U VJERI (NI)JE SPAS

Luna i Amar na krivom putu

03.03.2010 u 10:21

Bionic
Reading

'Na putu' je solidan film koji će se pamtiti jer progovara o važnim temama, a iznad razine prosječnosti održavaju ga sjajna glumačka ostvarenja Zrinke Cvitešić i Leona Lučeva. U kina stiže 4. ožujka

Otprilike istovremeno dok je Jakov Fak pokušavao osvojiti svoju drugu olimpijsku medalju u disciplini 20 km pojedinačno, u Berlinu je na svojevrsnoj olimpijadi filma Jasmila Žbanić pokušavala osvojiti svog drugog Zlatnog medvjeda. Oboje nisu uspjeli, no njihovi časni pokušaji nagrađeni su impresivnom medijskom pažnjom.

Ako je film 'Na putu' u nečemu istinski postigao vrhunski rezultat – makar na domaćem terenu – onda je to zasigurno sjajna promocija koja bi mu trebala osigurati respektabilnu gledanost, barem za hrvatske prilike. Od intrigantne teme koja je i stjecajem dramatičnih okolnosti (hapšenjem vehabija u selu Gornja Maoča u BiH) u središtu pažnje opće javnosti, do uspješne premijere na utjecajnom međunarodnom filmskom festivalu u Berlinu, a zatim i u Sarajevu i Zagrebu.

Kroz ljubavnu priču o stjuardesi Luni i njenom dečku Amaru, kontroloru leta koji zbog pretjerane sklonosti alkoholu dobije otkaz pa prigrli vjeru u želji da postane 'bolji čovjek', trebalo bi se reflektirati sve uočljivije jačanje religioznosti i nacionalizma koje nije specifikum samo BiH, nego je zamjetna pojava u gotovo svim državama nastalima raspadom Jugoslavije.

Zrinka Cvitešić i Leon Lučev

No autorica kao da je zastala na pola puta u realizaciji te namjere. Ispričala je priču gotovo isključivo iz Luninog rakursa, bez istinskog interesa za Amarovu vjersku transformaciju, a njegova nova pripadnost selafijskom pokretu tek je atraktivna kulisa.
Unatoč zamjerkama, 'Na putu' je vrlo solidan film koji će se pamtiti jer progovara ne samo o zanimljivim, nego i važnim temama, a iznad razine prosječnosti održavaju ga sjajna glumačka ostvarenja Zrinke Cvitešić i Leona Lučeva. Među ostalim ulogama, istaknuli su se bosanski glumac Ermin Bravo, u prvom redu iznimnim vokalnim sposobnostima, i legendarna Mirjana Karanović, protagonistica vjerojatno najzabavnije scene u filmu koja kontrapunktira vehabijsku ženu ratnicu i zbunjenu ženu patnicu, Lunu.

Poseban kompliment filmu, nastalom u bosanskohercegovačko-hrvatsko-austrijsko-njemačkoj koprodukciji, jest i to što ga kao jedna od producentica potpisuje ugledna austrijska redateljica Barbara Albert, uz Ulricha Seidla i Michaela Hanekea (ako zanemarimo činjenicu da posljednjih desetljeća najčešće stvara u Francuskoj), jedna od najzanimljivijih autorskih osobnosti austrijske kinematografije.

'Na putu' dolazi u hrvatska kina 4. ožujka.