OD PJEVANJA DO KUHANJA

Naše TV kuće napokon digle ruke od reality trasha?

25.03.2015 u 06:55

Bionic
Reading

Ako je suditi prema poplavi reality showova koja je zapljusnula domaće televizije, čini se da je glavni cilj zabavnog programa naših vodećih TV kuća - postići visoku gledanost u televizijskom prime timeu, a pritom zadržati kakvu-takvu civilizacijsku razinu

Bili to pjevački ('The Voice' na HTV-u, 'X Factor Adria' na RTL-u) ili kulinarski ('3, 2, 1, kuhaj' na RTL-u, 'Masterchef' na Novoj TV) reality showovi, čini se da su programski direktori svih triju najjačih TV kuća odlučili zaigrati na kartu reality showova u borbi za gledanost.

Kako to izgleda u praksi? Možda iznenađujuće, ali 'najpristojniji' reality show 'The Voice' ujedno je i najgledaniji s oko 14,9% gledanosti svake emisije. Ono što 'The Voice' čini različitim od ostalih sličnih reality showova koji traže neotkrivene talente, upravo je odrednica prema kojoj u konkurenciju zaista ulaze talentirani, a ne pretjerano samouvjereni ljudi čija je uloga u ostalim sličnim showovima – izazvati podsmijeh gledatelja i žirija. U 'The Voiceu' tako nije nastupila ni jedna osoba koja ne zna pjevati, a najbolji kandidati toliko su dobri da bi i nekima od mentora mogli biti učitelji, a ne učenici.

Nina Kraljić - Wicked game

Primjera radi, obrada čuvene 'Wicked game' Chrisa Isaaka koju je prošle subote izvela Nina Kraljić u 'Voiceu', potpuno je ravnopravna s najboljim izvedbama iz bilo kojeg engleskog, američkog ili australskog 'Voicea'. Usput, taj je nastup od subote do danas na YouTubeu prikupio više od 200,000 pregleda, što je podatak koji govori sam za sebe.

Regionalni 'X Factor Adria', koji se emitira na RTL-u, nudi dvojaku koncepciju – s jedne strane i taj show donosi jednu notu pozitivne psihologije, u kojoj se ističu i hvale dobri nastupi i kvalitetni vokali, ali ni 'X Factor' nije se mogao suzdržati od foršpana u kojem se članovi žirija ismijavaju muškarcu koji je nastupao u kratkoj suknjici.

S kulinarske strane, druga sezona showa '3, 2, 1 – kuhaj!' napravila je iskorak prema naprijed angažmanom zaista vrhunskog chefa Toma Gretića, koji svojim znanjem, ali i smislom za humor definitivno podiže taj inače prilično prosječni show na višu razinu te anulira povremene neduhovite i seksističke ispade Tomislava Špičeka, također člana žirija.

'Masterchef', čija je treća sezona (ako ne računamo 'Celebrity Masterchef') nedavno krenula na Novoj TV, donosi već iskušanu formulu amaterskih kuhara koji prolaze nemilosrdnu selekciju u borbi za titulu Masterchefa. No kad se usporedi kvaliteta kandidata, kompleksnost zadataka koje moraju izvršavati, ali i sama dinamika showa, postaje jasno da je Masterchef ipak za stepenicu, ako ne i dvije iznad '3, 2, 1 – kuhaj!'. Jedina zamjerka koja se može uputiti Masterchefu u odnosu na '3, 2, 1 – kuhaj!' je enormna količina prikrivenog oglašavanja, koje u RTL-ovom kulinarskom showu, iz ovih ili onih razloga, gotovo da uopće nema, što sam show čini neusporedivo manje napornim za gledanje.

Znači li pojačana produkcija 'pristojnijih' reality showova konačni odmak od koncepta 'smijmo se njima, a ne s njima', na kojem su bili bazirani trash showovi poput 'Hrvatska traži zvijezdu', da je prosječni televizijski gledatelj ipak malo podigao kriterije – ostaje vidjeti. No mora se priznati da i ovakav trend, ma koliko blaga bila njegova manifestacija, ipak veseli.