'Bel Ami' roman je jednog od ponajboljih pripovjedača svih vremena, Guya de Maupassanta, koji je u ovom remek-djelu ispleo omiljenu temu francuske književnosti – koju su silno voljeli i velikani poput Balzaca i Stendhala - priču o Georgesu Duroyu, mladom, lijepom i ambicioznom mladiću. I, naravno, siromašnom, koji nakon povratka iz rata dolazi u Pariz, bez ijednog novčića, u potrazi za uspjehom, bogatstvom i srećom
Zadnje je desetljeće 19. stoljeća, Pariz je dekadentan, pliva se u potocima šampanjca, seksa i novca, političkih zavjera i poslovnih prevara – u koje su uključeni svi na društvenoj ljestvici, a posebno ružnu ulogu imaju političari i mediji. Društvena paralela s današnjicom - u slabačkoj filmskoj adaptaciji u režiji Declana Donellana i Nicka Ormeroda, a prema scenariju Rachel Bennette – uopće nije iskorištena, a pritom je to tek jedan od usputnih, manjih problema ovog filma.
Robert Pattinson – koji je slavu stekao 'Sumrak sagom' - trebao bi odigrati ovog slojevitog mladića, koji je na početku inteligentan probisvijet, ali bez aktivnog zla u sebi, da bi se pod utjecajem silne ambicije transformirao u bezosjećajno čudovište, spremno učiniti sve za svoj uspjeh, s najvećim uživanjem pobjeđujući jače od sebe – koji su mu se na početku puta smijali i rugali. Međutim, Pattinson se upravo tragikomično batrga u 'prevelikim cipelama' koje su mu nametnute: siroti dečko ne može izvući iz sebe više od dva izraza lica, od kojih je jedan onaj nadurenog razmaženka, dok drugi otkriva okrutni cerek i prazan vodeni pogled – koji bi valjda trebali sugerirati ironiju i razmišljanje.
Njegova je glumačka nemoć toliko prezentna i mučna da nestaje i svaka fizička 'privlačnost' – ako je takva doista, za cure starije od 16 godina, ikada i postojala. Nesretni Georges u svojem pohodu na bogate dame i gospođice – od kojih jednu iskreno i zavoli, ali je presiromašan i žedan uspjeha istovremeno da bi si priuštio taj luksuz – ostvaruje i gradi neke zanimljive odnose sa ženama i muškarcima. No gledateljima 'Bel Amija' Pattinson to u najboljem slučaju može pružiti u obliku slutnje, dok onima koji su čitali knjigu, ili vidjeli ekranizaciju iz 1947. u kojoj je Georgesa igrao George Sanders, može izazvati samo suze nemoći.
Ključne tri žene u Georgesovom životu igraju Uma Thurman Christina Ricci i Kristin Scott Thomas, no ove velike glumice uz tako slabog 'vampirskog' partnera, koji kao da im je isisao sav talent, jednostavno ne mogu pokazati svoje umijeće, tako da je priča lišena svake napetosti, strasti, pa čak i društvene kritičnosti – premda bi sve to željela imati. Maupassantov 'Bel Ami' doista ima sve preduvjete ne samo za intrigantan kostimirani film, već i za zanimljive poveznice sa suvremenošću: Maupassant je, naime, subverzivan, okrutan i ironičan. Prema medijima naročito – likovi u medijskom svijetu 'Bel Amija' pravi su preteče Murdocha – ali, naravno, i prema politici, jer upliće čak i ilegalnu invaziju na jednu arapsku zemlju radi prirodnih resursa. A netko bi pomislio da takve sheme počinju tek sa špijunskim filmovima o Jamesu Bondu!
Naravno, ova amoralna pariška sredina kraja stoljeća potiče i korupciju svake vrste – a i taj smo 'film' gledali i još uvijek gledamo u našem okruženju… No svi ovi seksi sastojci za sjajnu priču u ovoj verziji 'Bel Amija', u najdobronamjernijoj interpretaciji, daju tek prosječan rezultat, a ako ćemo govoriti 'golu' istinu – riječ je o jadnom djelcu, pa gledatelju tek preostaje poželjeti neku novu i, nadajmo se, puno uspješniju ekranizaciju.