Divan album obrada jednako divne Rumer, korak dalje u blues i gospel starog Toma Jonesa i rijetko, ali spektakularno pojavljivanje frontmana kultnih The Blue Nile, Paula Buchanana…
RUMER – BOYS DON'T CRY
TKO/ŠTO/KAKO/KADA Možda je malo i zbunjujuće da je Rumer za nasljednika svog prekrasnog preklanjskog debija, 'Seasons Of My Soul' prodanog u milijun primjeraka, odredila album obrada drugih autora. Takve se stvari obično rade znatno kasnije u karijeri, no ovdje očito postoje jaki razlozi za to. Rumer je, naime, kao i mnogi prije nje, pala žrtvom svog iznenadnog globalnog uspjeha (početkom mjeseca nastupila je u Bijeloj kući pred Barackom Obamom, njegovom svitom i Burtom Bacharachom, kome se te večeri odavala počast – gdje ćeš većeg uspjeha?), proživjela raspad dugogodišnje veze kao i iznenadni prekid suradnje s mentorom, producentom i koautorom Steveom Brownom, zaradila putem ozbiljnu dijagnozu (manična depresija, ADHD i PTSP) pa je vjerojatno uslijed svega toga došlo i do autorske blokade. Umjesto da sjedi na hridi i čeka muze, pametno je procijenila da je ipak vrijeme za novi album, a kako je i inače sjajna poznavateljica glazbene povijesti, nije joj bio problem odabrati materijal. Tematski se radi o albumu krajnje labava koncepta – pjesme o srcolomu i samoći, isključivo muških autora nastale 70-ih, pa odatle i naslov.
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Boljka tolikih cover albuma, nepotrebno vraćanje milijun puta prožvakanim općim mjestima, ovdje je spretno izbjegnuta krajnje rafiniranim repertoarom sastavljenim mahom od manje poznatih, da ne kažemo opskurnih pjesama poznatih autora, iako se nađe i koja relativno dobro znana (ali i te su daleko od izlizanih). Rumer je te pjesme provukla kroz svoj sofisticirani, a ležerni, nostalgični bacharachovsko-carpenterski kantautorski zvuk duboko zakopan u sedamdesete, pa ih je uz svoj neodoljiv glas i savršeno odmjerenu izvedbu s lakoćom 'otela' originalnim izvođačima.
NAJBOLJE STVARI 'Travelin' Boy' (Art Garfunkel), 'P. F. Sloan' (Jimmy Webb), 'Sarah Smile' (Hall & Oates), 'Flyin' Shoes' (Townes Van Zandt), 'Same Old Tears On A New Background' (Stephen Bishop), 'It Could Be The First Day' (Richie Havens)…
DAKLE Teško je zamisliti finiji i kultiviraniji album obrada od ovog, još pogotovo ako svojoj vlasnici posluži u terapeutske svrhe.
OCJENA: 9/10
DATUM IZLASKA: 28. svibnja
IZDAVAČ: ATLANTIC/DANCING BEAR
TKO/ŠTO/KAKO/KADA Tom Jones se preklani, zašavši u osmo desetljeće života, iznenada okrenuo svojim korijenima, sirovom bluzu, prašnjavom r'n'b-u i (pogotovo) gospelu, a pripadajući album 'Praise & Blame' prošao je sjajno usprkos općoj skepsi koja ga je okruživala (čak i njegove diskografske kuće!). Sada je to putovanje (ne toliko udaljeno onom slavnom koje je Johnny Cash prošao pred kraj života sa svojim serijalom 'American Recordings'), sasvim logično nastavio otišavši još par koraka dalje, a uz pomoć mahom minimalističkih obrada između ostalih Leonarda Cohena, Paula McCartneya, Paula Simona, Toma Waitsa, ali i 'klinaca' poput Low Anthem…
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Ono što je najvažnije reći, a to znaju svi koji su ga lani gledali u ZG Areni, jest da ga glas i dalje besprijekorno služi.
NAJBOLJE STVARI Dvije koje prilično odskaču su McCartneyjeva '(I Want To) Come Home' i 'Charlie Darwin' Low Anthema, a treba spomenuti još i Waitsovu 'Bad As Me', 'Dimming Of The Day' Richarda i Linde Thompson te Odetteinu 'Hit And Miss'.
DAKLE... Kažu da u doba krize treba ulagati u čelične zicere kao što su zlato i švicarski franak, a tu onda ni stari Tom nije daleko.
OCJENA: 7,5/10
DATUM IZLASKA: 21. svibnja
IZDAVAČ: ISLAND/UNIVERSAL MUSIC
PAUL BUCHANAN – MID AIR
TKO/ŠTO/KAKO/KADA Kultni škotski velemajstori sofisticiranog, romantičnog late night dream indie-electro popa, The Blue Nile pojavljivali su se tek nešto češće od Halleyjeva kometa, objavivši svega četiri albuma (ali redom sjajna) s ukupno 33 pjesme u 20 i kusur godina karijere. Osam godina nakon posljednjeg ('High'), siva eminencija benda, autor i frontman, 56-godišnji Paul Buchanan pojavljuje se sa svojim solo debijem. 'Mid Air' je kolekcija sjetnih i duboko emotivnih, dvo-i-nešto-minutnih minijatura sazdanih od sporo odmotavajuće, duboko skrivene, ali svejedno beziznimno divne melodije, intimističke atmosfere i minimalističkih aranžmana naslonjenih uglavnom na Buchananovu proživljenu izvedbu i diskretni piano, uz tek povremeni prizvuk ponekog usamljenog gudača.
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Dobrog minimalno, savršenog koliko hoćeš.
NAJBOLJE STVARI 'Cars In The Garden', 'My True Country', 'Mid Air', 'Half The World', ma zapravo svih 14.
DAKLE Bez obzira na to jeste li stari prijatelj Paula Buchanana i The Blue Nilea ili to tek trebate postati, 'Mid Air' je esencijalna glazbena lektira i must have
OCJENA: 9/10
DATUM IZLASKA: 21. svibnja
IZDAVAČ: NEWSROOM RECORDS