Američki komičar Cedric The Entertainer ekskluzivno za tportal govori o svom novom filmu 'A Haunted House', ali i o radu na franšizi 'Madagascar', stand up komediji, humoru i transformaciji Ice Cubea
Horor komedija 'A Haunted House' do kraja siječnja stiže u kina – jednu od glavnih uloga ima i proslavljeni komičar Cedric The Entertainer, koji nam telefonom iz Los Angelesa javlja što očekivati od njega samoga:
'Glumim svećenika koji dolazi obaviti egzorcizam nad glavnim likom, a glumi ga Marlon Wayans. Moj lik postao je svećenik u zatvoru, tako da baš i nije tipični sveti čovjek. Bio je to zabavan lik za glumiti, nešto malo drugačije, prilično razuzdan humor s puno pretjerivanja, a ja uživam glumiti takve likove.'
Profesionalnom ste se komedijom počeli baviti tijekom devedesetih. Je li to oduvijek bio vaš san?
Ne, moj san je bio postati odvjetnik, a zatim i voditelj vijesti. Komedija je jednostavno kombinacija te dvije stvari.
Radili ste i kao učitelj, prije nego ste postali komičar?
Da, predavao sam djeci u srednjoj školi, ali samo kao zamjenski učitelj.
Kada usporedite stand up, film i televiziju, koje su glavne razlike u ovim formama?
Počeo sam kao stand up komičar pa je televizija postala nešto što mi je omogućilo da uđem u sve domove na tjednoj bazi, televizija ti pomaže da postaneš puno poznatiji. Film kod ljudi stvara percepciju da si na neki način veći od života. Filmovi ti daju jedinstvenu auru filmske zvijezde, koju dobiješ jednom do dva puta godišnje, ali slava TV zvijezde nešto je što ti omogućuje da redovno budeš dio ljudskih života.
Je li onda stand up prostor koji daje najviše slobode?
Apsolutno, stand up ima najmanje izvršnih producenata i ljudi iz studija koji se petljaju u posao, nema drugih mišljenja, nema ničega osim materijala koji si napisao i publike koja je pred tobom. Stand up je najslobodnija forma umjetnosti kojom se bavimo, a sve se kasnije razvija iz toga, mogućnost da se glume likovi, da se izvode tuđe riječi u predstavi, televizijskom showu ili filmu... Sve se to razvija iz dobre stand up karijere, barem je tako bilo u mom slučaju.
Nastupate li još uvijek kao stand up komičar?
Da, gotovo svaki vikend, godišnje održim najmanje 30 do 40 nastupa.
Bili ste dio originalnog postava 'The Original Kings Of Comedy' (2000) Spikea Leeja. Je li vam sudjelovanje u tom projektu promijenilo život i karijeru?
Taj je film definitivno bio dio procesa promjene, ali 'Barbershop' mi je najviše promijenio život. 'The Original Kings Of Comedy' je samo zabilježio moje uspjehe u stand up svijetu, jer mi smo punili arene i prije pa je Spike Lee to samo snimio kamerom. Taj film je bio samo produžetak nečega što smo mi već živjeli.
Postoji li šansa da ćemo ikada vidjeti treći 'Barbershop'?
Ne znam, pokušavamo već neko vrijeme, tražili smo producente, a Ice Cube i ja smo o tome razgovarali već nekoliko puta, no stvar je zamršena s poslovne strane, obzirom da prava posjeduje studio MGM, koji svako malo radi pa ne radi.
Kad smo već kod Ice Cubea, neki komičari znaju se ismijavati s time da je od opakog gangsta repera postao obiteljski komičar. Kako vi komentirate zaokret svog kolege i prijatelja?
Volio bih vidjeti onog tko se ismijavao s Ice Cubeom, sumnjam da je to radio njemu u lice (smijeh). Ice Cube je prava stvar, s obzirom na porijeklo, biti reper i pjesnik bilo je njegovo prirodno okruženje, a on je bio među prvima tko je to pretvorio u vizualne ideje, film poput 'Friday'. No on je usto sjajan otac, ljudi znaju da je jako dobar obiteljski čovjek pa je transformacija u obiteljske projekte bila očekivana. Ne možeš biti opaki frajer cijeli svoj život.
Prošle godine režirali ste svoj prvi igrani film 'Dance Fu'. Kako je prošlo to iskustvo?
Bilo je to prvi put da sam iskustva koja sam stekao ispred kamere odveo iza kamere. Puno sam se bavio komunikacijom s glumcima, na filmu je radilo puno mladih imena, trudio sam se objasniti im što želim postići. A bio je to i na neki način mali umjetnički projekt, eksperiment, ma bilo je sjajno. Ne samo da sam svoje ideje pokušao prenijeti drugima, već sam bio i odgovoran za cijelu paletu boja koja će se nanijeti na platno. Bilo je odlično, ali i naporno, jer kad glumiš, imaš posla tri mjeseca i gotov si, a kao redatelj radiš cijelu godinu, kad završiš sa snimanjem slijedi montaža, glazba pa rad na prodaji... Posao za cijelu godinu.
Planirate li nastaviti režirati?
Definitivno. Što sam stariji, osjećam da ću sve više uživati u tome. Dolaze nove generacije glumaca s kojima bih volio stvarati i prenositi svoje ideje na platno. Planiram nastaviti i s režiranjem svoje televizijske serije 'The Soul Man', režija je svakako moja budućnost.
Posljednjih ste godina glumili u animiranoj franšizi 'Madagascar'. Kako je to biti glas u crtiću?
Super, takvih se projekata obično hvataš zbog svoje djece ili kada želiš izgraditi novu generaciju mlade publike. No usto ih je zabavno raditi, jer dobiješ skicu lika, uđeš u studio za snimanje zvuka i svojim glasom oživiš lik. Daješ život crtežima. Usto, kad radiš s golemom tvrtkom kao što je DreamWorks, cijeli proces odrađen je jako profesionalno. Jedino što mi je žao jest to što zapravo ne surađuješ s drugim glumcima koji daju glasove, sve odradiš sam, nema interakcije. Volio bih da sam mogao biti u istoj prostoriji sa Sachom Barenom Cohenom i snimati u paru, mislim da bi to bilo još urnebesnije.
Kako objašnjavate trenutnu popularnost CG animacije?
Način na koji se danas radi animacija jest jako realan, prizori iz filma mogu izgledati jako stvarno, od planina do kretanja kose na likovima koji trče, ali svejedno se radi o crtežima koji otvaraju prostor za beskrajne fantazije, svjetove u kojima ljudi mogu biti blizu lavova, putovati Afrikom... Ljudi uživaju biti u fantaziji.
'Madagascar' je vaš najkomercijalniji projekt, no kakva su očekivanja za 'A Haunted House'?
To je jedan od filmova koji miješa žanrove na način koji je proslavio braću Wayans, a mislim da će ljudi htjeti vidjeti parodiju na hitove poput 'Paranormalno' i sl. Uvjeren sam da će film biti uspješan, da će ga ljudi ići gledati i smijati se, zabavljati se gledajući ga.
Ima li potencijal postati novom franšizom?
Popularnih horor filmova ima poprilično pa tako i prilike da ih se ismijava i u novim nastavcima. Ali uspjeh na blagajnama pokazat će hoće li se to dogoditi.