Projekcijom animiranog bisera 'Ernest i Celestine', u utorak je u kinu Europa otvoreno dugometražno izdanje Svjetskog festivala animiranog filma – Animafest Zagreb
'Pred nama je ulazak u Europsku uniju, nova etapa za Hrvatsku i Zagreb, a animacija je još od Zagrebačke škole crtanog filma jedan od glavnih hrvatskih aduta. Animafest je jedan od nekoliko najvažnijih festivala u svijetu, pa je na nama da taj uspjeh s puno predanosti, rada i ljubavi prenosimo dalje', rekao je na otvaranju umjetnički ravnatelj festivala Daniel Šuljić
Producentice Vjera Matković i Olinka Vištica zahvalile su se svima koji podupiru Animafest. Izrazile su nadu da će njihov primjer društvene odgovornosti promijeniti percepciju da su film i animacija samo prostori kreativne slobode, kulturne razmjene ili pak razonoda za dokone, već su i prava gospodarska djelatnost koja pravilnim poticanjem pridonosi razvoju društva.
Festival je otvorio zagrebački gradonačelnik Milan Bandić, nakon čega je jedan od autora belgijsko-francuskog filma 'Ernest i Celestina' Benjamin Renner najavio projekciju tog nagrađivanog filma koji je napravio s Vincentom Patarom i Stephaneom Aubierom.
264567,263544,263528,255410
Animirani biser za početku
Nakon formalnog otvaranja, uslijedio je čisti biser i prava poslastica za ljubitelje animiranih i inih filmova, 'Ernest i Celestine'. Naslovni junaci, medvjed i mišica, pripadaju dvama bitno razdvojenim, a ipak tako sličnim svjetovima, onom nadzemnom i podzemnom. Celestine pripada mišjem svijetu koji živi u podzemnom mišjem gradu. Iznad njih žive Ernest i medvjedi s kojima se miševi susreću samo u svojim noćnim pothvatima krađe medvjeđih zubi. Miševi su, naime, svoje carstvo stvorili sjekutićima koje, kad se potroše, mijenjaju ukradenim medvjeđim zubima.
Osim izvora zamjenskih sjekutića, medvjedi su u mišjem svijetu oličenje svog zla ovog (i onog) svijeta te čudovišta kojima se plaše mala djeca. S druge strane, miševi su za medvjede mali napasnici kojih je nemoguće riješiti se. U takvom svijetu susreću se malena Celestine i strašni Ernest, prepoznavši se i upoznavši u muci te polaganim građenjem prijateljstva postavši nerazdvojni. Idilu prekidaju 'duhovi prošlosti', odnosno grijesi koje su počinili na početku zajedničkog puta, koji ih dovode pred opake sudove. Celestine pred Ernestov medvjeđi, Ernesta pred Celestinin mišji.
Autori Benjamin Renner, Vincent Patar i Stephane Aubier na nevjerojatno topao i duhovit, domišljat i sugestivan način grade priču o prijateljstvu, spoju naizgled nespojivog, rušeći pritom navodno nepremostive granice i predrasude. Na tragu toplog humora izuzetno je meka i 'plišana' kompjutorska animacija koju prate sugestivni glasovi, posebno naslovne mišice. Film prema 'gornjem' i 'donjem' domu zauzima neutralnu poziciju, oblikujući ih zrcalno, što odlično i vrlo duhovito dočarava završna scena paralelnog suđenja.
U prostoru dvaju toliko sličnih, a tako beskrajno dalekih svjetova, odvojenih naizgled nepremostivim zidinama istkanim od bajki, priča i legendi te betona, dva draga i beskrajno topla bića hrabro ruše sve ograde oko sebe. I što je najbolje, okolina ih na kraju prihvaća. Kad bi svijet bio animirani film, život bi bio ljepši i tolerantniji. Čista petica za početak Animafesta.