TV KRITIKA ZRINKE PAVLIĆ

Novi Dnevnik: Udar na konkurenciju lošom imitacijom

03.03.2015 u 08:06

Bionic
Reading

Sudeći po sinoćnjem, prvom HTV-ovu jednosatnom Dnevniku, dogodilo se ono čega smo se svi bojali. Jedino istinski novo u ovoj informativnoj emisiji jest udvostručivanje. Dvaput više voditelja i dvostruko dulje trajanje s kvalitetom imaju otprilike jednako veze koliko bi na Dnevnik utjecalo dvostruko više šminke ili upola manje odjeće. Zapravo, možda bi mu jedino ovo potonje pomoglo

Središnji Dnevnik Hrvatske televizije od sinoć se, dakle, promijenio. Traje sat vremena, počinje u sedam umjesto u sedam i trideset navečer, vodi ga dvoje voditelja, glazba na špici je minimalno remiksirana i umorni gledatelj sada nakon radnoga dana ima dvostruko više vremena za drijemež pred televizorom prije nego što počne igrani program. Možebitna je novost 'ugrađeni' intervju s nekim političarem - sinoć Tomislavom Karamarkom - ali iskreno, do tog trenutka u novome Dnevniku iz letargije bi me uspjelo trgnuti valjda jedino da su doveli Stanu Dolanca ili Vladka Mačeka.

Kada su HTV-ovci najavili da će od 2. ožujka promijeniti Dnevnik, nisam vjerovala, ali sam se nadala da to čine zato što imaju jasan i prepoznatljiv koncept te da to NE čine samo zato da bi se natjecali s kolegama s komercijalne NoveTV. Već su me prvi kadrovi novoga Dnevnika počeli razuvjeravati jer je ova središnja informativna emisija počela - pogodite čime? Istraživanjem koje je naručila Hrvatska televizija! Poznato? Naravno. Uzme li se još u obzir da su rezultati istraživanja - oni koji tvrde da 70% građana podupire čak i rezanje vlastitih prihoda - zvuče kao da su HTV-ovci proveli anketu na zatvorenom odjelu neke psihijatrijske bolnice, jasno je da nije samo riječ o imitaciji Dnevnika NoveTV, nego da je riječ o lošoj imitaciji Dnevnika NoveTV. Iste gluposti, ali bez fensi-šmensi grafike.


Naručeno istraživanje sa začudnim rezultatima (ne kažem da su netočni, samo da su neobični i izneseni bez ikakvih pokušaja suvislog objašnjenja) nisu jedina nazovi-novost. A, ne. Treba nečime popuniti tih pedeset pet ili koliko već minuta, što u praksi znači da će u Dnevniku biti otprilike točno onoliko vijesti vrijednih središnje informativne emisije koliko ih je bilo i prije (dvadesetak minuta), da će se još petnaestak minuta potrošiti na priloge kakvi bi pod normalno spadali u 'Hrvatsku uživo' (prilog o smeću), 'Misiju zajedno' (dirljivi videoeseji o nezaposlenosti i beskućnicima), 'Labirint' (cijene goriva i aplikacija za pronalaženje najjeftinijeg benzina) ili 'Turbo Limach Show' (intervju s Karamarkom), a ostatak će se rastegnuti s ponavljanjem, odugovlačenjem i vijestima koje to nisu, kao što je primjerice bila najava početka emitiranje serije 'Crno-bijeli svijet' i dokumentarnog filma 'Ubojstvo u Titovo ime', ili pak totalno bezvezan prilog o tjednu mode u Milanu, čije se postojanje u Dnevniku pokušalo opravdati spominjanjem modnog stila Angele Merkel. Ako iza svega toga i postoji neki jasan koncept, nalikuje onome na kojem se temelje sapunice i telenovele - razvučen je i rascjepkan tako da ga mogu pratiti i gledatelji koji su uključili cca 13,5% mozga i koncentracije dok ostatak posvećuju kuhanju žganaca ili natjeravanju djece koja bježe po stanu i odbijaju otići na spavanje.

Možda novome Dnevniku treba dati još koju priliku i možda je riječ tek o porođajnim mukama, ali očigledno furanje na Dnevnik NoveTV i izgubljeno lutanje među neprobranim gomilama priloga zasad ne upućuju na to da je HRT s ovim projektom imao ikakav koncept i ideju osim one da pokuša pobijediti konkurenciju lošim oponašanjem.