprije u crno-bijelom bodypaintingu, zatim u staromodnom negližeu pa u vjenčanicama za registraciju istospolne veze (???) vjerojatno su prežitak estetike 'Sedme noći' i sličnih zabavnjačkih kalvarija HTV-a devedesetih pa to valjda spada pod kućni stil ili tako nešto neobjašnjivo, ali ŠTIKLE??? WTF??? Sandri Perković bilo je ponuđeno da odabere jedne te joj je potom objašnjeno da je one koje je odabrala Helga Vlahović nosila dok je vodila Eurosong u Zagrebu, ali ipak nije sasvim jasno koja uloga redova štikli u ovoj emisiji.
Da ne bi ostalo ni najmanjeg tračka sumnje kako su šprancu pobrali od Jimmyja Fallona, tvorci 'Satirikona' pobrinuli su se i uvođenjem točke u kojoj je Ana Jembrek opernim stilom pjevala pjesmu 'Program tvog kompjutera' dok su je članovi rezidencijalnog benda pratili na melodici, udaraljkama i sličnim priručnim instrumentima (navlas isto kao i Fallonovi 'Roots' u američkoj emisiji, s tim da oni to obično čine s pjesmama koje I INAČE pjeva osoba koju je Faloon ugostio u emisiji), a emisija je završila time da je Rambo Amadeus uhvatio gitaru i zajedno s rezidencijalnim bendom odsvirao neku stvar za koju nam nisu rekli koja je, ali je na trenutke zvučala kao špica za 'Dadilju'.
E, da. I Tarik je pjevao.
Stvarno ne znam. Ali nadam se da oni znaju. I da će cijelu tu zbrku nekamo odvesti prije nego što postane još jedan tragičan transfer iz kviza u zabavni program.