U maloj dvorani kina Tuškanac održana je press konferencija One Take Film Festivala koji ove godine traje od 18. do 20. studenoga
Izvršni direktor Ljubo Zdjelarević i umjetnički direktor Goran Kovač predstavili su cjelokupan program petog po redu, jedinstvenog međunarodnog festivala filmova snimljenih u jednom kadru koji je 2003. osnovao redatelj i direktor fotografije Vedran Šamanović. Filmovi u konkurenciji bore za jednu jedinu nagradu - Grand Prix One Take Film Festivala, a o pobjedniku će odlučivati žiri: redatelji Brian Lien, Radu Jude i Zvonimir Jurić.
Ove godine u festivalskoj konkurenciji sudjelovat će 36 filmova iz 19 zemalja. Za nagradu se natječe 31 kratkometražni film i čak pet dugometražnih filmova snimljenih u jednom kadru. Prema broju naslova, na ovogodišnjem izdanju prednjači Španjolska koja u konkurenciji ima čak šest filmova te Iran i Velika Britanija s po četiri filma. Dva filma dolaze iz Hrvatske.
Danska obiteljska drama 'Pucanj' Linde Wendel napravljena je u stilu danske Dogme, a progovara o nesređenim odnosima kćeri i majke i kćerinom težnjom da sazna tko je uistinu njezin biološki otac. Kolumbijska akcijska drama o talačkoj krizi u jednoj siromašnoj kolumbijskoj obitelji 'PVC-1' Spirosa Stathoulopoulosa pobrala je nekolicine nagrada na svjetskim filmskim festivalima (Cannes, Thessaloniki), a kritika o filmu kaže da je riječ o filmu za pamćenje, djelu originalne priče, dinamične režije i atmosfere koja oduzima dah punih 85 minuta. 'Hura za kraj'Jonathana Stokesa mladenačka je američka komedija, punokrvna nezavisna američka komična drama o prijateljima na raskrižju životnih putova smještena na posljednji tulumu povodom završetka svojih srednjoškolskih dana. Također je na programu jedan dugometražni dokumentarac 'Pauza za ručak' američke redateljice Sharon Lockhart koja kamerom bilježi radne ljude u jednoj tvornici za vrijeme pauze. Film sporog ritma, bez dijaloga, ali sugestivnog koncepta. I na koncu, film koji je izazvao pravu senzaciju na ovogodišnjem festivalu u Cannesu. Riječ je o prvom hororu snimljenom u jednom kadru, urugvajskom 'Utihnula kuća' Gustava Hernandeza. Specifičnost filma je što je snimljen digitalnim fotografskim aparatom, i to za samo 6.000 dolara. Film se temelji na istinitom događaju o ocu i kćeri u napuštenoj kući u kojoj namjeravaju provesti noć.
Među kratkometražnim filmovima očekuje nas 31 naslov. Ove godine zastupljen je najveći broj igranih filmova. Tu je dobitnik Zlatnog medvjeda na ovogodišnjem Berlinaleu 'Događaji pred bankom' koji na duhovit i apsurdan način rekonstruira stvarni događaj pljačke banke. Film je nominiran i za Europsku filmsku nagradu u kategoriji najboljeg kratkometražnog filma. Također, tu je niz drama koje se bave suvremenim temama, od problema droge (Bijela pogodba), nasilja nad maloljetnicima (Gluhoća), djecom nasilnicima (Izgubljen), korumpiranim korporacijama (Katalizator), pa sve do obiteljskih (To sam ja. Helmut, ObiteljHirsches), bračnih (Rođendan, Zaručnička zabava) i ljubavnih (Vrapci, Hipotekarna kriza, 9. ožujak, Cigareta za dvoje) problema. Nadalje, filmovi koji se bave današnjim poimanjem navike gledanja filmova (španjolski dokumentarac Odlazak) i težnjom za uspjehom u filmskoj industriji (šaljivi britanski Veliki plan), a filmski citati prisutni su u duhovitom 'Kotrljajućem grmu'. Tu je i nekoliko hermetičnijih igranih filmova (Izlaz) te eksperimentalnih filmova (Buduća prošlost, Poznati okvir), a prave male poetske igre koje progovaraju o esencijalnim životnim pitanjima zovu se 'Oh, mjesta na koja ćeš ići!' i 'Male stvari'.
U programu Revival Take organizatori predstavljaju 'Metropolis', rekonstruiranu i restauriranu verziju klasika njemačke kinematografije, djela koje je označilo ekspresionističku fazu te utrlo put mnogim budućim filmskim ostvarenjima, posebno onima u žanru znanstvene-fantastike. Rekonstruirani 'Metropolis' svoju je premijeru imao na ovogodišnjem filmskom festivalu u Berlinu, a uskoro dolazi i u Zagreb, u Muzej suvremene umjetnosti, u dvoranu Gorgona.
Uz Metropolis 2010. prikazat će i dokumentarni film 'Putovanje do Metropolisa' Artema Demenoka, o kompliciranom putu i nastojanju stručnjaka da završe i na svjetlo dana iznesu kompletnu verzije Langova klasika.
U sklopu festival biti će otvorena izložba 'Tek napola je tu, napola je sad, napola je svjetlo, a napola mrak' kao dio posvete koju One Take želi dati svom osnivaču i dugogodišnjem direktoru Vedranu Šamanoviću