Deseti i vjerojatno najbolji album u karijeri samozatajnog Josha Rousea, peti album nepredvidljivih The Strokesa plus treći album banda čovjeka iz sjene Ryana Teddera, OneRepublic
JOSH ROUSE – THE HAPPINESS WALTZ
TKO/ŠTO/KAKO/KADA Iako mu je ovo već 10. studijski album u 15 godina karijere, Josha Rousea nikako ne bismo nazvali hiperproduktivnim, prije plodnim autorom prepunim ideja i uvijek spremnim za nešto novo, što zorno pokazuje i zvučna i autorska evolucija koju konstantno prolazi od svog debija iz 1998, 'Dressed Like Nebraska' (Rouse je rođen u Nebraski 1972). Kod Rousea su te mijene u pravilu povezane s privatnim životom, odnosno mjestom boravka – naime, nakon što se krajem 90-ih nastanio u country prijestolnici Nashvilleu, Rouse se 2006. preselio u Španjolsku, točnije Valenciju. No ni geografski nije uvijek bio sasvim predvidljiv – njegov peti i dosad najbolji album, a posljednji koji je snimio u Americi, 'Nashville' iz 2005. dotadašnji kantautorski 70s soft rock s light Americana prizvukom začinio je iznenađujućom dozom britanskog indie zvuka a la Morrissey. U Španjolskoj je pak njegov zvuk dobio ugodnu dozu mediteranskih, latino i bossa nova utjecaja, a u međuvremenu je tamo zasnovao i obitelj. Sad ga je pak 'napao' novi val kreativnosti, pa je snimio svoj vjerojatno najbolji album, tematski obojen obiteljskim temama i laganom nostalgijom za domovinom, pa se gotovo svaka pjesma referira na neki njen dio (New York, San Francisco, Arizona…). No ni tu opet nije sve tako jednostavno – Rouseova Kalifornija je ,primjerice, siva i kišna što dosad, barem u popularnoj glazbi, još nismo čuli…
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Album je naprosto sjajan, prepun finih melodija, refrena koji odmah sjedaju u uho i ugodne atmosfere bogato aranžiranog akustičarskog soft rocka. Najbliža referenca bili bi solo radovi Paula Simona iz ranih 70-ih, iako Rouse definitivno ima dovoljnu količinu osobnosti i originalnosti da bi ga se uspoređivalo i s kim…
NAJBOLJE STVARI 'Julie (Get Out Of The Rain)', 'Simple Pleasure', 'It's Good To Have You', 'This Movie's Way Too Long', 'A Lot Like Magic', 'Our Love'…
DAKLE Krajnji je trenutak da neupućeni zakorače u ležerni i diskretni, ali neodoljivi svijet Josha Rousea…
OCJENA: 9/10
DATUM IZLASKA: 19. ožujka
IZDAVAČ: YEP ROC/CARGO RECORDS
THE STROKES – COMEDOWN MACHINE
TKO/ŠTO/KAKO/KADA Kako iz razvikanih njujorških hipstera izrasti u zaista veliki band, The Strokesi nažalost ni u pet albuma i 15-ak godina karijere nisu uspjeli dokučiti. Zaokret u lake zvuke poliesterskog popa 80-ih koji su započeli na preklanjskom 'Angles', ovdje još više razrađuju u pravcu novovalnog disca s nerijetkim falsetom Juliana Casablancasa, pa u tome pomalo, namjerno ili ne podsjećaju na Rolling Stonese iz druge polovice 70-ih (tzv. disco faza najpoznatija po 'Miss You' i 'Beast Of Burden'), no ovi su se iz toga, kao što znamo, iskobeljali i nastavili prašiti do sudnjeg dana, a za Strokese je veliko pitanje koliko još imaju vjetra u jedrima…
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Oko pola-pola, s tim da u bolji dio albuma spadaju stvari u kojima isprobavaju novi zvuk, dok su ovi klasični strokesovski garage pjesmuljci s vocoderom sad već prilično umorni…
NAJBOLJE STVARI Završna prašnjava jazzy balada 'Call It Fate, Call It Karma' najugodnije je iznenađenje na albumu, a ističu se još i energična 'One Way Trigger', kao i 'Tap Out', 'All The Time' i 'Welcome To Japan'…
DAKLE Ne može se reći da je novo lice The Strokesa sasvim oslobođeno šarma, tako da im kakav-takav kredit još uvijek ostaje…
OCJENA: 7/10
DATUM IZLASKA: 26. ožujka
IZDAVAČ: RCA/MENART
ONE REPUBLIC – NATIVE
TKO/ŠTO/KAKO/KADA 33-godišni Ryan Tedder, jedan od najtraženijih američkih autora-najamnika (Adele, Leona Lewis, Beyonce, J.Lo…) koji dosta radi i s ove strane Atlantika nikako da neospornu vještinu sklapanja jakih radio friendly hitova koju posjeduje transponira na svoj band OneRepublic. A nije da se čovjek ne trudi, ovo im je već treći album hitoidnog post-teen popa a la Maroon 5, od kojih su uzgred OneRepublic jedno dvaput bolji band, ali barem pet puta manje uspješan. Iako im najpoznatiji hit 'All The Right Moves' ima kojih 57 milijuna YouTube pregleda, domicilni album 'Waking Up' iz 2009, globalno se prodao tek u 800.000 primjeraka. Ali što da se radi – bit će da je problem u Tedderovom deficitu karizme na pozornici, koje pak njegov kolega iz Maroon 5 Adam Levine očito ima na bacanje…
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Album najjače hitove ispuca odmah na početku, a nakon toga se dosta vrti u krug i gubi na uvjerljivosti, pogotovo u baladama…
NAJBOLJE STVARI 'Counting Stars', 'If I Lose Myself Tonight' i 'Something I Need' imaju čisti blockbuster potencijal, a nisu daleko ni 'Burning Bridges' i 'Feel Again'…
DAKLE Korektan američki chart pop.
OCJENA: 6,5/10
DATUM IZLASKA: 26. ožujka
IZDAVAČ: INTERSCOPE/UNIVERSAL MUSIC