Igor Geržina / Kevlar Bikini

‘Metropolis’ / ‘Explodisiac’

16.07.2012 u 13:48

Bionic
Reading

Dva vrhunska izvođača s dva stilski vrlo različita, ali fenomenalna albuma koja su zbog nekompetentnih ljudi s radio postaja i medija u Hrvatskoj u potpunosti zapostavljena i bez prikladnog tretmana iako su bez problema osvojila inozemne kritičare. Štoviše, oduševljenju u inozemstvu nema kraja iako diskografi u Hrvatskoj nisu pokazali gotovo nikakav interes

Saksofonist, kompozitor i producent Igor Geržina dobitnik je dvije nagrade Porin i nekoliko nominacija, tri nagrade Status za najboljeg instrumentalista i nekoliko nominacija te nagrade Crni Mačak. Diplomirao je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu te se školovao na najprestižnijoj školi za jazz i pop glazbu, Berklee College Of Music u Bostonu. Tako zvuči hladna, kratka verzija biografije Igora Geržine. Ona toplija, ljudska, govori o Geržini koji je kao veliki zaljubljenik u glazbu, a pogotovo u smooth jazz, prije gotovo svih diskografa u Hrvatskoj shvatio kako danas funkcioniraju stvari u diskografiji na globalnom nivou i zahvaljujući svojoj kvaliteti ostvario izniman uspjeh.

Točnije, nalazi se naslonjen na vrata velikog svjetskog uspjeha. Ne polažući gotovo nikakve nade u inertnu hrvatsku diskografiju koja još nije savladala ni regiju, a kamoli ostatak svijeta, Geržina je kroz svoju tvrtku Status produkcija snimio album smooth jazza, kako ga on zamišlja, i jednostavno ga ponudio znalcima širom svijeta da sami zaključe valja li to. Nakon samo mjesec dana, 'Metropolis' je naišao na vrhunski odjek. Pjesme s njega emitiraju se na Smoothjazz.com, Sky FM, Groovy FM… u Americi, Kanadi, Australiji, Njemačkoj, Italiji, Španjolskoj, Poljskoj (ponekad i u Hrvatskoj), na tri kontinenta. 'Metropolis' može kupiti bilo tko na bilo kojoj strani svijeta.

Okupivši vrhunske domaće glazbenike (Marko Lazarić, Davor Doležal, Boris Popov, Zvonimir Bučević-Butch, Ivan Popeskić, Henry Radanović, Sergio Bellotti), snimio je vrhunski album smooth jazza za koji, nakon što ga preslušate, teško povjerujete da je u pitanju domaći proizvod. Štoviše, nakon što se i sam pobrinuo za produkciju u vlastitom studiju Metropolis, master nije dao na masteriranje u neki prestižni studio u New York, L.A. ili London, već je masteriran u centru Zagreba u studiju Morris.

Ukratko, 'Metropolis' je vrhunsko diskografsko ostvarenje smooth jazza koji bez ikakvog problema može konkurirati u tom žanru i najpoznatijim svjetskim saksofonistima i skladateljima smooth jazza. Za ljubitelje istog, najtoplija preporuka.

Kevlar Bikini ima sličnu priču iako se još nisu naslonili na vrata svjetskog uspjeha već su prvi na redu pred vratima globalne scene na kojima piše: Next big thing! Oni suvrlo jednostavno spojili bazični rock'n'roll zvuk s energijom heavy metala i žestinom punka i to zapakirali svjetski. Kao da spojite Motorhead s Nirvanom i u studio još pozovete System of a Down i snimite album. Naravno, prije toga su ispunili osnovne preduvjete za uspjeh: svatko od njih odlično svira svoj instrument, pjevač odlično pjeva, tekstovi su intrigantni i drugačiji, a njihov glazbeni izraz gotovo originalan. Obavezno treba spomenuti da je za vrhunsku produkciju albuma zaslužan Branko Puceković – Puc, a miksao ga je slavni švedski producent Tomas Skogsberg (Hellacopters, Katatonia, Entombed, Refused…) i masterirao još jedan švedski roker Pelle Henricsson (In-Flames, Meshuggah, Poison the Well, Raised Fist…). Rezultati su i više nego uočljivi.

Do istog ili sličnog su zaključka došli rock kritičari širom svijeta (što se može provjeriti na njihovoj MySpace stranici s linkovima na recenzije). Za sada njih preko 25 i to iz Velike Britanije, SAD-a, Japana, Švedske, Njemačke, Norveške, Kube, Španjolske… I svi se slažu da je u pitanju veliko iznenađenje iz Hrvatske osim hrvatskih diskografa koji ne vide zašto bi se uopće trebalo truditi oko grupe Kevlar Bikini. Pa čak ni nakon što je Ben Hughes, rock kritičar utjecajnog britanskog portala Uberrock.co.uk zaključio da Kevlar Bikini zvuči kao da James Hetfield (Metallica) pjeva u grupi System of a Down, te k tome dodao 'They play it like they mean it for sure, dealing in full-on, razor sharp tunes with a heavy dose of fat nu metal riffage. Just crank up opener 'Devil's Jukebox' for a taster, it's a supercharged slice of modern, hardcore tinged rock 'n' roll fit for 2012. The drums kick hard and the metallic riffs go straight for the jugular taking no prisoners.'

'Explodisiac' grupe Kevlar Bikini je nešto najbolje što se dogodilo na hrvatskoj rock sceni posljednjih puno godina jer nije ostalo začahureno u lokalni izraz prežvakanih garažnih rifova već zvuči kao vrhunski rock bend modernog rock zvuka koji dolazi iz neke velike svjetske metropole i samo je pitanje dana kada će osvojiti svijet i početi puniti stadione.

Valja naglasiti da su ova dva izdanja primjer da dobra muzika vrhunskih glazbenika nije privilegija diskografskih kuća jer su glazbenici napokon shvatili da se nitko neće pobrinuti za njih i njihovu promociju u tolikoj mjeri i na takav način kako se oni mogu pobrinuti sami za sebe.

Igor Geržina 'Metropolis' (Status produkcija): 9/10

Kevlar Bikini 'Explodisiac' (samizdat): 9/10