Kultnim albumom Johna Coltranea 'Africa / Brass' u izvedbi Jazz orkestra HRT-a i Saše Nestorovića, a pod ravnanjem Charlesa Tollivera, zaključen je ovogodišnji festival Jazz.hr / proljeće
Kad je John Coltrane 1961. prešao na novu diskografsku kuću Impulse!, ugovor koji mu je ponuđen za snimanje albuma bio je u to vrijeme jedan od najizdašnijih na jazz sceni. Kako bi obilježio novo poglavlje u svojem radu, odlučio je okupiti big band i tako je nastalo kultno izdanje 'Africa/Brass'. Kultno ne samo zato što je jedno od rijetkih Coltraneovih izdanja u takvoj formaciji, već i zbog toga što se spletom nesretnih okolnosti rijetko izvodilo. Naime, ubrzo nakon izdavanja ploče, originalne partiture su izgorjele u požaru.
Ipak, gotovo pola stoljeća kasnije, izdanje je zaživjelo u novom ruhu koje mu je dao Charles Tolliver, pa smo kao kulminaciju 24. po redu festivala Jazz.hr/proljeće mogli gledati njeg ovu reinkarnaciju u izvedbi Jazz orkestra HRT-a. Suradnja je realizirana ljubaznošću američke ambasade, a iako je u početku kod Tollivera vladala skepsa prema sposobnostima naših glazbenika, posebice bubnjara i pijanista (zahtjevao je Jack DeJohnettea i Geri Allen) ona je vrlo brzo otklonjena kada je slavni glazbenik poslušao zvuke koji stvaraju palice Marka Lazarića i tipke Joea Kaplowitza.
Jazz orkestar HRT-a sastoji se od 18 glazbenika koji djeluju poput urice, tako da Charles Tolliver, koji se ovog puta našao u ulozi dirigenta i nije imao previše posla, a ni brige. Izvedeno je svih pet skladbi s albuma ('Blues Minor', 'The Damned Don't Cry', 'Song of the Underground Railroad', 'Greensleeves', 'Africa'), a Coltraneov saksofon perfektno je utjelovio Saša Nestorović na poziciji solista. Moćna puhačka sekcija možda je najbolje došla do izražaja u skladbama 'Song of the Underground Railroad' i 'Africa' gdje je 14 puhača (uključujući Nestorovića) kreiralo zaista impresivnu plimu zvuka. Nije nedostajalo ni prostora za solo izlete ostalih članova orkestra, pa su svojih 'pet minuta' dobili i Elvis Penava na gitari, te već spomenuti Lazarić na bubnjevima i Kaplowitz za klavirom.
Kao bonus izvedena je i originalna Tolliverova skladba 'Houshold of Saud' gdje je stari majstor s uloge dirigenta prešao na solista, dokazujući kako doista vrijedi ona narodna: vino je bolje što je starije. Ciklus Jazz.hr u organizaciji Hrvatskog društva skladatelja i KD Vatroslav Lisink nastavlja se 22. svibnja koncertom cijenjene američke klaviristice Geri Allen