TV KRITIKA ZRINKE PAVLIĆ

Kampanja na malim ekranima: Hoćemo li preživjeti taj davež?

10.12.2014 u 12:19

Bionic
Reading

Bježmo, braćo i zemljaci, počela je predizborna kampanja za predsjedničke izbore! Uz nju ide i neizbježni televizijski program, koji bi ove godine mogao biti nesretna distrakcija od stopedesetog adventskog prikazivanja filma 'Sam u kući' pa su središnje informativne emisije tri nacionalna TV koncesionara prigodno obilježile početak tog razdoblja. Zasad je teško predvidjeti hoćemo li mentalno zdravi preživjeti taj 18-dnevni davež, ali mora se priznati da je u izvješćivanju s početka kampanje bilo nekoliko ozbiljnih humorističnih trenutaka

HTV-ovci i RTL-ovci udarili su s time odmah u glavu. Novajlije su lupale i po glavi i po prsima, odnosno i odmah na početku emisije, ali i oko petnaeste minute, kada i inače ponavljaju najvažnije vijesti, da im gledatelji ne bi slučajno odlutali na HRT jer je dnevničkih pol' osam. I jedni i drugi i treći sklepali su posebnu animiranu najavu, koja je u sva tri slučaja prepoznatljiva, ali ne suviše fancy, čime se valjda reflektira svenacionalni sentiment iz stiha i tebe sam sit, kafano. Nijedni još nisu počeli s posebno naručenim istraživanjima, ali znamo da hoće - na Novoj je Bago već odradio svoje kao bure vjesnik, za sada samo izvješćujući o postocima u kojima građani Tuđmana smatraju ovakvim ili onakvim. RTL se, slučajno ili namjerno, najviše poigrao komičnim aspektima trenutka.

Riječ je, naravno, o početku predizborne kampanje za predsjedničke izbore, o kojemu su sinoć izvijestile sve tri središnje informativne emisije na koncesionarskom Olimpu, međusobno se razlikujući točno onoliko koliko se i inače NovaTV razlikuje od HRT-a, HRT od RTL-a i sve ostale kombinacije parova iz te trojke. Ono što im je svima trima bilo zajedničko bilo je nevjerojatno naglašavanje lokacije s koje je svaki kandidat započeo svoju kampanju, a postojanje takvih, posebno naglašenih zajedničkih momenata uvijek mi je posebno drago jer upućuje na one detalje koje kampanjski PR-ovi očito najžešće forsiraju pred medijima i koje ti mediji očito najlakše puše. Josipović - polazak s Trga maršala Tita i haj-fajviranje sa Zoranom Milanovićem. Kolinda - pjevanje Thompsona i vikanje JA SAM KOLINDA na Grobniku, Kujundžić ne dira ravnicu u Vukovaru, Ivan Sinčić i njegova džizusasta kosica vijore se sa zastavama pred Saborom na Markovu trgu, mjestu na kojemu je - kako nijedan hrvatski informativac jučer nije propustio spomenuti - već izveo jedno ČUDO: predao dovoljno potpisa za kandidaturu.

Svi su prenijeli i apsolutno najsmješniji trenutak s početka predsjedničke kampanje - onaj u kojemu mladi Sinčić izjavljuje: 'Moje se biračko tijelo sastoji od 98-99% građana, ali nažalost, MNOGI TO JOŠ NE ZNAJU', RTL  se malo poigrao riječima u opisu početka kampanje Kolinde Grabar Kitarović, koja je prema njima održala vatren govor u lokalnom vatrogasnom domu, HTV je pokušao unijeti malo drame u šprancu tako što je pozvao Tatjanu Munižabu iz studija HTV-a 4, na kojemu se trebalo odviti prvo sučeljavanje četiriju kandidata, ali se Josipović i Grabar Kitarović nisu pojavili. NovaTV nije puno vijugala od PR-ovskog kopipejsta, ali je zato vijest o početku kampanje ponovila dvaput tijekom Dnevnika.

Prva je večer, dakle, prošla relativno bezbolno, ali i bezinformativno. Iz domene korisnih informacija saznali smo samo da će nas s takvim izvješćima darivati još 18 dana, taman onoliko koliko je potrebno da nam se pozornost načas odvuče od televizijske blagdanske debilane ili da na vrijeme rezerviramo aranžman u kakvoj zemunici do koje ne dopire televizijski signal. Hoće li u nastavku biti nešto drugačije, hoćemo li mentalno zdravi izroniti na drugoj strani medijske predizborne kampanje ili ćemo se i ovaj put buditi znojni usred noći, buncajući nešto o infografikama, Davoru Gjeneru i fikusima - još ćemo vidjeti.