Tek sedmi album u tridesetogodišnjoj solo karijeri legendarne 'vještice' iz Fleetwood Maca, a prvi nakon desetogodišnje pauze
Stevie Nicks je u svibnju napunila 63 godine, a još uvijek izgleda poput djevojčice, no što je ovdje puno važnije, zvuči kao u najboljim danima. E sad, jesu li ti najbolji dani bili oni privatnog pakla sredine 70-ih kad je Fleetwood Mac proživljavao raspad dvije turbulentne unutarbendovske veze, onu Stevie s gitaristom Lindseyem Buckhingamom (s kojim je 'u paketu' stigla u bend na Staru godinu 1974), kao i brak Johna i Christine McVie, a sve to u golemoj kokainskoj mećavi L.A.-a? Iz svega toga se, naravno izrodio antologijski album 'Rumours', megaseler koji je sve do pojave Jacksonova 'Thrillera' bio najprodavaniji album svih vremena, a i danas je sa svojih 40-ak milijuna tiraže među prvih deset.
Iako je početkom 80-ih krenula u solo karijeru, Stevie nikad nije napustila Fleetwood Mac, a novi reunion benda je gotovo uvijek u zraku. Preklani su tako bili na velikoj američkoj turneji, a za 2012. je najavljeno novo okupljanje, ne zna se jedino hoće li to biti u studiju ili po velikim američkim stadionima. No, prije toga treba apsolvirati 'In Your Dreams', vjerojatno i najbolji album u solo karijeri Stevie Nicks, karijeri bogatoj tiražama i sjajnim singlovima, ali gotovo u pravilu tankim i nekonzistentnim albumima. Možda je problem bio u pronalaženju pravih suradnika jer Stevie, kao što je odavno poznato, najbolje funkcionira u glazbenom partnerstvu, kao svojedobno s Buckinghamom. Tu u priču ulazi Dave Stewart, koji se također nije baš kruha najeo u solo karijeri bez svoje (glazbene) polovice Annie Lennox (kao ni ona, iako ipak nešto više od njega). I, bogami, kliknulo je! Stevie i Dave su dugo kuhali njezin povratak, a iako je album potpisan kao njezin, radi se o čistoj 'manjinskoj' kolaboraciji jer Stewart je producent i autor glazbe na više od pola pjesama, a na dvije posuđuje i glas. Jedna od te dvije, zgodna duet-uspavanka 'Cheaper Than Free' pojavit će se i na skorašnjem Daveovom, također povratničkom albumu 'The Blackbird Diaries' snimljenom u Nashvilleu, a na kojem će mali Dave pokušati zvučati kao veliki Bob (Dylan).
U deset godina otkad je Stevie Nicks objavila svoju posljednji album 'Trouble In Shangri-La', štošta se na sceni promijenilo, ali je njezin golemi utjecaj na generacije novih ženskih izvođača samo rastao. Stevie se tako može jasno raspoznati u glazbi Dixie Chicks, Sheryl Crow, čak i Tori Amos i Courtney Love, kao i nekih od najnovijih 'učenika', The Pierces ili Taylor Swift. Naoko jednostavna alkemija njezinog zvuka – u podlozi melodiozan, ali zapravo prilično običan soft rock, a preko njega nazalni glas dive koji mijenja sve, glas koji je sam po sebi atmosfera, emocija i stav. Još kad se zalomi kakva magijska ili mistična ili pak nadnaravna tema, kakvima je Stevie oduvijek bila sklona (pa otuda valjda i ta smiješna reputacija 'bijele vještice' koja je prati od samih početaka karijere), stvari dobiju dodatno dramatičan prizvuk. Tu su alkemiju Nicks & Stewart uspješno iznova stvorili na 'In Your Dreams', a svakako je pomoglo i to što su u rukama imali i sasvim solidnu kolekciju pjesama od kojih neke idu u sam vrh Nicks/Fleetwood opusa.
Album otvara singl koji ga je zimus najavio, 'Secret Love', pjesma nastala još u doba 'Rumoursa', objavljena tek sad, a tematski o nekom tada slavnom rock staru – kojem točno, ne sjeća se, kaže danas, ni sama Stevie, iako kandidata ima poprilično (Buckhingham, pa kolega iz benda Mick Fleetwood s kojim je imala kratku aferu nakon Lindseyja, pa Eaglesi Don Henley i Joe Walsh, pa...). Uglavnom, tipičan melodiozni Stevie Nicks komad i odlična naznaka onoga što slijedi, albuma koji pokazujekako dostojanstveno stariti na sceni. Da danas nije 2011. i da na mainstream tržištu ne vladaju ti zvukovi koji već vladaju, 'Moonlight (A Vampire's Dream)' i pogotovo 'Italian Summer' ne bi se skidali s radiostanica. Uhvatila se Stevie ovdje i Edgara Allana Poea i njegove slavne 'Annabell Lee' i čak i to je ispalo više nego pristojno, kao i duet sa Stewartom 'Everybody Loves You' (u kojem se Stevie obraća Lindseyju, a Dave Annie) i poluakustična, ispovjedna 'For What It's Worth'. Ima i par suvišnih momenata, nije da nema, ali nije ni za zamjeriti. Više nego uvjerljiv album legendarne dive koje još ni izbliza nije rekla svoje...
OCJENA: 8,5/10
Izdavač: REPRISE/DANCING BEAR